رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تفاوت مهم بین پیش بینی و جهت گیری معاملاتی برای تریدرها

تفاوت بین یک پیش بینی معاملاتی در مقابل یک جهت گیری معاملاتی چیست؟

پیش‌بینی به عنوان یک بیانیه است و در مورد اینکه اوضاع در آینده چگونه خواهد بود، تعریف می‌شود. پیش بینی به این معنی است که شما انتظار یک نتیجه خاص از بازار را دارید.

در معامله گری، گفتن اینکه جفت ارز یا شاخص با قیمتی خاص در یک زمان مشخص چه خواهد کرد، نمونه ای از یک پیش بینی است.

در حالی که، جهت گیری به یک تمایل یا دیدگاه احتمالی از بازار اشاره دارد، جهت گیری معاملاتی به این معنی است که شما معتقدید که نوع خاصی از رفتار نسبت به سایر گزینه‌ها احتمال بیشتر وقوع دارد.

در معامله گری، باز کردن یک معامله به صورت خرید یا فروش در واقع نوعی جهت گیری است.

همانطور که احتمالا متوجه شده اید، تفاوت اصلی بین پیش بینی ها و جهت گیری ها در معاملات این است که جهت گیری معاملاتی نیاز به تاییدیه و یا باطل شدن از طرف بازار دارد.

به‌عنوان یک تریدر، باید به جای پیش‌بینی‌های زیاد،باید در یک زمان خاص باید یک جهت گیری خاص در بازار حضور داشته باشید.

header header

داشتن جهت گیری در مورد ارزها و شاخص ها طبیعی است، به خصوص زمانی که عوامل تکنیکال و یا فاندامنتال از دیدگاه شما تایید می شوند. با این حال، قبل از انجام ترید مهم است که تشخیص دهید آیا رفتار لحظه ای بازار، جهت گیری شما را تایید می‌کند یا نه!

مارک داگلاس در کتاب معامله گر منضبط می‌گوید: “اگر حتی مطمعن هستید بازار صعودی یا نزولی است، هیچ تضمینی بر اینکه نظر شما درست خواهد بود نیست و تا زمانی که عمل خود بازار نظر شما را تأیید کند نباید حرکتی کنید”
مایک بلافیور در کتاب One Good Trade می نویسد: “حتی اگر جهت گیری درستی را در مورد بازار دارید، همچنان باید مهارت های معاملاتی لازم برای مدیریت آن حرکت ها را داشته باشید، هدر دادن وقت خود برای پیش‌بینی‌ها اشتباه هست روی چیزی تمرکز کنید که در عمل برایتان مفید هست، یعنی توسعه مهارت های مدیریتی در لحظه ای که بازار جهت گیری شما را تایید میکند”

پیش‌بینی کورکورانه در مورد نحوه حرکت یک ارز یا شاخص بدون در نظر گرفتن رفتار لحظه ای بازار یا تغییراتی که در محیط احتمالی بازار رخ میدهد،می‌تواند برای یک تریدر بد تمام شود.

trading 1 trading 1

اگر به تلاش برای اثبات درستی پیش‌بینی‌تان ادامه می‌دهید، اما بازار موافق شما نیست، احتمالاً یکی پس از دیگری با زیان های تعصبی مواجه خواهید شد.

فراموش نکنید: “بازارهای معاملاتی می‌توانند بیش از آن‌که شما بتوانید تعصباب خود را رها کنید، تغییر جهت بدهند”
همیشه باید به یاد داشته باشید که رئیس بازار است و برایش مهم نیست که شما چه فکر می کنید. بازار هر کجا که بخواهد می رود.

یک اشتباه رایج که معامله گران تازه کار مرتکب می شوند این است که معتقدند معاملات برنده به علت پیش بینی درست آنهاست و می توانند با نظرات یا معاملات خود بر بازارها تأثیر بگذارند ولی در واقع ممکن هست در شرایط مشابه نتیجه دیگری از یک معامله بگیرند و در واقع فقط بردشان به دلیل همسو بودن لحظه ای بازار با جهت گیری معاملاتی آنهاست.

به عنوان یک تریدر، همیشه باید بازار را با ذهنی باز پردازش کنید و انعطاف پذیر بود. اگر بخواهید فقط سیگنال‌های را ببینید که پیش‌بینی‌های شما را تایید می کنند، میتوانید معاملات بهتر را از دست بدهید.

دکتر برت استینبرگر، توصیه می کند: “آنچه را که بازار انجام می دهد، ترید کنید، نه آنچه را که می خواهید یا در خیالات دوست دارید انجام بدهد”
به یاد داشته باشید که نام تریدر Trader، به معنی انجام دهنده معامله است، نه پیش بینی کننده.

در پایان، نتایج معاملاتی شما منعکس کننده پیش بینی های شما نیست، بلکه توانایی شما برای انطباق با بازارها و نحوه انجام و مدیریت معاملات بر روی قیمت لحظه ای بازار هست.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.