رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

چرا تریدرها باید به اشتباه بودن عادت کنند؟

در معامله گری، وارد کردن یک پوزیشن به این معنی است که به اندازه کافی به ایده معاملاتی خود اطمینان دارید تا روی آن ترید کنید.

شما با انجام آنالیز تکنیکال و مطالعه موضوعاتی که در بازار فعلی تاثیر گذارند، ترسیم سطوح کلیدی و آمادگی برای واکنش های مختلف قیمت به آنها و از همه مهم تر مدیریت ریسک در هر ترید آماده هستید.

زمانی که وارد یک معامله می‌شوید به اندازه کافی به تعصبات و سو گیریهای خود برای به نتیجه رسیدن آنها اعتماد دارید و این کار را با تجربه خود که به سختی به دست آورده‌اید انجام می دهید و این چیز خوبیه!

اطمینان به ایده خود به اجرای درست فرآیند معاملاتی شما کمک می کند، حتی زمانی که در یک دوره زیان ده هستید، میتوانید با اطمینان تریدتان را انجام بدید همچنین باعث می شود در صورت نیاز به خودتان فشار بیاورید تا طبق اصول خودتان رفتار عمل کنید.

مشکل زمانی شروع می شود که شما بیش از حد به دیدگاه خود اطمینان پیدا می کنید! اگر بازار با وجود آنالیز و تجربه های شما، درست پیش نرفت چه؟

pic1

چرا اشتباه کردن اشکالی ندارد

یک دلیل خوب برای اینکه باید به اشتباه کردن عادت کنید این است که بدانید بازار کاملا روی احتمالات هست یعنی امکان ندارد اشتباه نکنید!

حتی حرفه ای ترین تریدرها نیز خود را در سمت اشتباه معاملات قرار داده اند. در واقع، برخی از معامله‌گران می‌توانند حتی با وجود وین ریت پایین، همچنان در بلندمدت سودده بمانند.

این بدان معنا نیست که آنها تحلیلگران یا تریدرهای بدی هستند. فقط به این معنی است که قیمت واکنش متفاوتی نسبت به آنچه که در هنگام ورود به معامله پیش بینی کرده بودند، نشان داده است. شاید یک کاتالیزور و اتفاق جدید افتاده یا دولت ها اعداد غیرمنتظره‌ای را اعلام کرده اند یا شاید یک جنگی اتفاق افتاده.

اگر آماده نیستید که اشتباه بودن را بپذیرید، پس برای یک بخش کلیدی و اجتناب ناپذیر تریدر بودن هم آماده نیستید.

بعضا باید هرچه زودتر قبول کرد که این ایده معاملاتی دیگر باطل است، آن زمان زودتر می توان انرژی خود را برای به حداقل رساندن زیان آماده کرد.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که نباید این زیان ها را شخصی بدانید، هیچ ارزشی از شما کم نمیکنند، زیاد به خود برای قرار گرفتن در سمت اشتباه یک ترید سخت نگیرید! اشتباه بودن و از دست دادن تریدها می تواند درس هایی به شما بیاموزد که از برنده شدن آنها نخواهید گرفت!

rookie mistakes featured image rookie mistakes featured image

بنابراین، چگونه می توانید اعتماد به نفس داشت و در برابر اشتباه کردن مقاومت نکرد؟

نکته کلیدی این است که بدانید این مهارت‌های معاملاتی شما هستند که برایتان موفقیت و سوددهی مستمر می آورد نه ایده‌های معاملاتی لحظه ای شما!

اگر مطمئن هستید که می‌توانید ریسک‌های خود را بدون توجه به اینکه قیمت چگونه رفتار خواهد کرد مدیریت کنید، در این صورت نسبت به اشتباه کردن آماده هستید.

همچنین می توانید قبل از ورود به معامله، پارامترهایی را برای باطل شدن ایده معاملاتی خود تعریف کنید. می توانید سوالاتی بپرسید مانند:

  • چه مدت انتظار دارم که قیمت به تارگت من برسد؟ اگر قیمت تا آن زمان به آن سطوح نرسید، چه کار خواهم کرد؟
  • اگر تایم فرم های پایین تر یا بالاتر اشاره به جهت گیری تازه ای بکنند، چه؟
  • در چه سطح قیمتی باید شروع به ارزیابی جدید بر روی چارت داشته باشم؟

در نهایت، کار یک معامله گر برنده بودن نیست، بلکه سودآور بودن است. تریدر بودن به معنای انتخاب بهترین احتمال ممکن برای تریدهای پیش رو است، حتی به این معنی است که بدانید کاملا عادی هست که ایده اولیه یک ترید شما دیگر بی اعتبار شده است.

همیشه به یاد داشته باشید که برای پیشرفت و رشد مهارت های خود تلاش می کنید، نه کمال گرای در این حوزه.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.