رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

راز دستیابی به ثبات در معامله گری

اگر از تریدر های حرفه ای بپرسید که بزرگترین عامل موفقیت آنها چیست، به احتمال زیاد کلمه “ثبات” را بیش از یک بار خواهید شنید.

متأسفانه، دستیابی به این یکپارچگی در سخن آسان تر از عمل است. اما با ایجاد یک فرآیند و تنظیم اصول معاملاتی برای خود، می توانید به ثبات در اجرای تریدها خود دست یافت که اولین قدم برای تبدیل شدن به یک معامله گر سودآور است.

برخلاف تصورات اجتماعی زیبا، قوانین نباید شکسته شوند! در عوض، آنها برای کمک به ایجاد رفتارهای معاملاتی صحیح و مفید به وجود آمده اند و باید به عادات اکتسابی تبدیل شوند.

تنظیم قوانین و مهمتر از آن، پیروی از همان قوانین نقش مهمی در ایجاد ثبات و استمرار دارند. با داشتن قوانین، به مرور زمان می توانید خود را برای تشخیص و پاسخ خودکار عملی به موقعیت های خاص معاملاتی آموزش دهید. با آموزش خود برای واکنش خودکار، ثبات بیشتری در معاملات خود خواهید یافت زیرا دیگر نیازی به صرف زمان برای فکر کردن ندارید.

stocks stocks

فقط باید واکنش نشان داد.

برای ایجاد قوانینی که برای شخصیت معامله گری شما لازم هست، نیاز به زمان و تجربه دارید.

اما آیا می خواهید راز کوچکی را بدانید؟ ترفند در اجرای موفقیت آمیز این قوانین این است که «به آنها ایمان داشته باشید».

اگر احساس نکنید که مجبور به رعایت آنها هستید، مجموعه ای از قوانین چه فایده ای دارند؟ شما برنامه خود را پیاده سازی کردید و می دانید که سودهای بیشتری نسبت به زیان ها خواهید داشت، درست است؟ پس چرا نباید رعایت شوند؟ چون قوانین را خودتان وضع کردید آیا میتوانید نقضشان کنید؟

برای اینکه به قوانین خود پایبند باشید، باید عواقب احتمالی نقض آنها را هم به خود یادآوری کنید که می توانند بر اساس تجربیات یا مشاهدات گذشته شما باشند.

trader da bolsa de valores trader da bolsa de valores

از آنجایی که آگاهی از عواقب احتمالی نقض این قوانین ناشی از تجربه خود شماست، بهتر است قوانین خود را به درستی تعیین کنید تا برایتان قابل اجرا باشند.

آنچه برای تریدرهای دیگر درست هست لزوماً برای شما ممکن است درست نباشد! علاوه بر این، ارائه قوانینی که متناسب با سبک معاملاتی و شخصیت شماست کار بسیار منطقی تر است.

حالا فکر نکنید که در نهایت به مجموعه قوانینی دست خواهید یافت که نسبت وین ریت صد در صدی را برای شما به ارمغان می آورد. شما می توانید قوانین زیادی را برای هر جنبه قابل تصور معاملات خود ارائه دهید (مانند تریگر های ورود، اندازه پوزیشن ها، ریسک ریواردها و غیره)، اما اصلا نمی توانید تضمین کنید بازارها همیشه بر وفق مراد شما خواهد بود!

به یاد داشته باشید که احساسات انسانی غیرقابل پیش بینی هستند و آینده همیشه غیر قابل پیش بینی است. هیچ قطعیتی در رفتار بازار وجود نداشته و ندارد، این امر ترید را به بازی احتمالات تبدیل می کند.

داشتن مجموعه‌ای از قوانین، در مقابل نداشتن هیچ قوانین خیلی به شما کمک می‌کند تا بازار را برای ساختن سیستم معاملاتی خود و اتخاذ تصمیمات معاملاتی خوب در مواجهه با این عدم قطعیت، چارچوب‌بندی کنید.

با گذشت زمان، تمرین عملی و تجربه، این قوانین به احساس طبیعی شما تبدیل می شوند و منجر به عادات معاملاتی مفید و سود پایدار می‌شوند.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.