رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تمرکز در معامله گری

3 نکته برای متمرکز ماندن هنگام معامله گری

تقریباً مطمئن هستیم که بسیاری از شما می دانید “فکر کردن فقط بر یک چیز خاص” چه حسی دارد. چه در ترید، ورزش، یا در مسابقه‌ای که در آن باید بهترین نتیجه را داشته باشید، یک لحظه به نظر می‌رسد که همه چیز دست به دست هم می دهند و توطئه می‌کنند تا حواستان را پرت کنند. یک لحظه به خودتان میاید و می بینید به صفحه مانیتور خیره شدید ولی در فکرتان در جستجوی چیز دیگری هستید.

در روانشناسی، “متمرکز بودن “بیشتر به عنوان “ادامه دار انجام دادن یک کار” شناخته می شود. این مفهوم آن را به عنوان حالتی توصیف می کند که در آن فرد احساس می کند کاملاً درگیر است و کاملاً روی یک کار خاص بدون در نظر گرفتن افکار دیگر تمرکز دارد.

در اصل، تعریف تمرکز یا بهتر است بگوییم تمرکز خالص یعنی حالتی که در این حالت ذهنی، شما همه چیز را منطقه بندی می کنید و بر روی چیزی جز فعالیتی که در دست دارید تمرکز نمی کنید. شما حتی به کاری که انجام می دهید فکر نمی کنید یا احساسی ندارید – به قول نایک، “فقط انجامش بده”.

حال سوال این است که “چگونه می توانید در حین معاملات متمرکز بمانید؟” در اینجا سه نکته وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند:

خونسرد باش

1. خونسرد باشید

درست مانند سطح فشار خون، باید روی کنترل سطح استرس خود نیز تمرکز کنید. توجه داشته باشید که ما به شما نگفتیم استرس را از بین ببرید. استرس می تواند بعضا خوب باشد. استرس به شکل “حواس جمع کردن” می تواند باعث شود که ترید را نه به عنوان یک شغل یا کار سخت حوصله سر بر بلکه بیشتر به عنوان یک ماجراجویی در یک جنگل عظیم در نظر بگیرید. در نتیجه، شما را درگیر میکند و تمرکز بیشتری در معاملات ایجاد می کند.

اما مطمئناً، نمی‌توانید اجازه دهید سطح استرس شما خیلی بالا برود زیرا به احتمال زیاد تأثیرات مضری بر ترید شما خواهد داشت. اگر به استرس اجازه دهید خیلی رشد کند میتواند حالتی را برای شما ایجاد کند که دچار فلج معاملاتی شوید زیرا ترس از ناشناخته ها و اضطراب باعث می شود به تحلیل خود شک بی جا داشته باشید.

2. به خودتان اعتماد کنید

یکی از مشکلات بسیاری از معامله گران این است که آنها توجه زیادی به آخرین نتیجه های معاملاتی خود دارند، به خصوص زمانی که ضرر می کنند. آنها اجازه می دهند که این ضررها بر اعتماد آنها در معاملات پیش رو تأثیر بگذارد و خود را در ترس فرو می برند و از انجام معاملات جدید باز می دارد، حتی اگر موقعیت خوبی هم پیدا کرده باشند.

با این حال، باید بدانید که بهترین معامله‌گران هم می‌دانند که چگونه روی جنبه‌های مثبت معاملات خود تمرکز کنند مثلا در این معاملات از قوانین پیروی کردم و یا مدیریت ریسکم صحیح بود این ها کمک می‌کند تا بتوانند شرایط موجود را مدیریت کنند. آنها درک می کنند که باید به برنامه های معاملاتی خود اعتماد کنند و اطمینان داشته باشند که در دراز مدت، موفق و سوده هستند.

البته، می‌دانیم که اعتماد به نفس نمی‌تواند یک شبه اتفاق بیفتد. این مهارتی است که باید آموخته شود و توسعه یابد. تکنیک هایی وجود دارد که می توانید برای تقویت اعتماد به نفس خود از آنها استفاده کنید از جمله: تمرکز کردن فقط بر روی فرآیند، شناخت نقاط ضعف و قدرت، خوش بین بودن نسبت به خودتان معمولاً خیلی کمک میکند!

تمرکز

3. آماده بودن

در نهایت، شما باید زمان، کار و تلاش خود را فقط در تهیه برنامه معاملاتی خود صرف کنید. طرح معاملاتی شما باید تمامی حالات ممکن را در بر بگیرد تا غافل گیر نشوید. معامله گران حرفه ای نه تنها به دلیل کارهایی که در زمان ترید انجام می دهند موفق هستند، بلکه کارهایی که قبل و بعد از ترید می کنند نیز خیلی برایشان مهم هست.

علاوه بر این، آماده بودن، فضایی آرام ایجاد می‌کند که به شما امکان می‌دهد زمانی که بازار کاری غیرمنتظره انجام می‌دهد یا مطابق میل شما نیست، تمرکز خود را حفظ کنید. اگر قبلاً برنامه ریزی کرده اید که در مواقع نوسان غیرمنتظره چه کاری انجام دهید، به احتمال زیاد احساسی نخواهید شد و روی اتفاقی که جلوی رویتان هست تمرکز خواهید کرد.

با این حال، شما باید مسئول اعمال خود باشید و شانس یا سرنوشت را سرزنش نکنید. مطمعن باشید محدود کردن افکارتون در یک ناحیه برای ایجاد تمرکز بسیار منطقی تر است از این که به دنبال خوش شانسی یا بد شانسی خود برای توجیح حرکات بازار باشید.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.