رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

غلبه بر ناامیدی در معامله گری

3 نکته ساده برای غلبه بر ناامیدی در معامله گری

ناامیدی ممکن است یک خطر حیاتی برای معامله گران باشد، زیرا زیان‌های همیشگی و حتی زیان های پی در پی ممکن است هرلحظه اتفاق بیفتد.

این می تواند منجر به شک و تردید در خود و عدم اعتماد به برنامه معاملاتی شود، که باعث ترید بیش از حد(اور ترید) یا تصمیم گیری ضعیف در تلاش برای جبران اشتباهات شود.

برای لحظه ای به تجربه معاملاتی خود فکر کنید و به موقعیتی فکر کنید که در آن از عملکرد خود ناامید شدید. آیا توانستید در معاملات بعدی خود به راحتی تمرکز کنید؟ یا ضررها را به خودتان گرفتید و شروع به سؤال کردید که آیا معامله‌گری واقعاً برای شما مناسب است یا نه؟

تریدرها ذاتاً رقابتی هستند و دقیقاً همین ویژگی است که ما را در برابر ناامید شدن شدید و از دست دادن اعتماد به نفس آسیب پذیر می کند. با این حال، می توان با این احساس منفی مقابله کرد و از تأثیرگذاری آن بر تصمیمات معاملاتی جلوگیری کرد.

در اینجا سه نکته برای شما وجود دارد:

pic1

1. خودتان را سرزنش نکنید!

تلاش برای بازگشت از یک زیان و یا از جندین زیان پشت سر هم خیلی ساده تر از آن چیزی هست که در ذهن ایجاد می کنیم. ولی برای برخی، راحت تر است که ناامیدی را به خود بگیرند و درگیر خودخوری منفی شوند. اگر اغلب خودتان را در این موقعیت می یابی، باید آرام بگیری، رفیق!

هیچ فایده ای ندارد که خودتان را به خاطر اینکه نمی توانید آینده را پیش بینی کنید، سرزنش کنید. هیچ کس – حتی باهوش ترین و یا حرفه ای ترین تریدرها هم به طور قطعی نمی داند حرکت بعدی بازار چه خواهد بود.

همیشه زیان را بپذیرید چون کاملا عادی و غیر قابل فرار هستند و برای مدیریت ریسک، به تجربه های آموخته شده توجه کنید و بدون هیچ تعصبی فقط ادامه دهید.

2. تکالیف خود را انجام دهید.

حالا اگر فکر می کنید که معاملات زیان‌نده شما اغلب به عدم آمادگی شما نسبت داده می شود، باید به خود یادآوری کنید که تکالیف خود را انجام دهید، پیش آمادگی در اصل بیشتر کار یک معامله گر را شامل می شود.

همانطور که گفته می شود، پیشگیری بهتر از درمان است، به این معنی که با صرف زمان و تلاش کافی برای انجام تحلیل های تکنیکال و آمادگی فاندامنتال، کمتر با ناامیدی مواجه می شوید. جدا از آن، نباید فراموش کنید که معاملات خود را از قبل برنامه ریزی کنید و مراحل انجام دادن کار خود را برای سناریوهای مختلف بازار تعیین و مشخص کنید.

همچنین با فراموش کردن احتیاط خودتون را در تله‌ی ترید های عجولانه که باعث ایجاد ناامیدی و حس سردرگمی پس از آن می شود آماده نکنید.

pic2

3. از استراتژی معاملاتی خود دست نکشید…

بعضا معامله گران ناامیدی خود را در استراتژی های معاملاتی خود خلاصه می کنند. وقتی بازار به هر حال به طور تصادفی حرکت می کند، تجزیه و تحلیل بازارها و پایبندی به یک برنامه معاملاتی چه فایده ای دارد، درست است؟ خیر

محیط بازار ممکن است دائماً در حال تغییر باشد چون این ماهیت طبیعیش است، اما به یاد داشته باشید که سودآوری مستمر را فقط می توان با نظم(دیسیپلین) و پیروی از برنامه معاملاتی آزموده شده خود به دست آورد.

اگر متقاعد شده اید که استراتژی فعلی شما دیگر مناسب نیست، سعی کنید به جای تسلیم شدن در برابر ناامیدی و غرق شدن در آن، تست های بیشتری ازش بگیرید یا رویکرد خود را اصلاح کنید هر استراتژی نقاط قوت و ضعف خودش رو دارد.

به خاطر داشته باشید که معامله‌گری یک دو ماراتن است و نه یک دو سرعت. موقعیت‌هایی پیش می‌آید که به سختی می‌توانید با بازار همراه شوید و این اشکالی ندارد، زمان بندی خود را به درستی انجام دهید و فقط روی اجرای صحیح تمرکز کنید.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.