رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

یک تریدر چگونه با ترس از دست دادن سودهایش کنار بیاید؟

پس از چندین سال معامله گری حتما متوجه می‌شوید دلیل پس رفت عملکرد معاملاتی‌تان پس از سودهای متوالی، ترس است.

حتما می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. پس از یک ماه سودده‌ی قوی، حس از دست دادن این سودهای به دست آمده، نگرانی جدیدی به نگرانی های قبلی شما اضافه میکند.

هر ترید تازه‌ای که باز میکنید این نگرانی افزایش می‌یابد، همین ممکن است کار رو برای شما سخت‌تر کند تا به استراتژی تست شده قبلی خود پایبند باشید. حتی ممکن است از واریز پول بیشتر به حساب خود اجتناب کنید یا بترسید حجم تریدهایتان را نسبت به موجودی جدید بیشتر کنید، در صورتی که مهارت هایی لازم برای کسب درآمد مستمر بیشتر را نیز دارید!

نگران نباشید، بسیاری از تریدرها این نوع ترس را تجربه کرده اند.

این ترس از دست دادن درستاوردهایتان است، ترس از پایان دادن به جایگاهی که برای خود ساختید، و ترس نرسیدن دوباره به اوج کسب کار معاملاتی‌تان!

چگونه می توانید به این ترس غلبه کنید؟ در اینجا سه مرحله وجود دارد که ممکن است کمک کند:

fighting fear fighting fear

1. ترس های خود را بشناسید

اولین قدم، مانند همه مشکل دیگه‌ای، این است که تشخیص دهید و بپذیرید که واقعاً می‌ترسید. حالت تدافعی یا انکار آن برای شما سودی ندارد، زیرا  باعث می‌شود مشکل را نادیده بگیرید.

بدانید که ترسیدن چیزی برای خجالت نیست، همه میترسند. مانند بسیاری از مسائل روانشناسی معامله‌گری، ترس تنها یک مانع دیگری است، که باید روی آن کار شود تا بهبود یابد.

2. به یاد داشته باشید که هر ترید، فقط یک ترید است

ممکن است ماه‌هایی وجود داشته باشد که شما در یک چرخه زیان‌ده گیر افتاده باشید. اما مانند هر معامله‌گر دیگری در این بازارها، شما نیز ممکن هست زیان کنید.

کسانی که ترس خود را مدیریت نمی‌کنند، زیان را به عنوان نشانه‌ای از روزهای سقوط پیش رو تلقی می‌کنند!

اما اگر در ذهنیت معاملاتی خود این را داشته باشید که هر ترید فقط یک ترید هستید و به گذشته و یا آینده ربطی ندارد، می توانید این زیان‌ را به عنوان هزینه انجام این یک ترید بپذیرید و به سمت بهبود فرآیند معاملاتی خود قدم بردارید.

23 tips to run your business better in 2023 23 tips to run your business better in 2023

3. فقط به آنچه برای شما مفید است بچسبید

هنگامی که به دیدگاه کسب و کار به معامله‌گری نگاه می‌کنید، متوجه میشوید که باید همان کاری را که قبلا درست انجام میدادید را تکرار کنید، یعنی به اصول اولیه خود برگردید، به ژورنال معاملات خود نگاهی بیندازید و ببینید چه چیزی برای شما مفید بوده و چه چیزی مفید نیست.

به انجام کارهایی که  تا الان جواب می داده ادامه دهید و چیزهایی که اغلب اشتباه بوده را تغییر دهید.

مطمئناً هرگز اشتباهات خود را به طور کامل از بین نخواهید برد، اما محدود کردن آنها و پایبندی به آنچه در ابتدا باعث موفقیت شما بوده، کمک زیادی به دور کردن این ترس شما خواهد کرد.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.