رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تعیین حداکثر زیان و پایبندی به آن در معامله گری

حداقل یک بار در حرفه معامله گری خود احتمالاً نیاز به انجام معاملات بیشتر را احساس کرده اید، حتی با وجود داشتن برنامه مدیریت سرمایه بعد از آن که زیان متوسط روزانه و ماهانه خود را دریاف کرده اید باز میخواهید کاری کرده باشید.

در چنین مواردی، اغلب با خود فکر می‌کنید که با معاملات بیشتر می‌توانید ضرر آن روز را جبران کنید.

اما اگر زیان هایتان را بیشتر کنید چه؟ متاسفانه از لحاظ روانی حالتی در خود ایجاد میکنید که برای درد بیشتر آماده اید و چاله عمیق تری برای خود حفر می کنید.

در اینجاست که مدیریت صحیح سرمایه بسیار مهم است، و این امر به ویژه برای معامله‌گران روزانه یا دی تریدرها که معاملات خود را اکثرا در یک روز انجام می‌دهند بسیار مهم است، زیرا احتمال بیشتری برای ضرر های متوالی وجود دارد.

زمان هایی وجود خواهد داشت که چنان درگیر حرکات بازار می شوید که هدف اصلی خود را از دست می دهید یعنی “محافظت از سرمایه خود”

و دقیقاً به همین دلیل است که باید حد ضرر روزانه را تعیین کنید. این امر به شما می گوید که به اندازه کافی ترید کردید دیگر بس هست و وقت آن است که استراحت کنید.

این لزوماً به این معنی نیست که شما یک معامله گر لوس و ضعیف هستید. فقط روزهایی وجود دارد که بازار بر وفق شما نیست، یا شاید سیستم معاملاتی شما برای محیط بازار آن روز طراحی نشده باشد.

این شمال همه انسان هاست حتی ورزشکاران بزرگی هم روزهای بدی را پشت سر گذاشته اند. درست مانند ورزشکاران حرفه ای که گاهی اوقات عملکرد ضعیفی دارند، معامله گران نیز روزهایی را تجربه می کنند که احساس می کنند با بازار هماهنگ نیستند.

تعیین حداکثر ضرر معاملاتی در روز کار سختی نیست. فقط باید توجه داشته باشید که این باید به شخصیت تریدر و تحمل ریسک آن همگام سازی شود.

GettyImages 962396492 7c5e1d0e942f4ac9b4e8be8249487906 GettyImages 962396492 7c5e1d0e942f4ac9b4e8be8249487906

در اینجا چند پیشنهاد داریم که کاملا به شخص مرتبط هست و میتوان برای هر شخص متفاوت باشد:

زیان خود را به نصف تارگت سود هر روز محدود کنید:

اگر تجربه دارید و سابقه کاملی از معاملات خود را مرور میکنید، می توانید میانگین سود خود را در روز محاسبه کنید و حداکثر زیان معاملاتی خود را نصف میانگین سود خود تعیین کنید.

به عنوان مثال، اگر هر روز 1.5 درصد سود را هدف قرار دهید که البته منظور روزهای هست که بازار برای شما مناسب هست ترید می کنید، می توانید حداکثر ضرر معاملاتی خود را نصف آن یا 0.75 درصد تعیین کنید یعنی همیشه حداکثر ضرر معاملاتی خود را نصف میانگین سود روزانه خود تنظیم کنید.

یا فرض کنید در هر روز فقط یک ترید انجام میدهید و سود شما معادل 0.5٪ است، آن وقت می توانید حداکثر زیان معاملاتی روزانه خود را روی 0.25٪ تنظیم کنید.stop loss stop limit stop loss stop limit

زیان خود را به صورت بلند مدت محدود کنید، مانند حداکثر ضرر 10٪ در ماه:

هر ماه شامل 20 روز معاملاتی هست و اگر هر روز ضرر کنید که خیلی سخت هست! و 0.50٪ روزانه زیان کنید به سختی میتوانید به 10٪ برسید. این میزان زیان در بلند مدت چند ساله هیچ تاثیری روی حساب شما نمیگذارد، حالا احتمالی تصور کنید شما قصد سود 10٪ در ماه رو دارید فقط کافی هست همین مورد رو رعایت کنید 10 روز سود کنید 10 روز زیان شود آخر سر حسابتان رشد خوبی میکند درست هست که قصدتان زیان نیست ولی احتمال مساوی را در نظر میگیریم.

البته فرقی نمیکنه اگر برنامه مدیریت سرمایه خودتان را دارید و با میزان ریسک خود راحت هستید پس اجراش کنید، مهم این است که شما یک ساز و کار محکم برای حداکثر زیان داشته باشید.

واقعیت این است که همه معامله‌گران همیشه  زیان های متوالی را تجربه خواهند کرد، بنابراین شما همیشه باید حداکثر سطح ضرر معاملاتی را تعریف کرده باشید.

و هنگامی که به این حد رسیدید تازه قسمت سخت اینجاست که معامله را برای آن روز متوقف کنید!

به جای تقلا برای ارائه ایده های معاملاتی ناقص برای جبران این ضررها، فقط باید غرور خود را بشکنید و بپذیرید که فقط یکی از آن روزهای بد هست.

یاد بگیرید ترید کردن یک راه مستقیم نیست پر از فراز و نشیب های احتمالاتی پیش رو دارید.

با محافظت از روان و حساب خود مطمئن شوید که ضررهای وارده به اندازه کافی کم است که به راحتی فردا بتوانبد به کار خود ادامه دهید.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.