رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

چرا تریدرها نباید خودشان را با تریدرهای دیگر مقایسه کنند؟

به عنوان یک معامله گر، متوجه شده ایم که هر زمان که شروع به مقایسه عملکرد معاملاتی خود با سایر تریدرها کرده ایم، عملکردمان بد شده. این حواس پرتی در نهایت منجر به زیان به حساب معاملاتی می شود.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید درست هست که در دنیای مدرن و رقابتی این کار واقعا وسوسه انگیز به نظر می رسد اما پرسیدن این سوال که “خوب حالا وضعیت من نسبت به آنها چطوره؟” یعنی موفقیت خود را بر اساس نحوه عملکرد بقیه تریدرها ارزیابی می کنید.

اگر زمان زیادی را در اینستاگرام و  توییتر (در حال حاضر “X”) صرف می کنید و مثلا بررسی می کنید که کدام یک از دوستان شما روی انس طلا چند صد پیپ سود کرده اند و یا یک روند کامل رو در یک جفت ارز گرفته اند و یا فلانی چه قدر بیت کوین خریده و یا حتی در کجا در حال عشق و حال هستند، ممکن است این سوال رو از خود بپرسید که “مگر اینها چه چیزی بیشتر از من دارند؟”

این درست هست که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما نباید اجازه دهید عملکرد شما در مقایسه با دیگران بر احساس شما نسبت به ارزش درونی و حس موفقیت در زندگی تأثیر بگذارد.

مقایسه تریدر

مقایسه بی فایده است. همیشه خودتان را با خودتان مقایسه کنید.

شما همیشه می توانید مهارت های معامله گری خود را تقویت کنید. چیزی که برای دیگران مفید است ممکن است لزوماً برای شما مفید نباشد. شما باید روشی را برای خود پیدا کنید، روشی که با مهارت و شخصیت معاملاتی شما مطابقت داشته باشد.

مقایسه تنها باعث می شود که شما احساس ناامیدی کنید و حواس شما را از ایجاد مسیر درست پیشرفت معاملاتی منحرف کند.

فکر نکنید که می خواهید دیگران را در یک رقابت بی پایان خیالی شکست دهید.

افرادی که به موفقیت‌های بزرگ دست می‌یابند همیشه با شرایط خودشان کار می‌کنند. برای آنها مهم نیست که دیگران چگونه کار می کنند. آنها جدول زمانی خود را دارند، اشتیاق و علاقه خود را دنبال می‌کنند و اول از همه به خودشان نگاه می کنند نه به بیرون.

مقایسه

نحوه زندگی و مدل کاری شما هیچ ارتباطی با مدل کاری و زندگی دیگران ندارد. مقایسه کردن شما را شکنجه می‌دهند و فقط احساس حسادت و کم شدن عزت نفس خواهید کرد.

وقتی می بینید که در مقایسه با یک تریدر دیگر عملکرد نسبتاً ضعیفی دارید، احتمالاً افکار منحرف کننده ای بدتری مانند “چرا من نمی توانم یک تریدر خوبی باشم؟” یا “من شاید آنقدر که فکر می کردم برای معامله گری مناسب نیستم” به ذهنتان برسه.

برای حفظ انگیزه، به جای نگاه کردن به نتیجه و سود معامله گران دیگر، روی بهبود عملکرد گذشته خود تمرکز کنید. فقط از دیگران یاد بگیرید و از دیدگاه کسب دانش به آنها نگاه کنید نه مقایسه با آنها ،البته فراموش نکنید هر دانشی درست نیست و شاید گمراه کننده تر باشند، شما باید منطق تشخیص خوب رو از بد داشته باشید.

شما نمی دانید چه عواملی و شرایطی در عملکرد آنها تاثیر داشته، بنابراین مقایسه فقط می تواند شما را گمراه کند. آنها شاید در شرایط متفاوتی نسبت به شما زندگی میکنند شاید چندین سال تجربه کسب کردند و خودشون رو بهبود دادند، یا شاید حتی همه اینها فقط نمایشی هست.

همیشه فقط یک قدم جلو خودتان را ببینید. به عملکرد معاملاتی دیگران جز خودت اهمیت ندید. هرکسی منحنی یادگیری و پیشرفت متفاوتی دارد.

مسابقه خود را بدوید و با سرعت خودتان به پایان برسانید.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.