رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

چهار مرحله زیان کردن در معامله گری

اگرچه زیان در معاملات بخشی عادی از روند معامله گری است، اما این چیزی است که بسیاری از معامله گران چه تازه کارها و چه حرفه ای ها با آن مشکل دارند.

دلیل اصلی مشکل در مقابله با ضررها، عدم درک ماهیت آن و تأثیر آن بر روانشناسی تریدر است تا مشکلات روانی واقعی.

میخواهیم در مورد 4 مرحله از دست دادن پول یا زیان در معامله گری، یعنی انکار، منطقی سازی، آذردگی و پذیرش صحبت کنم.

آیا اصطلاحات آشنا به نظر می رسند؟ باید همینطور باشند چون شبیه 4 مرحله غم و اندوه هستند! با این حال، توجه داشته باشید که آنها در معامله گری متفاوت اعمال می شوند.

cover

مرحله 1: انکار

در مرحله اول زیان، شما به مقابله با آن می پردازید.

در این مرحله، شما به خود و دیگران انکار می کنید که ایده معاملاتی شما اشتباه بوده و میگویید این ضرر تقصیر شما نبوده است. به طور معمول از دلایلی مانند “این زیان تاثیری بر من نداشت” و “من واقعاً برای آن ترید اهمیتی قائل نیستم” استفاده می شود.

هیچ مشکلی در این احساس وجود ندارد، به خصوص اگر تازه کار هستید. این راهی است برای کاهش ضربه به نفس خود، زنده ماندن  و ادامه دادن است.

مرحله 2: منطقی سازی

پس از انکار، به منطقی کردن ترید خود ادامه می دهید.

این نقطه ای است که شما به همه چیزهایی که در مورد ایده معاملاتی خود درست است اشاره می کنید و حتی به اشتباهی که انجام داده اید فکر نمی کنید.

شما مناسب بودن طرح معاملاتی، تارگتتون، استاپ لاس و نقطه ورود خود را ذکر می کنید، اما کاملاً نادیده می گیرید که واقعاً معامله را از دست داده اید و در جایی اشتباه کرده اید.

مرحله 3: آزردگی

در این مرحله، شما قبلاً تمام دلایل خارجی ممکن برای از دست دادن خود را بررسی کرده اید. سپس به سمت درون می چرخید و این ایده را در نظر می گیرید که ضرر کاملاً ناشی از کار خودتان بوده است.

اگرچه منطقی است که مسئولیت زیان خود را بپذیرید، اما اگر دائماً به خود شک دارید، سرزنش بیش از حد خود می تواند به حرفه ی شما در بازار آسیب برساند.

ممکن است از خود سؤالاتی بپرسید: “آیا معاملات من واقعا برای من سودآور است؟” و “چرا اصلاً ادامه میدم؟”

حتی بعضا اگر نتوانید دلایل کافی برای ادامه دادن به جلو پیدا کنید، می توانید به طور کلی از این کسب و کار کنار بکشید.

کسانی که این نوع شک به خود را تجربه کرده‌اند می‌توانند تأیید کنند که هرچه دوره شکست عا طولانی‌تر باشد، احساس افسردگی شدیدتر می‌شود.

برخی حتی در مورد تغییر شغل و کنار گذاشتن کامل معامله گری صحبت می کنند!

depression

مرحله 4: پذیرش

در این مرحله، متوجه می‌شوید که سرزنش کردن خود برای هر چیزی که اشتباه پیش آمده، ناسالم است.

حتی با وجود اینکه پذیرفته اید که ضرر تا حدی تقصیر شما بوده است، اما به این واقعیت نیز توجه دارید که بازار‌های مالی یک حیوان وحشی و رام نشده است، هیچ قطعیتی داخل آن تعریف نشده است و بسیاری از عوامل بازار خارج از کنترل شما هستند.

وقتی به این مرحله رسیدید، می پذیرید که درسته اشتباهاتی از جانب خودتون مرتکب شده اید، اما چیزهایی هم وجود دارد که نمی توانید آنها را کنترل کنید.

در پایان روز، مهم است که به خود یادآوری کنید که هرگز نمی‌توانید چیزی را که زیان کرده اید را برگردانید، اما می‌توانید آن را جبران کنید.

یکی از راه های واضح برای انجام این کار این است که در بلند مدت مطمعن باشید که میتوان با سود های پیش رو این زیان ها رو پوشش بدهید و از نظر مالی بهبود پیدا کنید، اما باید از لحاظ روانی آماده آن باشید.

می‌توانید برای استراتژی معاملاتی خود پیشرفت‌هایی در نظر  بگیرید، مدیریت ریسک بهتری را اعمال کنید، یا فقط بفهمید که چگونه زیان‌های خود را بهتر مدیریت کنید.

به جای انکار باخت ها و اشتباهات، باید پیش بروید، تغییر کنید، سازگار شوید و رشد کنید.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.