رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

حفظ ثبات در معامله گری

3 راه برای حفظ ثبات در معامله گری

آیا تا به حال در حساب کاربری خود گرفتار “بی‌ثباتی معاملاتی”  یا فراز و نشیب بودن عملکردتان شده اید؟

“بی‌ثباتی معاملاتی” زمانی آغاز می شود که بعد از چرخه کسب سودهای متوالی برای یک دوره زمانی مشخص و اعتماد به نفس بیش از حد، بی دقتی ها و ورودهای سر سری که معمولاً منجر به زیان است شروع می شود.

چرخه “بی‌ثباتی معاملاتی” زمانی ادامه می یابد که معامله گر سعی می کند با تلاش مضاعف برای اجرای خوب تر معاملات، “به حالت خوش قبلی” بازگردد.

متأسفانه، بسیاری از معامله‌گران این چرخه را با اعتماد به نفس بیش از حد و کاذب دوباره تکرار می‌کنند، که منجر به معاملات بد بیشتر می‌شود.

ما مطمئناً با اصل “بی‌ثباتی معاملاتی” بیگانه نیستیم. در واقع ما فراز و نشیب های مشابهی را در فعالیت های روزمره مانند رعایت رژیم غذایی، حفظ روابط شخصی و حتی در تمرینات ورزشی تجربه می کنیم.

در پای چارت، زمانی که در معاملات سودده هستید، به راحتی در نتایج خود غرق می شوید.

مجموعه معاملات سودده شما می تواند در شما بیش از حد اعتماد به نفس ایجاد کند، که می تواند شما را وسوسه کند که شروع به کوتاهی در کار کنید و از انجام فرآیندهایی که در وهله اول به شما کمک می کردند که برنده شوید، دست بردارید.

هنگامی که به سطح بسیار بالایی از موفقیت رسیدید، و از خود راضی شدید، احتمالاً به دلیل اشتباهات پشت سر هم خود به زمین می افتید. حتی ممکن است ضررهای بزرگی متحمل شوید.

تنها در مرحله ای آخر است که به اشتباهات خود پی می برید و به آنچه قبلاً انجام می دادید باز می گردید یعنی همان مراحلی که باعث سوددهی شما می شدند.

اگر در این چرخه قرار بگیرید و هرچه زودتر متوجه این حالت شوید دیگر نباید نگران باشید. در اینجا سه نکته وجود دارد که چگونه می توانید از چرخه معیوب بالا و پایین شدن خارج شوید:

pic1

1. از تعصب اجتناب کنید

سوگیری معامله گران به تأثیرپذیری از نتایج معاملات اخیر و نادیده گرفتن اطلاعات قبلی که به همان اندازه مهم هست یکی از دلایل این مشکل هست. اگر عملکرد معاملاتی شما تحت تأثیر آخرین معاملات برد یا باخت شما باشد، این عادت مشکل ساز است.

در اینجا 4 نکته ساده وجود دارد که به شما در از بین بردن  این سوگیری از نتایج کمک می کند:

  • طرح و برنامه معاملاتی خود را بنویسید و به آن پایبند باشید!
  • یک ژورنال معاملاتی مفصل داشته باشید.
  • همیشه تصویر بزرگتر و بلند مدت را در نظر بگیرید، ماهانه، سالانه.
  • اجازه ندهید که احساسات لحظه ای مانع‌تان شوند.

2. مراقب اعتماد به نفس کاذب باشید

در حالی که داشتن اعتماد به نفس در معاملات خیلی مهم است و شما باید باور داشته باشید که استراتژی شما می تواند در درازمدت کار کند و سود ده باشد ولی وقتی فکر کنید که همه چیز را در مورد معاملات و معامله گری می دانید و هیچ چیزی دیگر نیاز ندارید پس وای به حالتان!

هنگامی که یک معامله گر بیش از حد اعتماد به نفس پیدا می کند، خود را در معرض تعداد زیادی از مشکلات احتمالی روانی قرار می دهد.

تریدر ممکن است در نهایت در موقعیت‌هایی قرار گیرد که در اندازه‌های بزرگ‌تر از آنچه توسط سیستم معاملاتی او تعیین شده است معامله کند. یا به محض استاپ خوردن، ممکن است سعی کند دوباره در همان جهت ترید کند و فکر کند که قیمت در نهایت به مسیر خود خواهد رفت.

به همین دلیل مهم است که فروتن بمانید و احساسات خود را کنترل کنید، حتی زمانی که در سود هستید. اگر این کار را نکنید، ممکن است در نهایت با تصمیمات لحظه ای حساب معاملاتی شما در دراز مدت آسیب ببیند.

بهترین راه حل این است که به برنامه خود پایبند باشید و نفس خود را کنترل کنید!

pic2

3. معیارهای دیگری برای سنجش خود پیدا کنید

راه دیگر برای جلوگیری از “معاملات بی‌ثبات” این است که مطمئن شوید که ارزش خود را بر اساس موجودی حساب تان نمی سنجید.

اگر اجازه دهید فراز و نشیب های معاملاتی معیار سنجش شما باشد، فقط یک محیط استرس زا ایجاد خواهید کرد که در نهایت برای معاملات شما مساعد نخواهد بود.

تمام تلاش خود را بکنید تا حس موفقیت را در سایر زمینه‌های زندگی‌تان مانند روابط، خانواده، گردش یا سرگرمی‌هایتان پیدا کنید.

آیا می خواهید بیشتر با دوستان خود ارتباط برقرار کنید؟ بیشتر برو بیرون! آیا می خواهید یک ورزشکار شوید؟ برای آن تمرین کنید!

توجه داشته باشید که غلبه بر “معاملات بی‌ثبات” چیزی است که باید روزانه و ساعتی با آن دست و پنجه نرم کنید و هیچ لحظه ای برای غفلت و گمراهی وجود ندارد.

این کار مستلزم کار سخت روانی و تمرکز است، اما اگر واقعاً باور دارید که آنچه را که لازم است دارید، پس این نکات را نیز بهش اضافه کنید و دنبال کنید تا به شما کمک کند تا به طور مستمر سودده باشید.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.