رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

۵ درس برای تازه وارد ها

5 نکته مهم برای تازه‌واردان که معمولاً پس از یک سال ترید به آنها می رسند.

1. به برنامه معاملاتی پایبند باشید

بسیاری از معامله‌گران، برنامه‌های معاملاتی را به عنوان مجموعه‌ای از قوانینی می دانند که ممکن است در هنگام اجرای یک معامله رعایت کنند تا زیان نکنند، ولی اینطور نیست برنامه معاملاتی باید طوری طراحی شوند که هیچ وقت تحت هیچ شرایطی هیچ تصمیمی خارج از آن گرفته نشود.

در اصل هیچ چیزی شما را ملزم به پیروی از برنامه نمی کند و مواقعی پیش خواهد آمد که احساس می کنید اگر به آن پایبند باشید، معامله “کارساز” نخواهد بود. در نتیجه، در اولین نشانه زیان، احساسات درونی شما به ایجاد واکنش ناگهانی و انحراف از این برنامه روی خواهد آورد.

چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که یک برنامه معاملاتی خوب مجموعه ای متغییر از دستورالعمل ها است که محصول ساعت ها تجزیه و تحلیل، تست و تصحیح است که باید به طور مداوم اجرا شود، این طرح معاملاتی می تواند به شما برتری دهد و هر بار که از این برنامه منحرف می شوید، این مزیت روانی را از بین می برید.

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند به برنامه پایبند باشید، نگه داشتن یک ژورنال معاملاتی دقیق است که کارکرد شما را نشان می‌دهد. هنگامی که می بینید برنامه معاملاتی شما کار می کند و نتایج مثبتی به همراه دارد، می تواند انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری برای پایبندی به برنامه و تداوم آن داشته باشید.

pic1

2. صبور باشید

مفاهیم و تکنیک‌های معاملاتی ساده و آسان برای یادگیری هستند. چیزی که یادگیری آن سخت است این است که چگونه به اندازه کافی صبور و منضبط باشید تا به طور مداوم تصمیمات معاملاتی خوبی بگیرید.

صبر در معاملات می تواند شامل انتظار برای پیش آمدن فرصت های معاملاتی خوب باشد و یا رسیدن قیمت به سطوح ورودی و خروجی مناسب. همچنین می‌تواند منجر به کاهش زیان ههای های پیش بینی نشده و اجازه دادن به رشد سودهای پیش بینی شده باشد.

توسعه یک سیستم معاملاتی که بر پایه صبر هست کار سختی هست چون ما دوست داریم سریع عمل کنیم تا نتیجه رو ببینیم تا درست و غلط بودن آن را بسنجیم. در حالی که این کارها از لحاظ ذاتی برای انسان سخت هست ولی به یاد داشته باشید که معامله‌گری یک ماراتن است، نه یک دوی سرعت. فرصت‌ها همیشه در گوشه و کنار هستند و اگر صبور باشید، می‌آموزید که چگونه در هر محیطی که بازار ایجاد میکند و در هر زمانی که بازار برای شما فراهم می کند معامله کنید.

3. مدیریت ریسک را تمرین کنید

مدیریت ریسک چیزی است که یک معامله گر را از یک قمارباز جدا می کند. به زبان ساده، ما در حال کسب و کار هستیم و برای کسب درآمد، باید ریسک پذیری خود را مدیریت کنیم. این بدان معناست که از هیچ توانی بیش از حد یا ریسکی بیش از آنچه که می توانید از دست بدهید را نباید در یک حساب معاملاتی ترید کنید.

ریسک را با تعیین استاپ لاس و داشتن حجم پوزیشن مناسب میتوان مدیریت کرد. اگر هنوز این کار را نکرده اید، همه چیز را در مورد معنای مدیریت سرمایه، اهرم و سایز معاملات نسبت به هر جفت ارز یا شاخص ها را بخوانید. آنها ترسناک به نظر می رسند اما در طراحی برنامه های معاملاتی شما و به حداقل رساندن ضرر شما در آینده کمک زیادی خواهند کرد.

حجم پوزیشن را نسبت به درصد سرمایتون تعیین کنید و همیشه از حد ضرر استفاده کنید. در حالی که زدن دکمه‌های «Buy» و «Sell» یا شرط‌بندی نیمی از حسابتان در هر معامله آسان است، اما به شما کمک نمی‌کنند تا در بلندمدت به سود مستمر برسید.

4. آنچه را که می بینید معامله کنید نه آنچه را که فکر می کنید

یک معامله گر حرفه ای، ذهنی باز دارد و برای رفتارهای قیمتی سناریو های جایگزین آماده کرده است، چون میداند که هر اتفاقی ممکن هست رخ دهد این بازار احتمالات هست نه خیالات.

فقط به این دلیل که چند برد متوالی داشته اید، شما را به یک خدای ترید تبدیل نمی کند “اگرچه این شغل عنوان خوبی برای ادعای خدایی هست”.

بعضی زمان ها گیر کردن در یک تحلیل یا پافشاری در آن خطرات غیر قابل جبرانی به وجود می آورد، اگر به جای تعصبات موجود، آنچه را که چارت ها به شما می‌گویند را معامله کنید، احتمالاً معاملات بیشتری را برنده خواهید شد.

5fc8120350e71a00115588de 5fc8120350e71a00115588de

5. مسابقه خودتان را با خودتان اجرا کنید.

هر معامله گر سفر معاملاتی خود را دارد. امروزه مقایسه مداوم خود با عملکرد معاملاتی دیگران آسان و وسوسه انگیز است. اما فقط به این دلیل که یکی از دوستانتان دارد پیپ ها را شخم میزند، شما را به یک معامله گر کمتر تبدیل نمی کند.

نحوه اجرای شما ربطی به عملکرد دیگران ندارد. هر مقایسه ای به احتمال زیاد باعث می شود که به خودتان شک کنید و در تلاش برای پیشی گرفتن باعث ورود به یک رقابت اشتباه با دیگران ختم شود.

برای ارزیابی استراتژی های معاملاتی موجود وقت بگذارید و ببینید آیا آنها با شخصیت معاملاتی شما مطابقت دارند یا خیر. چیزی که برای دیگران خوب است ممکن است لزوماً برای شما مفید نباشد.

به جای اینکه به نحوه عملکرد معامله گران دیگر غبطه بخورید، روی بهبود عملکرد گذشته خود تمرکز کنید. همیشه روی فرآیند تمرکز کنید، نه سود و زیان.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.