رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تصمیمات بانک‌های مرکزی خسارات خود را ادامه خواهد داد

  • نگرانی های اروپایی تقاضا برای یورو را تضعیف کرد، کاهش نرخ بانک مرکزی اروپا شروع به تاثیر گذاری کرد.
  • دلار آمریکا با کاهش تورم و علیرغم امیدهای تازه برای کاهش نرخ بهره، در حال قدرت گیری است.
  • EURUSD علیرغم معامله در پایین ترین حد خود در بیش از یک ماه گذشته، کاهش نیافته است.

جفت ارز EURUSD در روز جمعه هفته پیش برای اولین بار در بیش از یک ماه گذشته به زیر سطح 1.0700 سقوط کرد، زیرا دلار آمریکا به دلیل ریسک گریزی افزایش یافت. خلق و خوی ناامیدکننده در طول هفته حاکم بود، به استثنای رشد کوتاه مدت در روز چهارشنبه که تورم نرم‌تر از پیش‌بینی‌شده ایالات متحده هوای تازه به ارمغان آورد.

انتخابات اروپا و داده های ایالات متحده

EURUSD در افتتاحیه پس از انتخابات پارلمانی اروپا کاهش یافت. علیرغم اینکه ائتلاف میانه رو توانست اکثریت محدودی را حفظ کند، احزاب راست افراطی در فرانسه، اتریش و آلمان به پیروزی رسیدند که منجر به درخواست امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در کشورش شد. نگرانی ها در مورد شتاب گرفتن احزاب راست افراطی، سرمایه گذاران را از دارایی های پربازده دور کرده و به پناهگاه امن دلار آمریکا سوق داد.

این روحیه تا روز چهارشنبه که اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) پس از افزایش 3.4 درصدی در آوریل، 3.3 درصد در سال در ماه مه افزایش یافت. همین گزارش نشان داد که CPI به صورت ماهانه ثابت مانده و نسبت به 0.3 درصد قبلی کاهش یافته است. در نهایت، گزارش‌های اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کنند، پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بودند و نسبت به ماه آوریل کاهش یافتند. بازارهای مالی به دلیل امیدهای دوباره به دور شدن فدرال رزرو از انقباض پولی، امیدوار شدند. EURUSD با انتشار این خبر به 1.0851 رسید.

فدرال رزرو شاهد پیشرفت اندکی در زمینه تورم است

با این حال، خوش بینی دوام نیاورد. کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) تصمیم در مورد سیاست پولی را اواخر همان چهارشنبه اعلام کرد. مقامات تصمیم گرفتند که نرخ بهره معیار را بدون تغییر در محدوده شناور بین 5.25٪ و 5.50٪، همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد، رها کنند. FOMC خلاصه به روز شده پیش بینی های اقتصادی (SEP) را منتشر کرد که نشان می دهد سیاست گذاران در مورد کاهش نرخ بهره در سال جاری اختلاف نظر دارند. 4 نفر از 19 مقام شاهد کاهش نرخ در سال 2024 نبودند، 7 نفر کاهش نرخ را 25 واحد پایه (bps) پیش بینی کردند، در حالی که 8 نفر کاهش 50 واحدی در نرخ سیاستی را نشان دادند.

این سند همچنین نگرانی های مقامات در مورد تورم را منعکس می کند زیرا سیاست گذاران دیدگاه خود را در مورد تورم PCE برای امسال و سال های آینده به طور صعودی بررسی کردند. پیش بینی های رشد و نرخ بیکاری برای سال 2024 بدون تغییر به ترتیب 2.1 درصد و 4 درصد باقی مانده است.

با وجود اینکه فعالان بازار برای کاهش دو نرخی قبل از پایان سال عجله داشتند، دلار آمریکا بخشی از عقب نشینی ناشی از CPI خود را با فدرال رزرو کاهش داد و پس از آن به شدت بالاتر رفت.

بر اساس گزارش BLS، در روز پنج‌شنبه، داده‌ها نشان داد که شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) در ماه مه 2.2 درصد افزایش یافته است که کمتر از 2.3 درصد افزایش ثبت شده در آوریل و کمتر از انتظار بازار 2.5 درصد است. رقم اصلی سالانه 2.3% افزایش یافت، کمتر از 2.4% مورد انتظار، در حالی که PPI ماهانه 0.2% کاهش یافت. اخبار کاهش فشار قیمت ها در سطوح عمده فروشی به گمانه زنی ها اضافه شد که فدرال رزرو حداقل دو کاهش نرخ بهره را در ماه های آینده ارائه خواهد کرد.

سرانجام، روز جمعه، ایالات متحده برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان ژوئن را منتشر کرد که به طور غیرمنتظره ای از 69.1 در ماه می به 65.6 کاهش یافت و انتظارات 72 را از دست داد.

بنابراین، نشانه‌های کاهش تورم، گمانه‌زنی‌ها را در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش داد و همچنان، دلار آمریکا قدرت گرفت. افزایش تقاضا برای دلار را می توان تا حدی توسط وال استریت توضیح داد، زیرا علیرغم عملکرد متفاوت، S&P 500 تقریباً به صورت روزانه در هفته گذشته بالاترین رکورد را ثبت کرد، در حالی که بازده اوراق خزانه داری به شدت پایین تر بود. اوراق 10 ساله در حال حاضر حدود 4.20 درصد را ارائه می دهد، که پایین ترین سطح از اواخر ماه مارس است، در حالی که بازده اوراق 2 ساله تقریباً 4.70 درصد است، سطحی که آخرین بار در اوایل آوریل مشاهده شده بود.

این روزها در بحبوحه آشفتگی سیاسی در اروپا، روحیه ناامیدکننده سرمایه گذاران اروپایی به تقاضای دلار آمریکا افزوده است.

آشفتگی اروپا به یورو ضربه می زند

پیروزی راست افراطی در اروپا همچنان بر ارزش پول مشترک تأثیر می گذارد. بازارهای سهام محلی بیشتر هفته را با تمرکز بیشتر بر روی فرانسه سپری کردند، زیرا حزب ملی راست افراطی مارین لوپن با اختلاف قابل توجهی در نظرسنجی ها پیشتاز است. در مورد تغییرات در سیاست‌های مالی، مقررات مهاجرت، و اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوایی که ممکن است اقتصادها را تحت تأثیر قرار دهند، در صورتی که احزاب راست حکومت‌های محلی را به دست گیرند، نگرانی‌های سوداگرانه وجود دارد. اوراق قرضه اروپایی در طول هفته جذابیت خود را از دست داد و بر سهام محلی و یورو تأثیر گذاشت.

همچنین، شایان ذکر است که بانک مرکزی اروپا (ECB) چند روز قبل از اعلام تصمیم فدرال رزرو، نرخ بهره را کاهش داد. این تصمیم به وضوح یورو نزولی بود، اما افت ارز پیش از رویدادهای سطح اول ایالات متحده محدود شد.

بعد چه میشود؟

دلار مستحکم تر و یورو ضربه خورده نشانه هایی از تغییر گرایش در روزهای آینده را نشان نمی دهند. اساساً، هفته پیش رو، هفته سبک تری خواهد بود. منطقه یورو تخمین نهایی شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) را منتشر خواهد کرد که انتظار می رود در سال 2.6 درصد تایید شود. آلمان از نظرسنجی ژوئن ZEW در مورد احساسات اقتصادی و PPI ماه می رونمایی خواهد کرد. در مورد ایالات متحده، تمرکز بر خرده فروشی ماه می خواهد بود. سرانجام، روز جمعه، بانک تجاری هامبورگ (HCOB) و S&P Global برآوردهای اولیه شاخص مدیران خرید تولیدی ژوئن (PMI) خود را برای اقتصادهای بزرگ منتشر خواهند کرد.

اما فراتر از داده های اقتصاد کلان، احساسات به عنوان پیشتاز بازار باقی خواهد ماند. علیرغم کاهش احتمالی نرخ بهره در ایالات متحده، امیدواری به این که آمریکا از رکود اقتصادی جلوگیری کند و هرج و مرج در جاهای دیگر احتمالاً دلار را در سمت پیروز نگه دارد.

EURcalen 638539745459837160 EURcalen 638539745459837160

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD سوگیری نزولی زیر 1.0700 را قبل از بسته شدن کندل هفتگی حفظ کرد و در پایین ترین حد خود از اول ماه مه معامله می شود. نمودار هفتگی نشان می دهد که حرکت فروش قوی است و نزول های بیشتری را در روزهای آینده پیش بینی می کند. تلاش ناموفق برای غلبه بر میانگین حرکت ساده 20 روزه نزولی  (SMA) منجر به سقوط شدید این جفت به سمت میانگین 100 روزه شد و حمایت دینامیک در منطقه قیمت 1.0650 فراهم شد. EURUSD از اکتبر گذشته بالاتر از این قیمت باقی مانده است، که به این معنی است که شکست واضح زیر آن احتمالاً خریدارها را دلسرد خواهد کرد.

در عین حال، شاخص های تکنیکال از قلمرو بی طرف خارج شده و به شدت پایین تر رفته اند و حرکت نزولی را در سطوح منفی حفظ کرده اند. در نهایت، میانگین 200 روزه در حدود 1.1100 کمی بالاتر می رود.

با توجه به آنالیزهای تکنیکال در نمودار روزانه، حالت نزولی محکم تر شده. EURUSD به زیر تمام میانگین های حرکت خود سقوط کرد و در همین حال، شاخص‌های تکنیکال تقریباً به‌طور عمودی به سمت جنوب حرکت می‌کنند و بدون نشانه‌هایی از فرسودگی رو به پایین قرار دارند.

زیر منطقه حمایت 1.0650، EURUSD می تواند به سمت منطقه 1.0600 سقوط کند، جایی که این جفت در سال جاری به پایین ترین سطح خود رسید. پس از پایین آمدن از آن، ناحیه حمایت مربوطه بعدی به 1.0520 می رسد. در صورت صعودی، سطح مقاومت فوری در منطقه قیمتی 1.0770 و 1.0710 قرار دارد. صعود فراتر از آن بعید است، اما بالاترین سطح این هفته در 1.0851 قرار دارد.

EUR USD 638539746181577679 EUR USD 638539746181577679

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-central-banks-decisions-will-keep-taking-their-toll-202406141511

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.