رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

حرکت دلار آمریکا در آستانه آمار تورم PCE تداوم می یابد

  • رشد داده های ایالات متحده قبل از بسته شدن کندل هفتگی باعث افزایش تقاضا برای دلار آمریکا شد.
  • ایالات متحده شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو را این هفته منتشر خواهد کرد.
  • EURUSD نزدیک به پایین ترین سطح خود در ماه ژوئن معامله می شود، هدف فروشنده‌ها برای به چالش کشیدن پایین ترین سطح سال تا به امروز است.

دلار آمریکا (USD) قدرت به دست آمده در روزهای گذشته را حفظ کرد و EURUSD برای دومین هفته متوالی به زیر آستانه 1.0700 رسید. این جفت عمدتا بر اساس احساسات حرکت کرد، اگرچه داده های ضعیف ایالات متحده در روز سه شنبه این جفت را به 1.0760 رساند. با این وجود، دلار قدرت خود را قبل از پایان هفته بازیابی کرد، زیرا فشارهای جغرافیایی از تقاضای امن حمایت می‌کرد.

فراتر از مشکلات اروپایی پس از تسلط احزاب راست افراطی بر انتخابات پارلمان اروپا، تمرکز بر روسیه بود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت که این کشور در حال بررسی ایجاد تغییراتی در دکترین هسته‌ای خود از جمله کاهش آستانه استفاده از چنین سلاح‌هایی در غرب است. علاوه بر این، پوتین گفت که روسیه می تواند تسلیحات خود را به کشورهای دیگر نیز ارائه دهد، همانطور که غرب در اختیار اوکراین قرار می دهد.

داده های ایالات متحده ناامید کننده است

فروش خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه مه 0.1% افزایش داشت، در حالی که رقم آوریل به 0.2- کاهش یافت. علاوه بر این، مطالبات اولیه بیکاری برای هفته منتهی به 14 ژوئن 238 هزار افزایش یافت که بدتر از 235 هزار مورد انتظار بود. در همان زمان، مجوزهای ساختمانی در ماه می 3.8 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت، در حالی که شروع مسکن 5.5 درصد کاهش یافت. در نهایت، نظرسنجی تولیدی فدرال رزرو فیلادلفیا با قیمت 1.3 در ماه ژوئن چاپ شد که نسبت به 4.5 قبلی و بدتر از 5 مورد پیش بینی شده بود.

در یک نکته مثبت، این کشور گزارش داد که تولید صنعتی در ماه مه 0.9٪ افزایش یافته است، در حالی که استفاده از ظرفیت به 78.7٪ در همین دوره افزایش یافته است.

در همین حال، بلندگوهای فدرال رزرو بر روحیه بازار تأثیر گذاشته اند. مقامات با ابراز نگرانی در مورد تورم و کاهش امیدها برای کاهش نرخ بهره، به طرف مناقشه‌آمیزی متمایل شده اند.

سرانجام، برآوردهای اولیه شاخص مدیران خرید تولید و خدمات (PMI) ژوئن منتشر شد. این خبر انگیزه بیشتری به دلار داد زیرا ارقام پیش بینی ها را شکست دادند. S&P Global Composite PMI از 54.5 در ماه می به 54.6 افزایش یافت که بالاترین میزان در طی دو سال گذشته بود، زیرا PMI تولید به 51.7 رسید در حالی که شاخص خدمات به 55.1 بهبود یافت.

کاهش غیرمنتظره رشد اروپا

در سراسر اروپا، منطقه یورو تایید کرد که شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) در ماه می 2.6 درصد نسبت به سال قبل (سالانه) افزایش یافت، همانطور که قبلاً تخمین زده شده بود، در حالی که آمار ماهانه نیز با برآورد اولیه مطابقت داشت.

همچنین، نظرسنجی ZEW آلمان نشان داد که احساسات اقتصادی در ژوئن بهبود اندکی داشته است، تا 47.5 از 47.1، انتظارات 50 را از دست داده است. در نهایت، احساسات اقتصادی در اتحادیه اروپا به 51.3 بهبود یافت و 47.8 مورد انتظار را شکست.

PMI های اولیه بانک تجاری هامبورگ (HCOB) در ژوئن نشان داد که فعالیت اقتصادی در اتحادیه همچنان در تلاش برای افزایش سرعت است. ارقام آلمان سومین افزایش ماهانه متوالی در فعالیت های تجاری را نشان می دهد، اگرچه PMI ترکیبی در بحبوحه افت شدید تولید خدمات و کاهش فعالیت های تولیدی به 50.6 منجر شد.

PMI ترکیبی اتحادیه اروپا از 52.2 در ماه مه به 50.8 در ژوئن کاهش یافت، که نشان می دهد بهبود اقتصادی منطقه در پایان سه ماهه دوم سال با شکست مواجه شده است. طبق گزارش HCOB، «کاهش رشد فعالیت‌های تجاری که در ماه ژوئن مشاهده شد، منعکس‌کننده رشد ملایم‌تر در بخش خدمات و کاهش شدیدتر تولیدات تولیدی بود».

تورم ایالات متحده بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت

شاخص هزینه های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) – شاخص قیمت برای ماه می در 28 ژوئن منتشر خواهد شد و به نظر می رسد که فعالان بازار قبل از متعهد شدن به یک جهت خاص دلار منتظر ارقام باشند. انتظار می‌رود که شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو در ماه مه 0.1 درصد و 2.6 درصد افزایش یابد، در حالی که رقم اصلی سالانه 2.7 درصد پس از 2.8 درصد در آوریل پیش‌بینی شده است. بلافاصله پس از آن، این کشور برآورد نهایی شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان ژوئن را منتشر خواهد کرد.

این که آیا تورم به کاهش ادامه می دهد یا نه، سرنوشت دلار را رقم خواهد زد. چند ماه است که سرمایه گذاران منتظر هستند تا فدرال رزرو از تعصب سختگیرانه دست بردارد، اما بانک مرکزی به دلیل نگرانی از افزایش تورم، از کاهش نرخ بهره خودداری می کند. ارقام نرم‌تر از پیش‌بینی‌شده PCE ممکن است نشان‌دهنده کاهش سریع‌تر نرخ باشد، که باید تقاضا برای ارز آمریکایی را تضعیف کند، اما در عین حال می‌تواند خوش‌بینی نسبت به تحولات اقتصادی را تقویت کند. سخت است باور کنیم که در صورت شروع بهبود داده های محلی، دلار آمریکا جایگاه خود را از دست بدهد، حتی اگر این به معنای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشد. به غیر از آن، این کشور سفارشات کالاهای بادوام را برای ماه می، اعتماد مصرف‌کننده CB برای ژوئن و برآورد نهایی تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول را منتشر خواهد کرد.

آلمان شاخص تجاری ژوئن IFO، نظرسنجی جولای GfK Consumer Confidence و خرده فروشی ماه می را در طول هفته منتشر خواهد کرد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نمودار هفتگی جفت ارز EURUSD نشان می دهد که این جفت در نزدیکی 1.0667 معامله می شود که پایین ترین سطح ماه ژوئن است. جهت به سمت نزول منحرف می‌شود، اما با توجه به اینکه شاخص‌های تکنیکال قدرت جهت‌گیری خود را در سطوح منفی از دست داده‌اند، حرکت قوی از دست رفته است. در همان زمان، این جفت زیر یک میانگین حرکت (SMA) نزولی ملایم رشد کرد و مقاومتی در حدود 1.0790 ایجاد کرد. در این میان یک میانگین 100 روزه ثابت به عنوان حمایت در حدود پایین ماهانه فوق الذکر عمل می کند.

مورد نزولی حتی به صورت روزانه واضح تر می شود. شاخص های تکنیکال در سطوح منفی به طور محکم به سمت جنوب حرکت می کنند، اما هنوز از نشان دادن فرسودگی رو به پایین فاصله دارند. در همان زمان، میانگین 20 روزه نزولی در آستانه عبور از زیر میانگین 100 و 200 روزه است و در ناحیه 1.0780 همگرا می شود.

یک ریزش از 1.0660 باید پایین ترین سطح سال را در 1.0600 نشان دهد، در حالی که پایین تر از آن، سطح حمایت مربوطه بعدی در 1.0520 قرار می گیرد. برعکس، فروشندگان درست جلوتر از منطقه 1.0800 همسو هستند، در حالی که رشد فراتر از آن می تواند به سمت منطقه قیمت 1.0850 گسترش یابد.

EUR USD 638545789165831128 EUR USD 638545789165831128

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-dollars-momentum-to-persist-ahead-of-pce-inflation-202406211502

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.