رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

فروش دلار آمریکا در بحبوحه امیدهای کاهش نرخ بهره ادامه می‌یابد.

  • داده های ضعیف ایالات متحده نگرانی ها را در مورد سلامت اقتصادی این کشور افزایش داد.
  • فعالان بازار در حال افزایش شرط بندی بر روی کاهش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر هستند.
  • EURUSD به شدت بالاتر رفت و می تواند 1.1000 را در روزهای آینده تست کند.

جفت ارز EURUSD در روز پنجشنبه به پایین ترین رقم سه هفته اخیر یعنی 1.0776 سقوط کرد، اما توانست هفته را در بالای آستانه 1.0900 به پایان برساند. فعالان بازار در طول هفته موارد زیادی را برای هضم داشتند، اما در پایان، گمانه زنی های فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ های بهره را به شدت کاهش خواهد داد و داده های ضعیف ایالات متحده که به ترس از رکود دامن می زد، بیشتر شد.

مشکل در منطقه یورو

یورو این شانس را داشت که در اواسط هفته افزایش یابد، اما داده های محلی قدرت آن را تضعیف کرد. ارقام اقتصاد کلان حاکی از رشد ملایم تر در سه ماهه سوم سال بود، زیرا PMI نهایی بانک تجاری هامبورگ (HCOB) در ژوئیه 45.8 بود که مطابق با گزارش ژوئن بود. در گزارش رسمی آمده است: «بخش تولید منطقه یورو در آغاز سه ماهه سوم باز هم دچار شکست شد زیرا کاهش شدید سفارش‌های جدید منجر به تسریع انقباضات در تولید و اشتغال شد.

علاوه بر این، آلمان گزارش داد که اقتصاد در سه ماهه دوم سال منقبض شد، زیرا بر اساس برآوردهای اولیه، تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماه منتهی به ژوئن 0.1 درصد کاهش یافت. با این حال، اقتصاد اتحادیه اروپا در مدت مشابه 0.3 درصد رشد کرد که کمی بهتر از 0.2 درصد پیش بینی شده توسط فعالان بازار بود.

در نهایت، هر دو اقتصاد برآوردهای اولیه شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) را گزارش کردند. شاخص سالانه آلمان 2.6 درصد افزایش یافت، بالاتر از 2.5 درصد قبلی و بالاتر از 2.4 درصد پیش بینی شده بود. در اروپا، HICP سالانه اصلی 2.9٪ افزایش یافت که همچنین بالاتر از انتظارات بازار بود.

فدرال رزرو راه را برای کاهش در ماه سپتامبر هموار می کند

همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد، فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری خود در ماه ژوئیه، نرخ وجوه فدرال را بدون تغییر در 5.25 تا 5.5 درصد قرار داد.

فدرال رزرو تغییراتی را در بیانیه خود ایجاد کرد که توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرد. از یک طرف، سیاستگذاران اذعان کردند که افزایش شغل تعدیل شده است، در حالی که تورم اکنون “تا حدودی افزایش یافته” دیده می شود. علاوه بر این، فدرال رزرو خاطرنشان کرد که به ریسک‌های هر دو طرف مأموریت دوگانه خود توجه دارد، تغییری نسبت به بیانیه ژوئن، که در آن گفته بود به ریسک‌های تورمی «بسیار توجه» دارد. در نهایت، کمیته قضاوت کرد که خطرات برای دستیابی به اهداف اشتغال و تورم همچنان به سمت تعادل بهتر حرکت می کند.

دلار آمریکا تحت فشار فروش قرار گرفت زیرا جروم پاول رئیس فدرال آمریکا سخنرانی کرد و گفت که کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر روی میز است، به ویژه اگر داده های اقتصاد کلان در جهت فعلی حرکت کنند. با این حال، او به صراحت خاطرنشان کرد که سیاستگذاران هیچ تصمیمی در مورد سیاست پولی در آینده نگرفته‌اند و همچنان به داده‌ها وابسته خواهند بود. در نتیجه، بازارهای مالی حداقل با دو کاهش نرخ قبل از پایان سال به سمت قیمت گذاری حرکت کردند، در حالی که انتظارات فزاینده ای وجود دارد که فدرال رزرو سه کاهش در سال 2024 انجام دهد.

بانک های مرکزی در راس توجهات

با این حال، ضعف دلار کوتاه مدت بود. دلار به سرعت زیان‌ها را کاهش داد. دلیل این ترکیبی از اعلامیه های بانک های مرکزی و داده های ضعیف ایالات متحده بود که به نگرانی ها در مورد سلامت بزرگترین اقتصاد جهان دامن زد.

از یک سو، بانک ژاپن (BoJ) و بانک انگلستان (BoE) تصمیمات خود را در مورد سیاست پولی اعلام کردند. اولی نرخ بهره را 15 واحد افزایش داد، در حالی که دومی نرخ بهره را 25 واحد کاهش داد. هر دو تصمیم به طور گسترده‌ای پیش‌بینی می‌شد، اگرچه تنها BoJ دیده می‌شود که به سیاست اخیر خود ادامه می‌دهد و سهام محلی را در حالت فروش قرار می‌دهد و تقاضا برای دلار امن را تحریک می‌کند. در همین حال، گزارش‌های سود ضعیف نیز بر بازارهای سهام تأثیر گذاشت و به تقاضای دلار دامن زد.

EURcalen 638582075753371135 EURcalen 638582075753371135

چشم انداز تکنیکال EURUSD

از نقطه نظر تکنیکال، نمودار هفتگی EURUSD موضع خنثی به صعودی را ارائه می دهد. این جفت با خریداران در میانگین 20 حرکت ساده (SMA) ملاقات کرد، در حالی که میانگین 100 پایین تر از آن قرار دارد. در این میان، شاخص‌های تکنیکال در سطوح مثبت بالاتر می‌روند، اما فاقد قدرت جهت‌گیری واضح هستند. در نهایت، میانگین 200 روزه در حدود 1.1080 قرار دارد، یک سطح بحرانی برای پیش بینی یک پیشرفت پایدار در بلندمدت.

گزارش های تکنیکال در نمودار روزانه از افزایش قدرت صعودی حمایت می‌کنند، به‌ویژه اگر این جفت هفته را بالاتر از آستانه 1.0900 بسته است. EURUSD پس از ملاقات با خریداران حول میانگین 100 روزه نزولی، بیش از همه میانگین‌های حرکت خود شتاب گرفته است و در حال حاضر تقریباً 50 پیپ بالاتر از میانگین 20 روزه صعودی قرار دارد. در همان زمان، شاخص های تکنیکال تقریباً به صورت عمودی به سمت شمال حرکت می کنند، با شاخص RSI که در حال حاضر روی 59 قرار دارد، اما شاخص ممنتوم در حال مبارزه برای غلبه بر خط 100 خود است.

بالاتربن قیمت ماهانه جولای مقاومت فوری را در 1.0947 ایجاد می کند، با صعود فراتر از این سطح با هدف تست سطح روانی 1.1000 قرار دارد. شکست بالاتر از آن، منطقه 1.1080 را در معرض دید قرار می دهد. حمایت کوتاه مدت را می توان در 1.0880 و حمایت بعدی در 1.0800 قرار دارد. یک شتاب رو به پایین میتواند در را برای تست 1.0720 باز می کند.

EUR USD 638582076036324205 EUR USD 638582076036324205منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-dollar-sell-off-to-continue-amid-mounting-rate-cut-hopes-202408021500

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.