رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تورم ایالات متحده و رشد اقتصادی اروپا در مرحله بعدی است

  • نگرانی در مورد تصمیمات سیاست پولی بانک‌های مرکزی، سرمایه‌گذاران را نگران می‌کند.
  • ایالات متحده هفته آینده شاخص قیمت مصرف کننده جولای را منتشر خواهد کرد.
  • EURUSD شتاب صعودی خود را از دست می دهد، اما هیچ نشانه ای از نزول وجود ندارد.

جفت ارز EURUSD هفته قبل را همانطور که شروع کرد به پایان رساند و تعداد انگشت شماری پیپ بالاتر از مرز 1.0900 معامله شد. وحشت بازارهای مالی را در نیمه اول هفته تحت تأثیر قرار داد زیرا سرمایه گذاران داده های اقتصاد کلان ایالات متحده را ارزیابی کردند که نگرانی های مربوط به رکود را برانگیخت. این روحیه ناامید کننده با تنش های آخر هفته در خاورمیانه پس از حمله اسرائیل در خاک ایران و ادامه تهدیدات تلافی جویانه از سوی هر دو طرف تشدید شد.

وحشت همراه با عدم قطعیت به دلار آمریکا ضربه زد

عدم اطمینان مربوط به تصمیمات بالقوه بانک های مرکزی در مورد سیاست پولی نیز بر احساسات بازار تأثیر گذاشت. دلار آمریکا روز دوشنبه به شدت سقوط کرد و در نتیجه به 1.1008 رسید که بالاترین میزان از اوایل ژانویه است، زیرا فعالان بازار شروع به شرط بندی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره قبل از جلسه سپتامبر کردند. حتی بیشتر از این، دلار به دنبال افزایش غیرمنتظره نرخ بهره 15 واحد پایه (bps) از سوی بانک مرکزی ژاپن (BoJ) و اظهارنظرهای تندروانه کازوئو اوئدا، تحت تاثیر افزایش ین ژاپن (JPY) قرار گرفت.

در نهایت، لازم به یادآوری است که بانک مرکزی اروپا (ECB)، بانک انگلستان (BoE) و حتی بانک کانادا (BoC) قبلاً نرخ های بهره را کاهش داده اند، و این نگرانی را بیشتر می کند که فدرال رزرو ممکن است پشت منحنی کاهش هزینه های استقراض باشد.

بازارهای سهام سقوط کردند که منجر به کاهش بی سابقه در Nikkei 225 شد، در حالی که بازده اوراق قرضه دولتی نیز به شدت کاهش یافت و بازدهی خزانه داری 10 ساله به کمترین میزان خود در بیش از یک سال گذشته رسید.

نگرانی ها با گذشت هفته کاهش یافت و سهام جهش کردند و دلار آمریکا بیشتر ضررهای اولیه خود را جبران کرد. معامله گران، شرط‌های کاهش نرخ خارج از برنامه را پس می‌گیرد و شانس سپتامبر را بین 25 یا 50 واحد تقسیم می‌کند.

آرامش جاری می‌توان به سرعت نغییر کنید زیرا با یک نخ بسته است. شرکت کنندگان بازار هنوز در مورد پیشرفت اقتصادی و پیامدهای تصمیمات سیاست پولی متقاعد نشده است. انتظار می‌رود که احساسات در روزهای آینده همچنان پیشرو باشد و احتمالاً پیش از نشست‌های سیاست پولی سپتامبر افزایش یابد.

داده های تحت بررسی

این احساسات توسط برخی از عناوین تشویق کننده ایالات متحده نیز میتواند متغییر باشد، زیرا شاخص مدیران خرید خدمات ISM (PMI) در ماه جولای از 48.8 ثبت شده در ماه قبل به 51.4 افزایش یافت، در حالی که مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 2 آگوست به 233 هزار کاهش یافت.

در اروپا، بانک هامبورگ (HCOB) تخمین نهایی PMI های منطقه یورو را در ژوئیه منتشر کرد و PMI ترکیبی اتحادیه اروپا را به 50.2 تغییر داد. علاوه بر این، شاخص قیمت تولیدکننده ژوئن 0.5 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و 3.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که فراتر از انتظارات بازار بود. در نهایت، خرده‌فروشی در همان ماه 0.3 درصد کاهش یافت که بدتر از حد انتظار بود.

از سوی دیگر، داده‌های آلمان کمی دلگرم‌کننده‌تر بود، زیرا سفارش‌های کارخانه در ماه ژوئن 3.9 درصد افزایش یافت، در حالی که تولید صنعتی در همان ماه 1.4 درصد افزایش یافت و پیش‌بینی‌ها را شکست داد. در نهایت، این کشور شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) را در 2.6 درصد سالانه همانطور که قبلاً برآورد شده بود تأیید کرد.

ایالات متحده شاخص قیمت تولید کننده جولای (PPI) را سه شنبه آینده و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) را برای همان ماه یک روز بعد منتشر خواهد کرد. این کشور همچنین داده‌های خرده‌فروشی ماه جولای و برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان اوت را منتشر خواهد کرد.

همزمان، آلمان نظرسنجی آگوست ZEW درباره احساسات اقتصادی را در روز سه‌شنبه منتشر می‌کند، در حالی که اتحادیه اروپا دومین برآورد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه دوم و داده‌های تولید صنعتی ژوئن را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

EURcalen 638588120475555639 EURcalen 638588120475555639

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نمودار هفتگی جفت ارز EURUSD نشان می دهد که حرکت صعودی کاهش یافته است. کندل دارای یک شدو بلند رو به بالا است، معمولاً خریداران نمی توانند بر علاقه فروش که مایل به افزایش در سطوح بالاتر هستند غلبه کنند. همین نمودار نشان می‌دهد که این جفت به بالاتر از میانگین حرکت 20 و 100 (SMA) ادامه می‌دهد، در حالی که میانگین200 روزه مقاومت دینامیکی را در حدود 1.1070 ارائه می‌کند. در این میان، شاخص‌های تکنیکال فاقد قدرت جهت‌گیری هستند، اما در بالای خطوط میانی خود قرار دارند و نشان دهنده حالت رنج هستند.

در نمودار روزانه، جفت ارز EURUSD خنثی روبه به صعودی است. این جفت با علاقه شدید خرید در حدود میانگین 20 روزه در 1.0880 مواجه شد که بالاتر از میانگین های حرکتی قرار دارند. اما شاخص های تکنیکال قدرت جهت گیری خود را از دست داده اند. شاخص ممنتوم درست بالای خط 100 خود قرار دارد، در حالی که شاخص (RSI) در حدود 59 تثبیت می شود و پتانسیل نزولی EURUSD را محدود می کند.

High ماهانه جولای مقاومت فوری را در 1.0947 فراهم می کند، با افزایشی فراتر از سطح با هدف ریتست منطقه 1.1000 قرار دارد. شکست بالاتر از آن، منطقه قیمتی 1.1080 را آشکار می کند. از سوی دیگر، حمایت کوتاه مدت را می توان در 1.0880 و حمایت پایین تر در 1.0800 هست. یک شتاب رو به پایین میتواند در را برای تست قیمت 1.0720 باز کند.

EUR USD 638588120683840498 EUR USD 638588120683840498

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-united-states-inflation-and-european-growth-coming-next-202408091454

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.