رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

صورت جلسه FOMC و داده‌های رشد اتحادیه اروپا تحت بررسی است

  • آمار کمتر از حد انتظار تورم ایالات متحده، حال و هوای بازار را تقویت کرد.
  • آمار مربوط به رشد اروپا نشان می دهد که اتحادیه هنوز از بحران خارج نشده است.
  • EURUSD آماده است تا صعود خود را فراتر از 1.1100 افزایش دهد.

جفت ارز EURUSD در هفته قبل به 1.1046 افزایش یافت و با چند پیپ از قیمت شروع سال پیشی گرفت و به بالاترین حد خود در سال 2024 رسید. شتاب کمرنگ شد و دلار آمریکا توانست مقداری زمین را بازیابی کند، با این حال با نزدیک شدن به آخر هفته، این جفت ارز با قدرت پایدار در حدود 1.1000 معامله می شود.

چه اتفاقی افتاد؟

خوش بینی بازارهای مالی را فرا گرفت و تقاضا برای دلار آمریکا را پس از انتشار ارقام ضعیف تر از حد انتظار مربوط به تورم ایالات متحده  تضعیف کرد. EURUSD تقریباً 90 پیپ نسبت به پایین‌ترین حد روزانه خود در روز سه‌شنبه افزایش داد، زیرا شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) کمتر از حد انتظار در جولای افزایش یافت و 2.2 درصد نسبت به سال قبل و 0.1 درصد افزایش یافت. آمارها نیز کمتر از نتایج ژوئن بود. در نهایت، PPI سالانه اصلی 2.4% افزایش یافت، کمتر از 3% قبلی و 2.7% مورد انتظار. دلار آمریکا به دلیل افزایش شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه کاهش فشارهای تورمی به فدرال رزرو اجازه می‌دهد چرخه سیاست‌های پولی ضعیف را در ماه سپتامبر آغاز کند، به شدت کاهش یافت.

به دنبال انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) EURUSD روز چهارشنبه به سمت بالاترین حد ذکر شده در سال 2024 افزایش یافت. این شاخص در ماه جولای 2.9 درصد به صورت سالانه افزایش یافت که نسبت به 3 درصد ثبت شده در ژوئن کاهش داشت. رقم اصلی سالانه 3.2% بود، اندکی کمتر از 3.3% قبلی، اگرچه با انتظارات مطابقت داشت. در نهایت، CPI مطابق انتظار 0.2 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت.

با این حال، شور و شوق نسبت به کاهش نرخ بهره کوتاه مدت بود زیرا دلار بیشتر زیان های روزانه خود را با وجود حرکت قوی در سهام جهانی که منعکس کننده ریسک پذیری رایج است کاهش داد. از آنجایی که سهام به رشد خود ادامه می‌داد، رشد دلار تحت کنترل بود. در پایان روز، داده های تورم به سختی بر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر گذاشت. چیزی که بازارها هنوز نامشخص هستند این است که آیا بانک مرکزی کاهش 25 یا 50 واحدی (bps) ارائه خواهد کرد. در این مرحله، به نظر می رسد که بیشتر به رشد اقتصادی مربوط می شود تا به سطوح تورم.

علیرغم اینکه هنوز بالاتر از هدف فدرال رزرو یعنی حدود 2 درصد است، تورم همچنان کاهش یافته است. از سوی دیگر، پیشرفت اقتصادی ناهموار اما در کل دلگرم کننده بوده است. در واقع، برخی ارقام ملایم نگرانی‌های مربوط به رکود را در اوایل ماه اوت احیا کردند. به نظر می‌رسد چنین ترس‌هایی از بین رفته است و با نزدیک شدن به جلسه سپتامبر، شرکت کنندگان بازار ایده کاهش نرخ‌های خارج از برنامه را کنار گذاشت.

و اروپا چطور؟

بانک مرکزی اروپا (ECB) قبلاً نرخ بهره را کاهش داده است و سه نرخ اصلی بانک را هر کدام 25 واحد پایه (bps) کاهش داده است. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا این حرکت را در ماه های سپتامبر و دسامبر در میان تورم سرسختانه بالا تکرار کند. اما سیاستگذاران اروپایی نیز با خطر رکود مواجه هستند. و نشانه هایی که وجود دارد بسیار مشهودتر از ایالات متحده در طول سال گذشته یا بیشتر بوده است.

داده های اتحادیه اروپا که در این هفته منتشر شد، چندان قابل توجه نبود. آلمان نظرسنجی ZEW در مورد احساسات اقتصادی را منتشر کرد که شاخص در این کشور و اتحادیه اروپا به شدت کاهش یافت. حتی بیشتر از آن، ارزیابی وضعیت فعلی بیش از حد انتظار بدتر شد.

همچنین، اتحادیه اروپا دومین تخمین تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم را ارائه کرد که با برآورد اولیه همگرا شد و در سه ماه منتهی به ژوئن، 0.3 درصد پیش رفت. در همین حال، تولید صنعتی در ماه ژوئن 0.1 درصد کاهش یافت و نسبت به سال قبل در ژوئن 3.9 درصد کاهش یافت.

آینده یورو/دلار چیست؟

از نظر داده ها، هفته آینده صورتجلسه کمیته بازار باز فدرال (FOMC) را منتشر خواهد کرد. این سند معمولاً سه هفته پس از برگزاری جلسه منتشر می شود. در آن زمان، متن بیانیه همراه نشان داد که مقامات آمریکایی تمایل بیشتری برای کاهش نرخ بهره دارند. جروم پاول، رئیس هیئت مدیره، خاطرنشان کرد که “خوانش های تورم سه ماهه دوم به اعتماد ما افزوده است و داده های خوب بیشتر این اعتماد را بیشتر تقویت می کند.” علاوه بر این، سیاستگذاران کمتر نگران فشارهای تورمی بودند و گفتند که «تورم در سال گذشته کاهش یافته است اما نسبت به جلسه قبلی تا حدودی افزایش یافته است. اکثر فعالان بازار شاهد بوده اند که مقامات راه را برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر هموار کرده اند.

علاوه بر این، بانک هامبورگ (HCOB) و S&P Global تخمین های اولیه شاخص های مدیران خرید ماه اوت (PMIs) را برای اکثر اقتصادهای بزرگ منتشر خواهند کرد. در نهایت، سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول، رویدادی که میزبان سیاست گذاران، دانشگاهیان و اقتصاددانان از سراسر جهان است، از روز جمعه آغاز می شود. پاول، رئیس فدرال رزرو، در روز اول سمپوزیوم، در مورد چشم انداز اقتصادی سخنانی ارائه خواهد کرد.

به غیر از آن در اروپا برآورد نهایی شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) ژوئیه را منتشر خواهد کرد.

EURcalen 638594183759480526 EURcalen 638594183759480526

چشم انداز تکنیکال EURUSD

از نقطه نظر تکنیکال، EURUSD آماده صعود است. در نمودار هفتگی، شاخص‌های تکنیکال در سطوح مثبت، البته با شتاب ناهموار ظاهر شدند. در همان زمان، این جفت پیشروی خود را به بالای میانگین حرکت ساده (SMA) 20 و 100 روزه افزایش داد و به میانگین 200 روزه نزدیک شد و مقاومت دینامیکی را در 1.1070 ایجاد کرد. هنگامی که از سطوح فراتر رفتند، خریدارها احتمالاً با اضافه کردن موقعیت های خرید احساس راحتی بیشتری خواهند کرد.

نمودار روزانه جفت EURUSD نشان می‌دهد که شاخص‌های تکنیکال شرایط خرید بیش از حد را قبل از سرگیری پیشرفت‌های خود تصحیح کرده‌اند و از ادامه صعود حمایت می‌کنند. در همان زمان، میانگین 20 روزه به شتاب صعودی پایین تر از سطح فعلی ادامه می دهد. زمانی که از 1.1070 بالاتر رفت، خریدارها به دنبال ری تست ناحیه مقاومت استاتیک قوی در حدود 1.1140 خواهند بود. سودهای فراتر از آن باید منجر به پیشرفت به سمت قیمت 1.1200 شود.

در مورد عقب نشینی، 1.0950 سطح حمایت فوری جلوتر از منطقه قیمت 1.0890 است. در زیر آن،این جفت باید به سمت منطقه 1.0800 حرکت کند.

EUR USD 638594184187882294 EUR USD 638594184187882294

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-fomc-minutes-and-eu-growth-data-under-scrutiny-202408161520

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.