رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

فدرال رزرو وارد می‌شود.

  • فدرال رزرو ایالات متحده برای اولین بار در بیش از چهار سال گذشته نرخ بهره را کاهش می دهد.
  • بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را کاهش داد اما رویکرد محتاطانه خود را در این هفته حفظ کرد.
  • EURUSD با یک موضع صعودی ملایم برای غلبه بر 1.1100 تلاش می کند.

جفت ارز EURUSD در هفته گذشته به ناحیه قبل بازگشت و درست زیر سطح 1.1100 به پایان رسید. این جفت در اواسط هفته به 1.1001 رسید، زیرا دلار آمریکا (USD) از یک محیط ریسک گریز سود می برد. سرانجام روز پنجشنبه قبل پس از اعلام سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) و آمار تورم ایالات متحده از دستاوردهای اولیه خود دست کشید.

بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را کاهش می دهد اما محتاط است

بانک مرکزی اروپا نرخ تسهیلات سپرده را 25 واحد پایه (bps) کاهش داد و به 3.5 درصد رساند، اما در همان زمان، 60 واحد از نرخ تسهیلات وام نهایی و عملیات اصلی تامین مالی مجدد را کاهش داد. علیرغم عدم اشاره مستقیم به آن، رشد ضعیف اقتصادی در منطقه یورو یکی از دلایل اصلی این تصمیم بوده است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، به نوعی سناریوی تیره و تار را تایید کرد و خاطرنشان کرد که بهبود همچنان سخت است، در حالی که سیاست گذاران نیز خطرات صعودی را برای تورم می بینند. در نتیجه، مقامات گفتند که تا زمانی که برای دستیابی به چنین هدفی لازم باشد، نرخ های سیاستی را به اندازه کافی محدود نگه خواهند داشت. در نهایت، لاگارد تکرار کرد که بانک مرکزی به تصمیم گیری جلسه به جلسه ادامه می دهد و تصمیمات آنها وابسته به داده ها خواهد بود.

اعلام ECB به طور کلی با انتظارات بازار مطابقت داشت و تأثیر محدودی بر یورو (EUR) داشت. EURUSD در نتیجه داده های دلسرد کننده ایالات متحده پیشرفت کرد.

تورم ایالات متحده ناامید کننده است

ایالات متحده روز چهارشنبه قبل شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) را منتشر کرد. اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که CPI سالانه 2.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل (سالانه) در ماه اوت افزایش یافته است که از 2.9 درصد قبلی کاهش یافته است. همچنین، رقم اصلی سالانه با یک ماه جولای و انتظارات با آمار 3.2 درصد مطابقت داشت. با این حال، افزایش ماهانه اصلی بالاتر از حد انتظار بود و به 0.3٪ رسید.

در روز پنجشنبه، این کشور شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) را برای همان ماه منتشر کرد که نسبت به سال قبل 1.7 درصد افزایش یافت که کمتر از 1.8 درصد مورد انتظار و 2.1 درصد قبلی بود. به صورت ماهانه، PPI 0.2 درصد افزایش یافت، کمی بالاتر از 0.1 درصد پیش بینی شده بود.

این ارقام امیدها را برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در جلسه هفته آینده از بین برد. فدرال رزرو احتمالاً کاهش متوسط ​​25 bps را ارائه خواهد کرد که اتفاقاً مدت ها پیش قیمت گذاری شده بود.

مسیر فدرال رزرو در حال تغییر است

انتظار می رود بانک مرکزی ایالات متحده نه تنها نرخ بهره را کاهش دهد، بلکه یک خلاصه جدید از پیش بینی های اقتصادی (SEP) یا طرح نقطه ای را نیز منتشر کند. این سند دیدگاه سیاستگذاران را در مورد محل پیش بینی رشد، تورم و اشتغال در سال های آینده و اهداف آنها در مورد تغییرات نرخ پیش بینی می کند. SEP قبلی در ژوئن منتشر شد و نشان داد که سیاستگذاران قصد دارند در سال جاری تنها 25 واحد نرخ بهره را کاهش دهند. تجدید نظر در چنین رقمی می تواند یک تغییر بازی باشد. هر چه سطح کاهش در نظر گرفته شده بالاتر باشد، احتمال آسیب دیدن دلار بیشتر خواهد بود.

اگر فدرال رزرو با 50 واحد در نشست سپتامبر خود غافلگیر شود، دلار آمریکا نیز در معرض خطر شکست شدید قرار خواهد گرفت.

دلیل کاهش بیشتر، پیشرفت اقتصادی است. علیرغم اینکه اقتصاد ایالات متحده در وضعیت بسیار بهتری نسبت به رقبای اصلی خود قرار دارد، هنوز نگرانی‌هایی در مورد فرود نرم وجود دارد. رکود، در این زمان، می تواند بیش از حد کلمه ی حساسی باشد.

با این وجود، و علیرغم اینکه تورم همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، اقتصاد به اندازه کافی برای ادامه در چنین وضعیتی در تلاش بوده است. زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده تاج خود را پس گیرد.

چه چیز دیگری در راه است

در روزهای آینده، فدرال رزرو تنها بانک مرکزی نخواهد بود که روی صحنه خواهد رفت. بانک مرکزی انگلستان (BoE) و بانک ژاپن (BoJ) نیز تصمیمات سیاست پولی خود را به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه اعلام خواهند کرد که می تواند از طریق احساسات بازار بر دلار آمریکا تأثیر بگذارد.

ایالات متحده پیش از اعلام کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) فروش خرده فروشی اوت را منتشر می کند، در حالی که منطقه یورو تخمین نهایی شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) و اعتماد مصرف کننده در سپتامبر را منتشر خواهد کرد. در مورد آلمان، این کشور نظرسنجی ZEW در سپتامبر در مورد احساسات اقتصادی و شاخص قیمت تولید کننده آگوست (PPI) را منتشر خواهد کرد.

EURcalen 638618369273770651 EURcalen 638618369273770651

چشم انداز تکنیکال EURUSD

از نظر تکنیکال، جهت به سمت بالا منحرف شده است. در نمودار هفتگی، این جفت برای مدت کوتاهی به زیر میانگین حرکت ساده 200 روزه (SMA) سقوط کرد، اما برای چهارمین هفته متوالی بالاتر از آن باقی ماند. در همان زمان، میانگین های 20 و 100 به سمت شمال و پایین تر از میانگین بالاتر حرکت می کنند و از حالت صعودی حمایت می کنند. در این میان، شاخص‌های تکنیکال در سطوح مثبت، با قدرت جهت‌گیری محدود، اندکی پیشرفت می‌کنند.

نمودار روزانه EURUSD نشان می دهد که این جفت در تلاش است تا سود خود را فراتر از میانگین 20 روزه همچنان صعودی افزایش دهد. در همین حال، میانگین 100 روزه خفیف صعودی به بالای سطح ثابت میانگین 200 روزه در اطراف سطح 1.0890 پیش می رود. به طور کلی، میانگین های حرکت به خریداران نشان می دهد که کنترل را حفظ کنند. با این حال، شاخص های تکنیکال منعکس کننده قدرت صعودی محدود هستند. شاخص ممنتوم بالاتر رفت اما زیر خط 100 باقی می ماند، در حالی که شاخص RSI حدود 55 تثبیت می شود.

EURUSD باید از 1.1140 عبور کند تا وضعیت صعودی خود را دوباره به دست آورد و سپس آستانه 1.1200 را تست کند. در صورتی که این جفت بالاتر از آن ثابت شود، حالت صعودی تقویت خواهد شد. از سوی دیگر، در زیر سطح 1.1000، این جفت می تواند یک عقبگرد بزرگ را تجربه کند، که تا منطقه 1.0900 در راه ادامه دارد.

EUR USD 638618369868941276 EUR USD 638618369868941276

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-ladies-and-gentlemen-here-comes-the-federal-reserve-202409131510

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.