رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

فروشندگان در کنار فدرال رزرو اعتماد به نفس پیدا می کنند

  • تورم بالاتر از حد انتظار در ایالات متحده، شرط های کاهش 50 واحدی را کمتر کرد.
  • بانک مرکزی اروپا تصمیم خود را در مورد سیاست پولی روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد.
  • جفت ارز EURUSD ممکن است از پایین ترین سطح اخیر خود اصلاح شود، اما حالت نزولی غالب هست.

جفت ارز EURUSD به سمت پایین ترین سطح دو ماهه 1.0900 سقوط کرد و دومین هفته متوالی را با منفی به پایان رساند، هرچند تغییر کمی در حدود 1.0940 داشت. دلار آمریکا (USD) در ابتدای هفته مقداری کاهش یافت، اما پس از عناوین اخبار ایالات متحده روند صعودی خود را از سر گرفت.

در آمریکا چه گذشت؟

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) صورتجلسه نشست ماه سپتامبر خود را در روز چهارشنبه منتشر کرد که نشان می‌دهد تقریباً همه شرکت‌کنندگان موافق بودند که شاخص صعودی برای تورم کاهش یافته است و اکثریت از کاهش نیم واحدی نرخ بهره حمایت کردند. سیاستگذاران همچنین خاطرنشان کردند که خطرات ناشی از اشتغال و اهداف تورم اکنون “تقریبا در تعادل” دیده می شود.

پس از اعلام این خبر، دلار تثبیت شد، در نهایت سرمایه گذاران تصمیم گرفتند به دلار رای اعتماد بدهند.

روز پنجشنبه، ایالات متحده داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) سپتامبر را منتشر کرد. تورم، همانطور که توسط CPI اندازه گیری شد، در ماه 0.2 درصد و نسبت به سال قبل 2.4 درصد افزایش یافت که کمی بالاتر از انتظارات بازار است. ارقام اصلی نیز بالاتر از حد انتظار بود، اما برای چرخاندن دست فدرال رزرو کافی نبود. فعالان بازار همچنان شرط می‌بندند که بانک مرکزی در ماه نوامبر نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد.

دلیل پشت چنین گمانه‌زنی‌هایی این است که داده‌های مربوط به اشتغال منتشر شده از زمان جلسه آنها نشان می‌دهد که بازار کار قوی‌تر از آن چیزی است که مقامات هنگام رای دادن به کاهش 50 واحدی فکر می‌کردند.

در همین حال، چندین سخنرانی مقام فدرال رزرو در طول هفته در جریان بودند، اکثر آنها از این تصمیم حمایت کردند و به نظر می رسید که تورم به زودی به هدف بانک مرکزی خواهد رسید.

به غیر از آن، ایالات متحده مطالبات اولیه بیکاری را برای هفته منتهی به 4 اکتبر منتشر کرد که کمی ناامیدکننده بود، زیرا ادعاها به طور غیرمنتظره ای 258 هزار افزایش یافت. در روز جمعه، این کشور شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) سپتامبر را منتشر کرد که 1.8 درصد نسبت به 1.9 درصد قبلی کاهش یافت، اما بالاتر از 1.6 درصد مورد انتظار بود. به صورت ماهانه، PPI بدون تغییر بود، در حالی که PPI اصلی 0.2٪ افزایش یافت.

اروپا هنوز از جنگ خارج نشده است

اخباری که از قاره کهن می رسید چندان دلگرم کننده نبود. سفارشات کارخانه آلمان در ماه آگوست 5.8 درصد کاهش یافت، اگرچه تولید صنعتی در همان ماه با افزایش 2.9 درصدی انتظارات را پشت سر گذاشت. فروش خرده‌فروشی در ماه آگوست رشد متوسط ​​1.6 درصدی را ثبت کرد، در حالی که شاخص هماهنگ شده قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) در سپتامبر در ماه به ماه – 0.1 درصد (ماهانه) و 1.8 درصد سال به سال (سالانه) تأیید شد.

در منطقه یورو، خرده فروشی در ماه آگوست 0.8 درصد افزایش یافت، در حالی که اعتماد سرمایه گذار Sentix از -15.4 در ماه قبل به -13.8 در ماه اکتبر بهبود یافت.

علاوه بر این، بانک مرکزی اروپا (ECB) صورت جلسه های مربوط به جلسه سپتامبر را منتشر کرد. این سند نشان داد که سیاستگذاران انتظار دارند تورم قبل از کاهش به سمت هدف در نیمه دوم سال 2025 بیشتر شود. مقامات همچنین خاطرنشان کردند که غافلگیری منفی در شاخص مدیران خرید (PMI) تولید تولید نشان دهنده باد مخالف برای چشم انداز کوتاه مدت است.

سایر عوامل محرک

جفت ارز EURUSD، با این حال، فقط مربوط به آنچه در اروپا یا ایالات متحده اتفاق می افتد نیست. بازارهای مالی چین را زیر نظر دارند، زیرا دولت اقدامات محرکی را برای احیای اقتصاد پیش بینی می کند، اما تاکنون جزئیات کمی در مورد آنها ارائه کرده است. شور و شوق ناشی از اعلام اولیه محو شد، در حالی که سرمایه گذاران اکنون منتظر هستند وزیر دارایی چین در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیحی در آخر هفته ارائه دهد.

این احساسات همچنین با اخبار خاورمیانه در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده که مدام بر قیمت نفت فشار صعودی می‌افزاید، موج می‌زند.

با این وجود، وال استریت وضعیت خوبی را حفظ کرد و S&P500 رکورد دیگری را ثبت کرد. حرکت سهام ایالات متحده منعکس کننده خوش بینی نسبت به اقتصاد ایالات متحده است، و پتانسیل نزولی دلار را با وجود یک فدرال رزرو ضعیف محدود می کند.

چه چیزی در کانون توجه بعدی است

هفته آینده تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) را در روز پنجشنبه خواهد گرفت. انتظار می‌رود سیاست‌گذاران اروپایی 25 واحد پایه (bps) نرخ بهره را کاهش دهند، زیرا مقامات بانک مرکزی اروپا راه را برای کاهش‌های بیشتر در بحبوحه عقب‌نشینی اقتصادی اتحادیه هموار کرده‌اند. بانک مرکزی در سال جاری دو بار نرخ بهره را کاهش داده است، اما تقریباً 90 درصد از فعالان بازار بر این باورند که بانک مرکزی اروپا در تصمیمات آتی به ارائه جلسه به جلسه 25 واحد ادامه خواهد داد.

به غیر از آن، اتحادیه اروپا تولید صنعتی اوت را در روز سه شنبه و برآورد نهایی HICP سپتامبر را در روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد. آلمان نظرسنجی اکتبر ZEW در مورد احساسات اقتصادی را در روز سه‌شنبه منتشر خواهد کرد، در حالی که در ایالات متحده تمرکز بر ارقام خرده‌فروشی و تولید صنعتی در روز پنجشنبه خواهد بود.

EURcalen 638642472908177048 EURcalen 638642472908177048

چشم انداز تکنیکال EURUSD

از نقطه نظر تکنیکال، جفت ارز EURUSD قدرت کمتری دارد. شکست نزولی از 1.1000 تأثیر روانی واضحی بر خریدارها دارد. گزارش تکنیکال در نمودار هفتگی از سناریوی نزولی حمایت می کند، زیرا این جفت یک هفته را زیر میانگین حرکت ساده 200 روزه (SMA) گذراند. در همان زمان، EURUSD در حال مبارزه با میانگین 20 روزه است، در حالی که میانگین 100 نیز قدرت جهت خود را در حدود 1.0810 از دست داده است. در نهایت، شاخص‌های تکنیکال شیب نزولی ثابت خود را حفظ می‌کنند و در آستانه عبور از خطوط میانی خود به سطوح منفی هستند که برای تأیید کاهش پایدار میان‌مدت ضروری است.

به صورت روزانه، EURUSD ممکن است با توجه به آخرین تحولات بازار اصلاح شود، شاخص‌های تکنیکال از حالت فروش بیش از حد فاصله گرفتند. در همان زمان، این جفت در حال غلبه بر میانگین 100 صعودی است، در حالی که میانگین 20 روزه قدرت نزولی را بسیار بالاتر از سطح فعلی نشان می دهد، که نشان دهنده توقف فروش هست اما هنوز تسلیم نشده اند.

پایین ترین سطح هفتگی در 1.0900 حمایت فوری را فراهم می کند و به دنبال آن قیمت 1.0800 قرار می گیرد. شکست به زیر آن، 1.0776، پایین ترین سطح ماه اوت را نشان می دهد. از سوی دیگر، مقاومت در 1.1000 قرار دارد، با افزایش آشکار فراتر از سطح که منطقه 1.1070 را در مسیر 1.1140 قرار می دهد.

EUR USD 638642473102588594 EUR USD 638642473102588594

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.