رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD تحت تایر فدرال رزرو

  • طلا پس از دستیابی به حمایت نزدیک به 2300 دلار، یک سری نزول های سه هفته ای را شکست.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت هنوز به افزایش حرکت صعودی اشاره نکرده است.
  • نظرات سیاستگذاران فدرال رزرو هفته آینده توسط فعالان بازار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طلا (XAUUSD) در این هفته رشدهای محدودی را ثبت کرد که تحت تاثیر جریان های امن و داده های تورم ملایم از ایالات متحده قرار گرفت. در غیاب انتشار داده‌های کلان اقتصادی با تأثیر بالا، سرمایه‌گذاران توجه زیادی به تحولات تکنیکال در XAUUSD و نظرات مقامات فدرال رزرو خواهند داشت.

خریداران طلا از شرط بندی روی یک روند تعیین کننده تردید دارند

به دنبال کاهش شدیدی که در جمعه گذشته در آمارهای قوی بازار کار ایالات متحده مشاهده شد، طلا افزایش یافت و روز دوشنبه در محدوده مثبت بسته شد. از آنجایی که بازارها در آستانه رویدادهای کلیدی اقتصاد کلان ایالات متحده موضع محتاطانه ای اتخاذ کردند، XAUUSD در روز سه شنبه افزایش اندکی را ثبت کرد.

اداره آمار کار روز چهارشنبه گزارش داد که تورم در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود، از 3.4 درصد در آوریل به 3.3 درصد در ماه مه کاهش یافت. CPI اصلی سالانه، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، 3.4 درصد در مقایسه با برآورد تحلیلگران 3.5 درصد افزایش یافت. به طور ماهانه، CPI بدون تغییر باقی ماند، در حالی که CPI اصلی 0.2٪ افزایش یافت. دلار تحت فشار شدید فروش قرار گرفت و با واکنش فوری به نرخ تورم مواجه شد، طلا شتاب صعودی گرفت و به بالای 2340 دلار صعود کرد.

بعداً در سشن آمریکا، فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره را بدون تغییر در 5.25٪ -5.5٪، همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد، باقی گذاشت. خلاصه پیش بینی های اقتصادی منتشر شده در کنار بیانیه سیاست، به اصطلاح نمودار نقطه ای، حاکی از یک کاهش ۲۵ واحد پایه (bps) نرخ در سال ۲۰۲۴ است که کمتر از سه کاهش پیش بینی شده توسط همان مقامات در ماه مارس است. با توجه به جزئیات کلی نمودار نقطه‌ای، چهار نفر از ۱۹ سیاست‌گذار در سال ۲۰۲۴ هیچ کاهش نرخی را تجربه نکردند، هفت نفر کاهش ۲۵ واحدی را پیش‌بینی کردند، در حالی که هشت نفر کاهش ۵۰ واحدی در نرخ سیاستی را نشان دادند. بازنگری پرمناقشه در SEP به دلار کمک کرد تا حمایتی پیدا کند و باعث شد طلا از بالاترین قیمت روزانه فاصله بگیرد.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، داده‌های تورم دلگرم‌کننده در ماه می را تأیید کرد، اما گفت که آنها باید «داده‌های خوب» بیشتری ببینند تا اعتماد خود را نسبت به حرکت پایدار تورم به سمت هدف 2 درصد تقویت کنند. پاول از ارائه هر گونه سرنخ در مورد زمان بندی یک محور سیاست خودداری کرد و رویکرد وابسته به داده به سیاست را تکرار کرد.

از آنجایی که دلار به کاهش ضررهای متحمل شده به دنبال داده های CPI ادامه داد، طلا در روز پنجشنبه قدرت خود را از دست داد و کاهش یافت. در نیمه دوم روز، BLS اعلام کرد که شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در ماه می 2.2 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است. به صورت ماهانه، PPI 0.2٪ کاهش یافت، در حالی که PPI اصلی بدون تغییر باقی ماند. داده‌های دیگر از ایالات متحده نشان داد که تعداد درخواست‌های اولین بار برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به 8 ژوئن از 229000 یک هفته قبل به 242000 افزایش یافت. اگرچه انتشار داده‌های ناامیدکننده، بازگشت دلار را محدود کرد، XAUUSD نتوانست شتاب دوباره را جمع‌آوری کند.

XAUUSD در روز جمعه قدرت خود را دوباره به دست آورد، حتی در حالی که دلار حرکت صعودی بیشتری داشت. جو بازار ریسک گریز به طلا کمک کرد تا تقاضا را پیدا کند. علاوه بر این، این فلز گرانبها خروج سرمایه از یورو (EUR) را در بحبوحه نگرانی های سیاسی فزاینده پس از انتخابات پارلمان اروپا جذب کرد. پس از نزول برای سه هفته متوالی، XAUEUR افزایش یافت و بیش از 2 درصد در این هفته افزایش یافت.

سرمایه گذاران طلا نظرات مقامات فدرال رزرو را بررسی خواهند کرد

ارقام تولید صنعتی و خرده فروشی از چین می تواند باعث افزایش ارزش طلا در ابتدای هفته شود. در صورتی که این داده‌ها بهتر از حد انتظار به دست آیند، XAUUSD می‌تواند در خوش‌بینی رو به رشد برای چشم‌انداز تقاضای بهبود یافته بالاتر رود.

در روز سه شنبه، اداره سرشماری ایالات متحده فروش خرده فروشی ماه می را منتشر خواهد کرد و فدرال رزرو اطلاعات تولید صنعتی ماه مه را منتشر خواهد کرد. واکنش بازار به داده‌های خرده‌فروشی احتمالاً ساده است، با آمار ناامیدکننده‌ای که به دلار آمریکا لطمه می‌زند و به طلا کمک می‌کند تا جذاب شود و آمار خوش‌بینانه تأثیر معکوس دارد.

روز جمعه، S&P Global داده های اولیه تولید، خدمات و PMI ترکیبی را برای ماه ژوئن منتشر خواهد کرد. در ماه می، بررسی‌های PMI نشان داد که فعالیت‌های تجاری در بخش خصوصی با سرعت متوسطی به رشد خود ادامه می‌دهد. اگر PMI ترکیبی به محدوده انقباضی به زیر 50 برسد، دلار ممکن است در آستانه آخر هفته تحت فشار فروش قرار گیرد.

با پایان یافتن دوره خاموشی فدرال رزرو پس از نشست سیاست ژوئن، سیاستگذاران اجازه خواهند داشت در مورد چشم انداز سیاست اظهار نظر کنند. CME FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها با احتمال تقریباً 70 درصدی حداقل 25 bps کاهش نرخ را در ماه سپتامبر قیمت گذاری می کنند. در صورتی که مقامات فدرال رزرو قبل از پایان سال، انتظارات بازار را مبنی بر چرخش سیاست‌ها عقب نشینی کنند، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده می‌تواند بالاتر رفته و حفظ جایگاه XAUUSD را دشوار کند. از سوی دیگر، اگر سیاستگذاران از کاهش نرخ دو در ماه های سپتامبر و دسامبر حمایت کنند، احتمالاً طلا خریداران را جذب خواهد کرد.

با پایان یافتن دوره خاموشی فدرال رزرو پس از نشست سیاست ژوئن، سیاستگذاران اجازه خواهند داشت در مورد چشم انداز سیاست اظهار نظر کنند. CME FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها با احتمال تقریباً 70 درصدی حداقل 25 bps کاهش نرخ را در ماه سپتامبر قیمت گذاری می کنند. در صورتی که مقامات فدرال رزرو قبل از پایان سال، انتظارات بازار را مبنی بر چرخش سیاست‌ها را نادیده بگیرند، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده می‌تواند بالاتر رفته و حفظ جایگاه XAUUSD را دشوار کند. از سوی دیگر، اگر سیاستگذاران از کاهش نرخ دو در ماه های سپتامبر و دسامبر حمایت کنند، احتمالاً طلا خریداران را جذب خواهد کرد.

image 638539714582328924 image 638539714582328924

چشم انداز تکنیکال طلا

اگرچه طلا توانست از اواسط فوریه در کانال صعودی باقی بماند، شاخص RSI در نمودار روزانه هنوز به طور قطعی به بالای 50 صعود نکرده است که نشان دهنده فقدان حرکت صعودی است.

در روند صعودی، میانگین حرکت ساده 20 روزه و 50 روزه (SMA) اولین مقاومت را در 2345 دلار تشکیل می دهند. در صورتی که XAUUSD این سطح را به حمایت تبدیل کند، خریداران تکنیکال می توانند اقدام کنند. در این سناریو، 2380 دلار (سطح ایستا) می تواند به عنوان مانع بعدی قبل از 2400 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) دیده شود.

با نگاهی به پایین، 2300 دلار (سطح روانشناختی، حد پایین کانال صعودی) به عنوان اولین حمایت همسو می شود. اگر طلا به زیر این سطح سقوط کند و نتواند برگردد، 2260 دلار (فیبوناچی 38.2 درصد از روند صعودی اواسط فوریه تا ژوئن) و 2230 دلار (میانگین 100 روزه) می توانند به عنوان اهداف نزولی بعدی تعیین شوند.

image 638539715130919844 image 638539715130919844.منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-xau-usd-gains-ground-as-traders-dial-up-fed-rate-cut-bets-for-september-202406141421

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.