رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD در تلاش برای یافتن مسیری است که به سمت هفته کلیدی می رود

  • طلا علیرغم تقویت گسترده دلار آمریکا توانست بالای 2300 دلار باقی بماند.
  • چشم انداز تکنیکال، عدم جهت گیری XAUUSD را در کوتاه مدت نشان می دهد.
  • سخنرانی پاول، رئیس فدرال رزرو و انتشار داده های کلیدی اقتصاد کلان از ایالات متحده می تواند به طلا کمک کند هفته آینده مسیر خود را پیدا کند.

طلا (XAUUSD) تحت فشار نزولی قرار گرفت و پس از شروع هفته با آرامش در روز چهارشنبه به زیر 2300 دلار سقوط کرد. با این حال، این جفت ارز روز پنجشنبه توانست نزول خود را جبران کند و بالای 2320 دلار تثبیت شود. سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مجمع بانک مرکزی اروپا (ECB) در مورد بانکداری مرکزی در سینترا در روز سه شنبه و انتشار داده های کلیدی اقتصاد کلان از ایالات متحده، از جمله گزارش مشاغل ژوئن، می تواند به طلا کمک کند تا هفته آینده از محدوده خود خارج شود. .

طلا هنوز در مورد مسیر بعدی تصمیم نگرفته است

در غیاب انتشار داده‌های کلان سطح بالا، روحیه محتاطانه بازار و اظهارات تندروانه مقامات فدرال رزرو به دلار آمریکا اجازه داد در برابر رقبای خود انعطاف‌پذیر بماند و جذب طلا را در ابتدای هفته دشوار کرد. در همین حال، داده های ایالات متحده در روز سه شنبه نشان داد که شاخص اعتماد مصرف کننده کنفرانس (CB) از 101.3 در ماه می به 100.4 در ژوئن کاهش یافت، در حالی که شاخص وضعیت فعلی از 140.8 در مدت مشابه به 141.5 بهبود یافت.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو روز سه شنبه گفت که آنها هنوز به نقطه ای نرسیده اند که برای کاهش نرخ بهره مناسب باشد، و افزود که در صورت توقف یا معکوس شدن پیشرفت تورم، او مایل است در جلسه آینده نرخ ها را افزایش دهد.

بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به دنبال اظهارات بومن شتاب صعودی داشت و در روز چهارشنبه به روند صعودی خود ادامه داد. به نوبه خود، XAUUSD برای اولین بار در دو هفته به زیر 2300 دلار سقوط کرد.

انتشار داده های مختلف از ایالات متحده در روز پنج شنبه در را برای بازگشت به XAUUSD باز کرد. دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) اعلام کرد که رشد سالانه تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای سه ماهه اول از 1.3 درصد در برآورد قبلی به 1.4 درصد بازبینی کرده است. در یک نکته منفی، سفارشات کالاهای بادوام سابق دفاعی در ماه می پس از بدون تغییر ماندن در آوریل 0.2 درصد کاهش یافت، در حالی که فروش مسکن در انتظار 2.1 درصد به صورت ماهانه در ماه مه کاهش یافت که نشان دهنده بدتر شدن شرایط در بازار مسکن است.

BEA در روز جمعه گزارش داد که تورم در ایالات متحده، همانطور که با تغییر در شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) اندازه گیری می شود، از 2.7٪ در آوریل، همانطور که انتظار می رفت، به 2.6٪ بر اساس سالانه در ماه مه کاهش یافت. به صورت ماهانه، شاخص قیمت PCE در ماه مه بدون تغییر بود، در حالی که شاخص قیمت اصلی سالانه PCE، که قیمت‌های نوسان مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، در مدت مشابه 2.6 درصد افزایش یافت که نسبت به افزایش 2.8 درصدی ثبت‌شده در آوریل کاهش یافت. در نهایت، شاخص قیمت اصلی ماهانه PCE 0.1٪ افزایش یافت. به دنبال داده‌های تورم PCE، دلار برای یافتن تقاضا تلاش کرد و به طلا اجازه داد تا به رشد روزانه خود در سشن روز جمعه آمریکا بچسبد.

سرمایه گذاران طلا در انتظار سخنرانی پاول، داده های کلیدی ایالات متحده هستند

داده های شاخص مدیران خرید ISM (PMI) در ماه ژوئن در سند اقتصادی ایالات متحده در روز دوشنبه نمایش داده می شود. پیش بینی می شود که عنوان PMI از 48.7 در ماه می به 49 ارتقا یابد. آمار بالای 50 که نشان دهنده بازگشت به گسترش فعالیت های تجاری این بخش است، می تواند از دلار حمایت کند و صعود طلا را در سشن معاملاتی آمریکا محدود کند.

در روز سه شنبه، اداره آمار کار (BLS) داده های فرصت های شغلی JOLTS را برای ماه می منتشر خواهد کرد. سرمایه‌گذاران احتمالاً این گزارش را نادیده می‌گیرند و بر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مجمع بانکداری مرکزی ECB متمرکز می‌شوند. این اولین حضور عمومی پاول از زمان سخنرانی او در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سیاست ژوئن است.

اگر پاول برای افزایش نرخ بهره در سال جاری ترجیح دهد، واکنش اولیه می تواند باعث تقویت دلار شود. از سوی دیگر، در صورتی که پاول رویکرد وابسته به داده را تکرار کند و از رد احتمال چرخش سیاست قبل از پایان سال خودداری کند، سرمایه گذاران می توانند نسبت به کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر امیدوار باشند. با توجه به CME FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر به احتمال 36 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست را در ماه سپتامبر بدون تغییر باقی می گذارد.

ادعاهای اولیه هفتگی بیکاری، تغییر اشتغال ADP و داده های PMI خدمات ISM در روز چهارشنبه منتشر می شود. سرمایه گذاران ممکن است تمایلی به اتخاذ موضع بر اساس این داده ها نداشته باشند، زیرا بازارهای سهام و اوراق قرضه با رعایت تعطیلات 4 جولای در روز پنجشنبه بسته می مانند. مهمتر از همه، BLS گزارش مشاغل ژوئن را در روز جمعه منتشر خواهد کرد، که شامل حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP)، نرخ بیکاری و ارقام تورم دستمزد می شود.

اواخر چهارشنبه، FOMC صورتجلسه نشست سیاست ژوئن را منتشر خواهد کرد. بعید است که این نشریه سرنخ جدیدی در مورد چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

به دنبال افزایش قوی تر از پیش بینی 272000 در ماه مه، انتظار می رود NFP در ژوئن 180000 افزایش یابد. پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری در ۴ درصد ثابت بماند و تورم دستمزد، همانطور که با تغییر میانگین درآمد ساعتی اندازه‌گیری می‌شود، ۰.۳ درصد رشد کند، نسبت به رشد ۰.۴ درصدی در ماه می، اندکی کاهش داشته باشد. اگر بازنگری نزولی قابل توجهی در آمار ماه می NFP صورت نگیرد، افزایش 200000 یا بیشتر در ماه ژوئن می تواند به دلار کمک کند تا قبل از آخر هفته از رقبای خود پیشی بگیرد. از سوی دیگر، افزایش کمتر از 150000 واحدی را می‌توان نشانه‌ای از کاهش شرایط در بازار کار دانست و باعث از دست دادن نرخ دلار شد. در این سناریو، XAUUSD احتمالا هفته را با روند صعودی به پایان می‌رساند.

image 638551820548858963 image 638551820548858963

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه به سمت 50 حرکت می‌کند و فقدان حرکت جهت‌دار را برجسته می‌کند. اگرچه طلا بالای 2300 دلار (سطح روانی) نگه داشته شد، اما هنوز میانگین حرکت ساده 50 روزه (SMA) را که در حال حاضر نزدیک به 2340 دلار است، کاهش نداده است. اگر XAUUSD از این سطح بالاتر رفت و آن را به عنوان حمایت تأیید کرد، خریداران تکنیکال می‌توانند اقدام کنند. در این سناریو، 2380 دلار (سطح ایستا) می تواند به عنوان مقاومت بعدی قبل از 2400 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) دیده شود.

در جهت نزولی، در صورت شکست حمایت 2300 دلاری، نزول بیشتر به سمت 2280 دلار (سطح استاتیک) و 2265-2255 دلار (فیبوناچی 38.2% از روند صعودی اواسط فوریه تا ژوئن، میانگین 100 روزه) مشاهده می شود.

image 638551820803612303 image 638551820803612303

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-xau-usd-struggles-to-find-direction-heading-into-key-week-202406281436

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.