رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

داده‌های اشتغال ایالات متحده و دقایق FOMC در کانون توجه

  • وضعیت نامطلوب بازار و عدم تعادل بانک های مرکزی، یورو/دلار را تحت فشار قرار داد.
  • صورتجلسه FOMC و ارقام مربوط به اشتغال ایالات متحده در هفته آینده برجسته است.
  • EURUSD در خطر ری‌تست پایین ترین سطح سال در 1.0600 و حتی سقوط بیشتر است.

جفت ارز EURUSD در بیشتر هفته در حدود 1.0700 معامله شد و به سختی در روز جمعه پس از انتشار شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده واکنش نشان داد.

نرخ تورم مورد علاقه فدرال رزرو تا حد زیادی مطابق با انتظارات بود، زیرا نرخ شاخص قیمت PCE در ماه می از 2.7 درصد در آوریل به 2.6 درصد کاهش یافت، در حالی که طبق آمار ایالات متحده، آمار ماهانه با 0.0 درصد مورد انتظار مطابقت داشت. دفتر تحلیل اقتصادی (BEA). همانطور که پیش بینی می شد، تورم سالانه اصلی 2.6٪ بود، در حالی که شاخص قیمت اصلی ماهانه PCE 0.1٪ افزایش یافت. با انتشار این خبر، دلار آمریکا مقداری کاهش یافت، اما ریزش ها محدود بود و EURUSD به سرعت بازگشت و در حوالی 1.0700 حرکت کرد.

احساسات نرخ بهره راه را هدایت می کند

به طور کلی، بازارهای مالی در وضعیت ریسک باقی ماندند، اگرچه عدم وجود داده های سطح اول اقتصاد کلان، جفت های اصلی را در سطوح آشنا نگه داشت. در میان آشفتگی های سیاسی در منطقه یورو، به ویژه بر فرانسه و انتخابات زودهنگام آتی، منافع سوداگرانه به دنبال امنیت بود. در همین حال، عدم تعادل بانک‌های مرکزی به نفع دلار آمریکا ادامه می‌یابد، زیرا فدرال‌رزرو موضعی قاطعانه در برابر انحراف همتایان اصلی خود دارد. تسهیل پولی در اروپا و کانادا آغاز شده است، اما به نظر می رسد بانک مرکزی ایالات متحده مصمم است کاهش نرخ بهره را تا زمانی که ممکن است به تعویق بیندازد. در چند روز اخیر، اظهارات مقامات فدرال رزرو نشان می دهد که بانک مرکزی امسال تنها یک کاهش ۲۵ واحدی (bps) نرخ بهره را اعمال خواهد کرد.

داده های اقتصاد کلان، یورو را بیشتر محدود کرد. آلمان نظرسنجی IFO در مورد فضای کسب و کار را منتشر کرد که به طور غیرمنتظره ای در ژوئن از 89.3 به 88.6 کاهش یافت. انتظارات و ارزیابی جاری نیز انتظارات را از دست دادند. نظرسنجی GfK Consumer Confidence Survey این کشور نیز پیش بینی را نادیده گرفت و در ژوئیه به 21.8- کاهش یافت. در نهایت، شاخص احساسات اقتصادی منطقه یورو در ماه ژوئن به 95.9 رسید که از 96.0 در ماه می کاهش یافت.

در آن سر اقیانوس، ایالات متحده تأیید کرد که تولید ناخالص داخلی (GDP) با سرعت سالانه 1.4 درصد در سه ماهه اول سال افزایش یافت که کمی بهتر از برآورد اولیه 1.3 درصدی بود. همچنین، سفارش کالاهای بادوام در ماه می 0.1 درصد افزایش داشته است.

سیاست گذاران و داده های مربوط به اشتغال ایالات متحده در کانون توجه قرار دارند

هفته پیش رو از نظر آمارهای کلان اقتصادی، هفته بسیار شلوغی خواهد بود. روز دوشنبه، آلمان برآورد اولیه شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) ژوئن را منتشر خواهد کرد، در حالی که ایالات متحده PMI تولید ISM ژوئن را منتشر خواهد کرد. منطقه یورو همچنین برآورد اولیه HICP ژوئن و خرده فروشی ماه می را منتشر خواهد کرد.

سخنرانان فدرال رزرو هفته آینده اخبار را پر خواهند کرد، در حالی که روز سه شنبه، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در یک پانل در مجمع بانک مرکزی ECB در مورد بانکداری مرکزی سخنرانی خواهند کرد و ممکن است در مورد سیاست های پولی آینده اظهار نظر کنند. به همین ترتیب، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) صورتجلسه آخرین جلسه خود را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد. این سند احتمالاً هیچ شگفتی بزرگی به همراه نخواهد داشت، اما می تواند بینش هایی را در مورد دیدگاه های سیاست گذاران ارائه دهد.

ارقام مربوط به اشتغال ایالات متحده در کانون توجه قرار خواهند گرفت، زیرا این کشور فرصت های شغلی JOLTs را برای ماه می (سه شنبه)، نظرسنجی ADP ژوئن در مورد ایجاد مشاغل خصوصی (چهارشنبه) و در نهایت، روز جمعه، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) را منتشر خواهد کرد برای همان ماه.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD در ژوئن با زیان به پایان می رسد و به سختی بالاتر از پایین ترین سطح ماهانه خود در 1.0665 قرار دارد. نمودار هفتگی نشان می دهد که میانگین حرکت ساده (SMA) بدون جهت، ناحیه حمایتی را تقویت می کند و برای سومین هفته متوالی حرکت نزولی را محدود می کند. در همان زمان، میانگین 20 روزه با قدرت رو به پایین است، بالاتر از سطح فعلی. در نهایت، شاخص‌های تکنیکال در سطوح منفی تثبیت می‌شوند، و نمی‌توانند سرنخ‌های جهت‌دار واضحی را ارائه کنند، اگرچه اشاره به سمت نزولی دارند.

مورد نزولی EURUSD در نمودار روزانه کمی واضح‌تر است زیرا این جفت از میانگین‌های متحرک پایین‌تر است. میانگین 20 روزه به سمت پایین شتاب گرفته و از میانگین های 100 و 200 روزه بدون جهت عبور کرده است و شیب نزولی خود را حفظ کرده و مقاومت دینامیکی در حدود 1.0760 ارائه می دهد. در همان زمان، شاخص ممنتوم به طور متوسط ​​پایین تر از خط 100 خود را نشان می دهد، در حالی که شاخص RSI در حدود 41 پایین تر بود و پیش بینی یک ریزش بالقوه از ناحیه حمایت 1.0660 دارد.

هنگامی که این جفت از این کف پایین تر رود، ممکن است افت خود را به سمت پایین ترین سطح سال 1.0600 گسترش دهد، در حالی که فراتر از آن، سطح حمایت مربوطه بعدی در 1.0520 خواهد بود. مقاومت فراتر از منطقه 1.0760 در 1.0800 مشاهده می شود، در حالی که اگر جفت به منطقه قیمتی 1.0850 نزدیک شود، علاقه فروش قوی تر خواهد شد.

EUR USD 638551852670490903 EUR USD 638551852670490903

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-employment-data-and-fomc-minutes-under-the-spotlight-202406281528

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.