رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

رشد اروپا پس از تصمیم بانک مرکزی تحت تاثیر است

  • بانک مرکزی اروپا همان طور که انتظار می رفت نرخ های بهره را کاهش داد و پیامی را ارائه داد.
  • آمار خوش‌بینانه اقتصاد کلان ایالات متحده و روحیه ناامیدکننده از دلار حمایت کرد.
  • نزول EURUSD در درازمدت محکم‌تر می‌شود، اگرچه پیشرفت اصلاحی خارج از جدول نیست.

جفت ارز EURUSD روز پنجشنبه به پایین ترین سطح 1.0810 رسید که پایین ترین سطح از اوایل آگوست بود و برای سومین هفته متوالی با چند پیپ بالاتر از سطح بسته شد. از یک سو، دلار آمریکا (USD) از یک محیط ریسک گریز و داده های خوش بینانه اقتصاد کلان ایالات متحده سود برد. از سوی دیگر، یورو (EUR) از اعلام سیاست پولی نامطلوب بانک مرکزی اروپا (ECB) و نگرانی‌ها از شکست اقتصادی در منطقه یورو آسیب دید.

رشد قوی ایالات متحده

فعالان بازار در بحبوحه داده هایی که پیشرفت اقتصادی در بزرگترین اقتصاد جهان را نشان می دهد، به کاهش شرط بندی ها بر روی کاهش تهاجمی نرخ بهره فدرال رزرو ادامه دادند، به ویژه پس از گزارش این کشور مبنی بر افزایش 0.4 درصدی خرده فروشی ماه به ماه (MoM) در سپتامبر و اینکه در هفته منتهی به 11 اکتبر، ادعاهای اولیه بیکاری در هفته 241 هزار افزایش یافت، کمتر از 260 هزار نفر. در نهایت، نظرسنجی تولید فدرال رزرو فیلادلفیا به طور غیرمنتظره ای از 1.7 در ماه سپتامبر به 10.3 در اکتبر جهش کرد. ترکیبی از شاخص های اقتصادی منتشر شده در روز پنجشنبه از دلار حمایت کرد.

به هر حال، منصفانه است که اضافه کنیم که حال و هوای ناامیدکننده بازار نیز به دلار کمک کرد. تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و ترس از تشدید آن، منافع گمانه زنی را به سمت امنیت سوق داد. انتخابات آتی ایالات متحده همچنین تقاضا برای دارایی های امن را تقویت می کند، زیرا نظرسنجی ها نشان می دهد که رهبر مشخصی وجود ندارد.

در پایان روز، دلار آمریکا در بحبوحه کاهش نگرانی‌ها از فرود نرم بالقوه تقویت شد. رکود اقتصادی مدت ها پیش از تصویر خارج شده بود.

منطقه یورو و بانک مرکزی اروپا

در اروپا، تمرکز بر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا بود. مقامات بانک مرکزی اروپا هر سه نرخ را 25 واحد پایه (bps) کاهش دادند. نرخ تسهیلات سپرده در آن زمان در حال حاضر 3.25٪ است. این اعلامیه به طور گسترده ای پیش بینی می شد و هیچ واکنشی در EURUSD ایجاد نکرد.

با این حال، بیانیه‌های همراه و نظرات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، به شدت متمایل شد و یورو را در برابر رقبای اصلی خود به پایین‌ترین سطح چند هفته اخیر رساند. سیاستگذاران تکرار کردند که تصمیمات از رویکردی وابسته به داده و جلسه به جلسه پیروی خواهند کرد، که چیز جدیدی نیست.

با این حال، در همان زمان، سیاست گذاران نگرانی خود را در مورد تورم و رشد ابراز کردند. لاگارد خاطرنشان کرد: “داده های دریافتی نشان می دهد که فعالیت ضعیف تر از حد انتظار است.” در رابطه با تورم، مقامات به شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) اهمیتی ندادند، که با سرعت سالانه 1.7 درصد در منطقه یورو در ماه سپتامبر، کمتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی افزایش یافت. در مقابل، سیاستگذاران همچنان ریسک‌هایی را در هر دو طرف پیش‌بینی تورم می‌بینند و انتظار دارند قبل از کاهش مجدد به 2 درصد در سال 2025، دوباره افزایش یابد.

چه چیزی در اخبار بعدی است

هفته آینده ارقام مربوطه را به همراه خواهد داشت. بانک تجاری هامبورگ (HBOC) برآوردهای اولیه شاخص های مدیریت خرید اکتبر (PMI) را منتشر خواهد کرد، در حالی که S&P Global همان داده ها را برای ایالات متحده منتشر خواهد کرد که همه آنها برای پنجشنبه برنامه ریزی شده اند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، چند بار در کنفرانس مطبوعاتی که پس از تصمیم سیاست پولی برگزار شد، به ارقام ملایم PMI اشاره کرد و به وضوح نگرانی‌ها در مورد رشد را برجسته کرد و به داده‌های آتی مرتبط‌تر شد.

ایالات متحده اطلاعات مربوط به سفارشات کالاهای بادوام سپتامبر و برآورد نهایی شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان اکتبر را در روز جمعه منتشر خواهد کرد.

به غیر از آن، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در نیمه اول هفته چندین بار در انظار عمومی ظاهر خواهد شد و اظهار نظر در مورد سیاست پولی ممکن است بر یورو تأثیر بگذارد. در سراسر اقیانوس اطلس، مقامات مختلف فدرال رزرو در رویدادهای مختلف شرکت خواهند کرد و همچنین ممکن است نکاتی در مورد آینده بانک مرکزی ایالات متحده ارائه دهند.

EURcalen 638648604596223744 EURcalen 638648604596223744چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD در حدود 1.0850 حرکت می کند و گزارش های تکنیکال در نمودار هفتگی نشان می دهد که در آستانه ورود به یک مارپیچ نزولی پایدارتر است. EURUSD فروشندگانی را در حدود 20 میانگین حرکت ساده (SMA) یافت، در حالی که 100 میانگین خفیف صعودی را در حدود 1.0810 ارائه کرد. در عین حال، شاخص‌های تکنیکال شیب‌های نزولی ثابتی را ارائه می‌کنند که از خطوط میانی خود به قلمرو منفی عبور می‌کنند و منعکس‌کننده علاقه فروش هستند.

نمودار روزانه نشان می دهد که EURUSD ممکن است در چند سشن آینده بالاتر اصلاح شود. شاخص های تکنیکال از خوانش های بیش از حد فروش بالا می روند، اگرچه حرکت صعودی محدود است. در همان زمان، این جفت در زیر تمام میانگین‌های حرکت خود در حال توسعه است، با نزولی ثابت میانگین 20 روزه که بالاتر از میانگین 100 و 200 روزه بدون جهت، کشش رو به پایین به دست می‌آورد و مقاومت کوتاه مدت را در حدود 1.0900 ارائه می دهد.

علاوه بر این، پیشرفت اصلاحی ممکن است فروشندگان را در حدود 1.0900 ملاقات کند، اگرچه صعودهای واضح فراتر از آن، رقم 1.1000 را نشان می دهد.

از سوی دیگر، شکستن به زیر 1.0810 می‌تواند منجر به رسیدن این جفت به سرعت به منطقه 1.0770 شود، جایی که EURUSD در ماه آگوست به پایین‌ترین سطح خود رسید. فشار فروش بیشتر می تواند منجر به تست منطقه قیمت 1.0700-1.0720 شود.

EUR USD 638648604836837949 EUR USD 638648604836837949

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-european-growth-under-scrutiny-after-ecbs-decision-202410181502

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.