رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

ترید با چه ریسکی؟ و آستانه تحمل ریسک تریدر

یکی از محبوب ترین بحث ها در معامله گری همیشه این است که یک تریدر چقدر باید در هر معامله ریسک کند. بسیاری با استاندارد 1٪ تا 2٪ پیش می روند، در حالی که افرادی هم هستند گاهی تا 5٪ ریسک را توصیه می کنند.

چیزی که باید درک کنید این است که ریسک کردن یک عمل تک بعدی نیست. مطمئناً قوانین و اصولی وجود دارد که شما از آنها پیروی می کنید، اما باز هم همیشه باید در بلند مدت به موضوع نگاه کرد و حتما ترجیحات شخصی را در آن دخیل کرد.

تعریف درست ریسک در بازارهای مالی این هست که شما چقدر تحمل از دست دادن پول در ازای سود احتمالی را دارید.

کسانی که درآمد یا تجربه ثابتی در بازارهای مالی دارند، محتاط تر هستند، همچنین کسانی که تعهدات مالی کمتر یا درآمد دیگری دارند و یا معمولاً کم تجربه تر هستند، اکثرا راه پر ریسک تر را برای سودآوری حداکثری انتخاب می‌کنند.

Screenshot 4 13 Screenshot 4 13

متأسفانه، بسیاری از تازه‌کارها با چشم‌انداز سودهای سریع و آسان فریب می‌خورند و از آنجایی که تجربه معاملاتی کمتری دارند، معمولاً ریسک بیشتری را نسبت به توانایی خود متحمل می‌شوند.

مشکل ریسک کردن سرمایه بیشتر از حد تحمل این است که احتمال فروپاشی ذهنیت معاملع گری شما بیشتر می شود و شما را از تصمیم گیری درست معاملاتی باز می دارد و در نهایت به جایی میرسید که تصمیمات معاملاتی خود را بر اساس موجودی حسابتان میگیرید نه فرآیند معاملاتی که داشته اید!

بنابراین از کجا بدانیم آستانه تحمل ریسک مان چقدر هست؟ در اینجا چند نکته وجود دارد:

speculative g5de239cb3 1920 speculative g5de239cb3 1920

سبک زندگی

آیا منبع درآمد ثابتی دارید؟ اگر منتظر حقوق ماهانه منظم هستید، در این صورت مشکلی زیادی در اینجا نخواهید داشت و می توانید روی مهارت های معاملاتی خود تمرکز کنید.

اما اگر انتظار دارید که سود معاملاتی تنها منبع درآمد شما باشد و نسبت به آن تعهدات مالی دارید، احتمالاً در صورتی که ریسک غیر قابل تحمل داشته باشید، تصمیم‌های مبتنی بر ترس یا طمع خواهید داشت و باید به حجم های کوچک‌تر پایبند باشید.

سرمایه معاملاتی

چقدر روی معامله گری خود سرمایه گذاری کرده اید؟ یک حساب معاملاتی بزرگتر می تواند در موقعیت های خاص بیشتر دوام بیاورد. در نتیجه، معامله‌گرانی که حساب‌های کوچکی دارند، نباید با فکر این که چون سرمایه کم هست پس میشود ازش گذشت  و با حجم زیاد معامله کرد و میتوان سریع تر به سودهای بزرگ تر رسید، ولی در واقع آستانه تحمل آن ریسک برایشان غیر قابل قبول هست، باید نسبت به چیزی که هست انتظار داشته باشید، چون در حجم زیاد ممکن هست با کوچک‌ترین نوسان حسابتان صفر شود.

تایم فریم یا سبک معاملاتی

چه مدت قصد دارید ترید خود را باز نگه دارید؟ اندازه پوزیشن معمولا برای معاملات بلندمدت یا سوینگ ترید خیلی کوچکتر است، زیرا باید نوسانات بیشتری را تحمل کنند.

اگر به معاملات دی ترید یا اسکلپ علاقه دارید، باید حد زیان روزانه داشته باشید و نسبت به آن اندازه معاملاتی تعیین کنید.

تجربه

اگر به اندازه کافی و مفید تجربه داشته باشید، حتما به فرآیند معاملاتی خود اطمینان بیشتری خواهید داشت.

اما اگر تازه وارد هستید یا همچنان بر اساس احساسات تصمیم می گیرید، حتما معامله با اندازه های کوچکتر گزینه بهتری است.

به یاد داشته باشید که هیچ فرمول واحدی برای ریسک پذیری یک فرد وجود ندارد! شما می‌توانید کتاب‌ها و ویدئوهای مختلف را ببینید یا از معامله‌گران دیگر بپرسید، اما در پایان، میزان ریسک در هر معامله به میزان تحمل ریسک شما بستگی دارد.

می توانید با ریسک 1٪ در هر معامله شروع کنید و ببینید که چه تاثیری از آن میگیرید. اگر متوجه شدید به جای اینکه دنبال اجرای خوبه فرآیند معاملاتی خود باشید نگران کم شدن موجودی خود هستید، آن را کاهش دهید و یا اگر متوجه شدید که این دستاوردها برای شما کافی نیست، کمی اندازه موقعیت های خود را افزایش دهید.

ممکن است نبینید، اما تحمل ریسک شما بر هر تصمیم گیری معاملاتی شما تأثیر می گذارد. تعادلی را پیدا کنید که به اندازه کافی شما را راضی کند و همچنین به شما امکان دهد همزمان روی بهبود مهارت های معاملاتی خود تمرکز کنید تا در نهایت راه خود را به سمت سوددهی مستمر بیایبد.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.