رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

طرز فکر معامله گر حرفه ای

8 طرز فکر برای معامله گری حرفه ای

طرز فکر یک معامله گر چیست؟

تریدر بودن فقط در مورد تدوین استراتژی های بهتر و انجام بررسی و تحلیل گسترده تر نیست، بلکه به معنای ایجاد یک ذهنیت صحیح است. بر اساس مطالعات بسیاری از معامله گران، چیزی که یک معامله گر موفق را از یک بازنده جدا می کند:

  • این نیست که معامله گران حرفه ای استراتژی های معاملاتی بهتری را ساختند
  • این نیست که معامله‌گران حرفه ای باهوش‌تر باشند
  • این نیست که معامله گران حرفه ای تحلیل بازار را بهتر انجام دهند
چیزی که یک معامله گر موفق را از یک معامله گر بازنده جدا می کند، ذهنیت روانی و نگرش آنهاست.

successful-trader

اکثر معامله گران هنگامی که برای اولین بار ترید را آغاز می کنند، به اشتباه فکر می کنند که تنها کاری که باید انجام دهند این است که یک استراتژی معاملاتی عالی پیدا کنند. پس از آن، تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که هر روز به بازار معاملات بیایند، استراتژی معاملاتی عالی خود را اجرا کنند، و بازار بلافاصله شروع به ریختن پول به حساب آنها می کند.

متأسفانه، همانطور که هر یک از ما که تا به حال معامله کرده ایم، یاد گرفته ایم، این کار به این آسانی نیست. معامله‌گران زیادی وجود دارند که از استراتژی‌ها و سیستم‌های معاملاتی هوشمند و طراحی‌شده استفاده می‌کنند ولی هنوز به‌جای کسب درآمد، مرتباً پول از دست می‌دهند.

معدود معامله گرانی هستند که به طور مستمر در بازی معاملات پیروز می شوند، کسانی هستند که ذهنیت روانشناختی مناسبی را ایجاد کرده اند که آنها را قادر می سازد موفق و با ثبات شوند. باورها، نگرش ها و ویژگی های روانی خاصی وجود دارد که برای تسخیر دنیای معاملات ضروری است.

1. نگرش درباره بازارها و درباره خودتان

نگرش ها و باورها در مورد بازار شامل مواردی مانند اعتقاد به اینکه بازار علیه شما هست و در آن تقلب شده است. چنین باورهای منفی – و اشتباهی – می تواند تأثیر قابل توجهی بر توانایی شما برای معامله موفقیت آمیز داشته باشد. اگر به بازار به‌عنوان بازاری نگاه می‌کنید که فقط می خواهد شما را شکست دهد، پس به درستی و مطابق با واقعیت به آن نگاه نمی‌کنید، و بنابراین نمی‌توانید امیدوار باشید که بتوانید فرصت‌های بازار را به‌طور عینی ارزیابی کنید. بازار کاملاً خنثی است – برای آن مهم نیست که پول در بیاورید یا ضرر کنید.

باورهای ما در مورد خودمان عناصر حیاتی روانشناسی معامله‌گری هستند. یکی از ویژگی های شخصی که تقریباً همه معامله گران حرفه ای به اشتراک می گذارند، اعتماد به نفس است. معامله‌گران موفق، اعتقادی راسخ و اساسی به توانایی‌شان برای تبدیل شدن به آن را دارند – باوری که با چند یا حتی چندین معامله زیان ده، متزلزل نمی‌شود.

در مقابل، بسیاری از معامله‌گران بازنده، به خود تردید زیادی دارند. متأسفانه، اگر خود را به عنوان یک معامله گر بازنده، نفرین شده یا بدشانس یا هر چیز دیگری ببینید، این باور به واقعیت تبدیل می شود. معامله گرانی که به توانایی خود شک دارند اغلب در فشار دادن دکمه و شروع معاملات تردید دارند و در نتیجه اغلب فرصت های معاملاتی خوب را از دست می دهند. آنها همچنین تمایل دارند سود خود را زود ببندن، زیرا بیش از حد می ترسند که بازار در هر لحظه علیه آنها برگردد.

معامله گران موفق به این واقعیت احترام می گذارند که حتی بهترین تحلیل بازار آنها ممکن است گاهی با تغییرات قیمت در آینده مطابقت نداشته باشد. با این وجود، آنها به توانایی خود به عنوان معامله گر اعتماد کلی دارند – اعتمادی که به آنها امکان می دهد هر زمان که یک فرصت واقعی ایجاد شد، به راحتی معاملات را آغاز کنند.

2. ویژگی های کلیدی یک معامله گر حرفه ای

از نظر روانشناسی، بهترین معامله گران دارای ویژگی های کلیدی یکسانی هستند، از جمله موارد زیر:

  • همه آنها با ریسک کردن راحت هستند. افرادی که تحمل ریسک بسیار پایینی دارند و نمی‌توانند معاملات زیان‌ده را بپذیرند، معامله‌گران موفقی نیستند، زیرا معاملات باخت صرفاً بخشی از بازی است. معامله گران حرفه ای می توانند از نظر احساسی عدم اطمینان موجود در معاملات را بپذیرند. ترید مانند سرمایه گذاری پول خود در یک حساب پس انداز با بازده تضمین شده نیست.
  • آنها قادر به تطبیق سریع با شرایط متغیر بازار هستند. آنها عاشق تحلیل خود از یک بازار نمی شوند و «باهاش ازدواج نمی کنند». اگر قیمت نشان دهد که آنها باید دیدگاه خود را در مورد تغییرات احتمالی قیمت در آینده تغییر دهند، بدون تردید این کار را انجام می دهند.
  • آنها در معاملات خود منضبط هستند و می توانند به طور عینی به بازار نگاه کنند، صرف نظر از اینکه عملکرد فعلی بازار چگونه بر کارکرد حساب آنها تأثیر می گذارد.
  • آنها تسلیم نمی شوند یعنی بیش از حد در مورد موفق شدن در معاملات هیجان زده شوند یا بیش از حد در مورد از دست دادن معاملات ناامید شوند. معامله گران حرفه ای احساسات خود را کنترل می کنند نه اینکه اجازه دهند احساسات آنها را کنترل کنند.
  • آنها تلاش لازم را می کنند تا در معامله گری خود منظم باشند و با قوانین سختگیرانه سرمایه و مدیریت ریسک فعالیت می کنند. معامله گران موفق قماربازان بی پروا نیستند. آنها قبل از ورود به هر معامله ای، ریسک احتمالی را در برابر سود احتمالی محاسبه می کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روان‌شناسی معامله‌گران حرفه ای،یک توانایی پذیرش ریسک و دو قبول این واقعیت که ممکن است در معاملات اشتباه کنید. معامله‌گران حرفه ای می‌دانند که مدیریت سرمایه در واقع مهارت مهم‌تری نسبت به تحلیل بازار است. آنچه سود و زیان را تعیین می کند اغلب به نحوه یا زمان ورود شما به یک معامله بستگی ندارد، بلکه بیشتر به نحوه مدیریت یک معامله پس از ورود به آن مربوط می شود.

3. درک نحوه عملکرد معامله‌گری

معامله گران حرفه ای تفاوت بین “ترید بد” و تریدی که زیان‌ده است را می دانند. این یک نکته حیاتی برای درک است. فقط به این دلیل که در یک معامله پول از دست می دهید، به این معنی نیست که ترید بدی بوده است – بلکه فقط به این معنی است که معامله با ضرر بوده است. چیزی که یک معامله را به یک معامله خوب تبدیل می کند این نیست که سود دهد یا زیان – یک معامله تا زمانی خوب است که درست مدیریت شده باشد، و شانس یا احتمال موفقیت آن صرف نظر از نتیجه باشد. اگر یک معامله را به دلایل خوب انجام دهید و پس از وارد شدن به آن معامله را به خوبی مدیریت کنید، آنوقت معامله خوبی است، حتی اگر در نهایت با زیان متوقف شوید. برعکس، حتی اگر در یک معامله پول درآوردید، ولی بدون اصول معاملاتی خودتون انجام دادید، در این صورت معامله بدی است حتی اگر سودآوری باشد.

معامله‌گران موفق بر این فرض عمل می‌کنند که اگر به انجام «معاملات خوب» طبق تعریف بالا ادامه دهند، در نهایت به طور کلی سودآور خواهند بود. معامله‌گران زیان‌ده به اشتباه هر معامله‌ای را که پول از دست می‌دهد به‌عنوان «ترید بد» و هر معامله‌ای که پول می‌آورد به‌عنوان «ترید خوب» شناسایی می‌کند، صرف نظر از اینکه آیا مبنای معقولی برای انجام معامله وجود دارد یا خیر – و در بلند مدت ارزیابی معاملات صرفا بر اساس برنده شدن یا باختن آن‌ها، چیزی جز مشاهده سودهای تصادفی شبیه به قمار نیست.

4. نگرش ذهنی معکوس یک معامله گر حرفه ای

یکی از دلایلی که باخت در میان معامله‌گران رایج است این است که بسیاری از نگرش‌ها و اصولی که در زندگی عادی به خوبی به ما کمک می‌کنند، در حرفه معامله‌گری اصلاً خوب کار نمی‌کنند. غافل از این واقعیت، اکثر معامله گران درک اساسی از آنچه ترید است، ندارند.

در زندگی معمولی و روزمره به ما آموزش داده می شود که از موقعیت های خطرناک اجتناب کنیم. اما معامله‌گری تماماً با ریسک کردن است. معامله‌گری یک تلاش ذاتی پر از ریسک است.

معامله گران حرفه ای که واقعاً ریسک معامله را می پذیرند، این توانایی را دارند که بدون تردید وارد یک فرصت معاملاتی شوند و به همان راحتی هم معامله را در زمانی که زیان میکنند، ببندند جون درد روانی که باعث می‌شود تمرکز یا اعتماد به‌نفس خود را در نتیجه درست نبودن آن معامله از دست بدهند، بر دوش نمیکشند.

معامله گرانی که این نگرش را نسبت به معاملات یاد نگرفته اند، توسط واکنش های احساسی نسبت به معاملات برد یا باخت هدایت می شوند و واقعاً این واقعیت را نپذیرفته اند که معامله‌گری یک کسب و کار پر ریسک است و از آنجایی که آنها مطابق با واقعیت عمل نمی کنند، بهترین تصمیمات معاملاتی ممکن را نمی گیرند.

درگیر شدن در معاملات و موفقیت در آن تقاضای عجیب زیادی را برای ما ایجاد می کند، یعنی تقاضای حفظ دستاوردها در هنگام مواجهه با عدم قطعیت مداوم در بازار. در حرفه معامله گری، مواجهه با حقیقت و آنچه درگیر آن هستیم، یکی از عنصر کلیدی موفقیت است.

5. عادت‌های یک معامله گر حرفه ای

معامله گران موفق به طور منظم عملکرد معاملاتی خود را بررسی و ارزیابی می کنند. آنها می‌دانند که معامله‌گری مهارتی است که فقط از طریق تمرین منظم و تجربه در طول زمان به آن مسلط می‌شود.

معامله گران حرفه ای انعطاف پذیر هستند. آنها در معاملات خود ترید مغرورانه ندارند. آنها می توانند همیشه به طور عینی به بازار نگاه کنند و به راحتی ایده های معاملاتی را که کار نمی کنند کنار بگذارند.

معامله گران حرفه ای زمانی که بر اساس تحلیل بازار و استراتژی معاملاتی خود یک فرصت سود واقعی را می بینند، از ریسک کردن سرمایه دریغ نمی کنند. با این حال، آنها سرمایه را بی پروا به خطر نمی اندازند. آنها که همیشه از احتمال اشتباه بودن آگاه هستند، با اعمال محدودیت‌های کوچک برای زیان خود، مدیریت دقیق ریسک را انجام می‌دهند.

Habits of Winning a Trader

6. درک اینکه بازار را نمی توان پیش گویی کرد

معامله گران حرفه ای از این واقعیت آگاه هستند و می پذیرند که بازار در نهایت غیرقابل پیش بینی است و هیچ تکنیک یا استراتژی مطمئنی برای  تحلیل بازار وجود ندارد که حرکت قیمت را بدون خطا پیش بینی کند. از آنجایی که آنها به شدت از این واقعیت آگاه هستند، به دقت به دنبال نشانه هایی هستند که آیا تحلیل آنها اشتباه است و در صورت مشاهده چنین علائمی، به سرعت موقعیت معاملاتی خود را مدیریت می کنند.

در مقابل، معامله‌گران بازنده، پس از انجام معامله، تمایل دارند تنها به دنبال چیزی در بازار باشند که تأیید می‌کند که آنها درست می‌گویند، و هر نشانه ای را که به نظر می‌رسد با تحلیل آنها در تضاد است، حذف میکنند یا غیر منطقی می‌دانند. بنابراین، آنها اغلب در معاملات زیان ده بیش از حد منتظر می مانند و ضررهای غیر ضروری زیادی را متحمل می شوند.

7. آزادی و انضباط یک تریدر

معامله اساساً بدون مرز است، بازار یک محیط کاملاً آزاد است. شما آزاد هستید که در هر مقطع زمانی بخرید یا بفروشید، وارد یا خارج شوید. اساساً هیچ قانونی وجود ندارد که شما را ملزم به باز کردن یا بستن معامله در هر قیمت یا زمان معین کند. علیرغم این واقعیت که یکی از جذابیت های اصلی معامله‌گری، آزادی کامل در تصمیم گیری های خودمان است – اینکه اساساً هر کاری را که می خواهیم، هر زمان که بخواهیم انجام دهیم – تنها راه برای موفقیت مداوم در معامله، تحمیل مجموعه ای از قوانین توسط خودمان است. بر معاملات‌ما حاکم باشیم و در پیروی از آن قوانین نظم و انضباط دقیقی را اعمال کنیم.

مشکل چیست؟ مشکل این است که همه ما به طور غریزی دوست داریم آزادی انجام هر کاری را که می‌خواهیم داشته باشیم و از اینکه قوانین و محدودیت‌هایی برای ما اعمال شود، حتی قوانین و محدودیت‌هایی که خودمان ساخته‌ایم، متنفریم.

انضباط شخصی برای برنده شدن در معاملات بسیار مهم است. متأسفانه خود انضباطی معمولاً سخت ترین کار دنیا هست. بسیاری از ما در رعایت قوانینی که از بیرون به ما تحمیل شده است، به عنوان مثال، علامت «پارک ممنوع»، بهتر از پیروی از قوانینی که برای خود ایجاد می کنیم، عمل می کنیم. نگرش ما بیشتر این است که «خب، من قانون را وضع کردم، پس آزادم آن را بشکنم». اگرچه این از نظر انسانی درست است، اما این نگرش شما در ترید کمک نمی کند.

8. راه حل درون خودتان است

معامله گران بازنده به اشتباه معتقدند که تسلط بر بازار خود کلید پیروزی است. آنها با این واقعیت مواجه نمی شوند که نمی توان بر بازار تسلط یافت. شما نمی توانید بازار را کنترل کنید.

آنچه شما می توانید کنترل کنید خودتان و آنچه در رابطه با حرکات بازار انجام می دهید هستید. معامله گران حرفه ای این واقعیت را درک می کنند و تلاش بیشتری برای تسلط بر خود و عکس العمل های معاملاتی خود دارند تا نسبت به تسلط بر تحلیل بازار. اینطور نیست که تحلیل بازار مفید نباشد. فقط این است که مقدار اطلاعات موجود برای استفاده کردن و همچنین تعداد شاخص های تکنیکال مختلف، تقریباً بی پایان است. بعلاوه، آنچه در یک برهه زمانی مهم است ممکن است در برهه ای دیگر از زمان کاملاً بی اهمیت باشد. زمان یک معامله گر بهتر است صرف تسلط بر خود و مهارت های معاملاتی خود شود.

نتیجه گیری از معامله گر موفق بودن

تسلط بر ترید یک بازی دشوار است. تعداد بسیار کمی از مردم در این زمینه موفق می شوند. با این حال، تقریباً برای هر کسی ممکن است تا یک معامله گر حرفه ای باشد.

دستیابی به ذهنیت روانشناسی مناسب برای موفق شدن در معاملات مستلزم خودآزمایی دقیق و انضباط شخصی است. شما باید یاد بگیرید که عادات معاملاتی خوب را در خود پرورش دهید زیرا اینها چیزهایی نیستند که به طور طبیعی در انسان وجود داشته باشدد. ایجاد تغییرات لازم در خودتان که به شما امکان می دهد تا به یک معامله گر سودآور تبدیل شوید همچنین به احتمال زیاد بر نحوه برخورد شما با زندگیتان تأثیر می گذارد، نه فقط بر نحوه ترید شما.

خط پایانی: متعهد شوید که یک معامله گر حرفه ای شوید و این به شما امکان می دهد تا یک معامله گر موفق تبدیل شوید. این به شما بستگی دارد، نه به بازار.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.