رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

مدیریت سرمایه فارکس

پنج نکته در مدیریت سرمایه موفق در فارکس

مدیریت سرمایه فارکس چیزی است که بسیاری از افراد در معاملات خود از آن غافل هستند. خواه از طریق عدم آگاهی یا تنبلی باشد، معامله گرانی که مدیریت سرمایه در فارکس را نادیده می گیرند، این کار را به ضرر آنها تمام خواهد شد. در واقع، مدیریت سرمایه موثر از عواملی است که اغلب، یک معامله گر موفق را از یک معامله گر ناموفق متمایز می کند.

اما این دقیقا چیست؟ چرا اینقدر مهم است؟ و چگونه می توانید مطمئن شوید که از آن در معاملات خود استفاده می کنید؟ در این مقاله به تمامی این سوالات و موارد دیگر پاسخ خواهیم داد.

Money Management

مدیریت سرمایه فارکس چیست؟

به عبارت ساده، مدیریت سرمایه فارکس مجموعه ای از قوانینی است که معامله گران موفق برای مدیریت موثر حساب خود از آن پیروی می کنند. هدف به حداقل رساندن زیان، به حداکثر رساندن سود و افزایش اندازه حساب معاملاتی آنها هست.

مدیریت سرمایه فارکس اغلب، و به طور قابل درک، با مدیریت ریسک اشتباه گرفته می شود، زیرا مفاهیم تقریبا مشابهی هستند. مدیریت ریسک بیشتر در مورد شناسایی، تجزیه و تحلیل و کم کردن تمام ریسک های مرتبط با معاملات است تا به طور موثر آنها را مدیریت کنید و با انجام این کار، از خود در برابر جنبه های منفی بازار محافظت کنید. مدیریت سرمایه فقط بر محافظت از سرمایه شما متمرکز است.

یک ضرب‌المثل قدیمی معاملاتی به جمع‌بندی هدف مدیریت سرمایه کمک می‌کند: «حفظ سرمایه اولین اولویت برای ادامه زیست در بازار هست». به عبارت دیگر، سود کردن یک نیاز هست ولی، باید سرمایه ای باشد که باهاش سود کرد.

نکاتی برای مدیریت سرمایه موفق در فارکس

ما می دانیم که به خصوص به عنوان یک معامله گر جدید، چیزهای زیادی برای پذیرش و یادگیری در مورد بازارهای فارکس وجود دارد. بنابراین، برای اینکه کارها را برای شما آسان‌تر کنیم، فهرستی از نکات برتر را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم تا یک برنامه مدیریت سرمایه فارکس موفق داشته باشید.

فقط با آنچه که می توانید از دست بدهید معامله کنید

اولین نکته مدیریت سرمایه فارکس ما، و احتمالاً مهم‌ترین نکته برای هر معامله‌گری، این است که فقط آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، معامله کنید. به عنوان یک معامله گر مبتدی، فقط باید آنچه را که می توانید با آن معامله کنید به حساب معاملاتی خود واریز کنید و نه بیشتر.

ممکن است بخواهید حداکثر ضرر قابل قبول در ماه را برای خود تعیین کنید و اگر به این ضرر رسیدید، بلافاصله معامله را متوقف کنید. ایده این است که شما فقط سرمایه ای را به خطر می اندازید که در صورت از دست دادن آن، زندگی شما را به شدت تغییر نمی دهد. هرگز با پولی که برای اقلام ضروری نیاز دارید معامله نکنید. اجاره، پرداخت وام، غذا، هزینه زندگی و غیره.

معامله‌ی فارکس یک پولساز تضمینی نیست. برخی از افراد تنها با ضرر کردن به حرفه ترید فارکس خود پایان می دهند. چیزی را که توانایی مالی ندارید ریسک نکنید.

money-management

ریسک خود را در هر معامله کم کنید

هنگامی که در مورد مقدار سرمایه که می خواهید با آن معامله کنید تصمیم گرفتید، گام بعدی در ایجاد برنامه مدیریت سرمایه فارکس خود این است که تعیین کنید چقدر در هر معامله ریسک می کنید و چگونه می خواهید این را اندازه گیری کنید. این به تعیین محل استاپ لاس خود در هر بار ورود به بازار کمک می کند.

دو روش متداول برای تعیین کمیت ریسک وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

1. یک میزان ثابت

برخی از معامله گران حداکثر ریسک خود را در هر معامله به عنوان یک مقدار پولی ثابت تعیین می کنند. به عنوان مثال، یک معامله گر ممکن است 10000 دلار به حساب معاملاتی خود واریز کند و مشخص کند که در هر معامله 500 دلار ریسک خواهد کرد.

این یک قانون بسیار آسان برای پیروی است. برای هر معامله، صرف نظر از اینکه چه چیزی است، شما دقیقا می دانید که چقدر قرار است ریسک کنید. اگر روزانه 10 معامله انجام دهید، بدون محاسبه زیاد می دانید که کل ریسک شما 5000 دلار خواهد بود.

نقطه ضعف این استراتژی این است که هیچ تغییری در تراز معاملاتی شما در نظر نمی گیرد. اگر یک سری از بردها را دنبال کنید و حساب خود را به طور قابل توجهی رشد دهید، اما همچنان به همان ریسک در هر معامله پایبند باشید، ممکن است بازده کمتری داشته باشید.

از طرف دیگر، اگر معاملات زیادی را از دست بدهید اما ریسک شما در هر معامله 500 دلار باقی بماند، نسبت بیشتری از حساب خود را در معرض خطر قرار می‌دهید، که می‌تواند منجر به کاهش بیشتر موجودی شما شود.

2. یک درصد ثابت

رایج ترین رویکرد این است که در هر معامله درصد ثابتی از موجودی حساب خود را به خطر بیندازید. بنابراین، اگر یک معامله گر موجودی حساب 10000 دلاری داشته باشد و تصمیم بگیرد که می خواهد 2% از سرمایه خود را در هر معامله ریسک کند، یعنی در هر معامله 200 دلار ریسک خواهد داشت.

مزیت استفاده از این روش در سیستم مدیریت سرمایه فارکس شما این است که بر خلاف استفاده از میزان ثابت، ریسک شما در هر معامله همراه با مانده حساب شما در نوسان است. در تئوری، اگر به آن پایبند باشد، هرگز نمی‌توانید موجودی حساب خود را خراب کنید و زمانی که در یک دورسود پشت سر هم هستید، موجودی شما افزایش می‌یابد تا از میزان سرمایه بالاتری که در اختیار دارید استفاده کنید.

نقطه ضعف در اینجا این است که، اگر یک سری از ضررها را تحمل کنید، حساب شما در هر معامله همراه با تعادل شما کوچکتر و کوچکتر می شود. این به این معنی است که اگر زمانی شروع به سود کردن در معاملات کنید، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا پول خود را بازگردانید.

نسبت ریسک به ریوارد خود را تعیین کنید

اکنون می‌دانید که قصد دارید در هر معامله چقدر ریسک کنید، مشخص کنید که قصد دارید از آن ریسک چقدر سود ببرید و از آن برای کمک به کسب سود برای معاملات خود استفاده کنید.

این انتخاب به استراتژی و مشخصات معاملاتی شما وابسته هست، به ویژه اشتهای شما برای ریسک پذیری بستگی دارد. برای مثال، نسبت ریسک به ریوارد 1:1 به این معنی است که اگر حداکثر ضرر قابل قبول شما 100 دلار باشد، هدف سود شما نیز 100 دلار خواهد بود. با این حال، نسبت 1:3 برای همان مقدار ریسک، سود تارگت 300 دلار را به همراه خواهد داشت.

به طور کلی پذیرفته شده است که نسبت ریسک به ریوارد باید بالاتر از 1:1 باشد. این به این دلیل است که اگر سه معامله متوالی را بردید و سپس سه معامله متوالی را از دست دادید و نسبت ریسک به ریوارد شما 1:1 بود، در مجموع 0 دلار سود خواهید داشت.

در حالی که اگر با نسبت ریسک به ریوارد 1:2 معامله می کردید و سه برد و سه باخت داشتید، چون سود شما بیشتر از ضرر هر معامله بود، باز هم در سود خواهید بود. ولی فراموش نکنید هر استراتژی نکات قوت و ضعف خودش رو داره و باید نسبت به آن عمل بشه. حتی تعداد باز بودن معاملات همزمان باز نیز باید مشخص شود.

GBPUSD Daily Chart

به اهرم (لوریج) احترام بگذارید

اهرم به معامله گران فارکس این امکان را می دهد که موقعیت های بزرگتری نسبت به سرمایه خود باز کنند. اساساً، معامله گر برای باز کردن یک موقعیت اهرمی، از بروکر خود پول قرض می کند. به عنوان مثال، اگر معامله‌گری دارای اهرم 1:20 باشد، می‌تواند موقعیتی به ارزش 10000 دلار با تنها 500 دلار در حساب خود باز کند.

این به نظر می رسد بسیار عالی است و اگر به درستی استفاده شود، می تواند برای تبدیل شدن به یک معامله گر سودآور بسیار مفید باشد. با اجازه به دسترسی شما به یک موقعیت بزرگتر با پول کمتر، اهرم پتانسیل افزایش سود در معاملات سود ده شما را افزایش میدهد.

با این حال، و این مهم است، اهرم یک شمشیر دو لبه است. آن سودهای بزرگ شده در معاملات برد، به زیان های بزرگ شده در معاملات باخت تبدیل می شوند. بنابراین، استفاده از اهرم با احترام و دقت مهم است. قرار نیست از همه اهرم های که بروکر در اختیارتون قرار میده استفاده کنید بهتره نسبت به سرمایه خودتون از حسابتون انتظار سود داشته باشید.

برداشت سود

چیزی که بسیاری از معامله گران در آن مقصر هستند این است که هرگز سود خود را برداشت نمی کنند یا آن را به اندازه کافی منظم انجام نمی دهند.

اگر شروع به کسب بازده قابل توجهی در حساب معاملاتی خود کردید – مقداری از آن را برداشت کنید، از آن لذت ببرید، کاری ارزشمند با پول انجام دهید.

همانطور که در ابتدا گفتیم، بخشی از مدیریت سرمایه فارکس، به حداکثر رساندن سود شما است. برای انجام این کار، باید در صورت وجود سود، مراقب سود خود باشید. هر چه پول بیشتر در حساب معاملاتی شما بماند، احتمال اینکه با آن معامله کنید و احتمالاً آن را از دست بدهید، بیشتر می شود.

نتیجه نهایی

این پنج نکته برای مدیریت موفق سرمایه در فارکس باید هنگام شروع به‌عنوان یک معامله‌گر، شناخته شود. به یاد داشته باشید زمانی که قوانین خود را دقیقاً مشخص کردید به آنها پایبند باشید میتواند در بازار زنده بمانبد. به عنوان مثال، بخشی از طرح کلی سیستم مدیریت سرمایه فارکس:

  • من بیش از 2٪ از موجودی حساب خود را در هر معامله ای ریسک نمی کنم.
  • معاملات همزمان باز من بیشتر از 4٪ از موجودی من باشد بدون درنگ خارج می شوم.
  • نسبت ریسک به ریوارد ترجیحی من 1:2 در هر معامله است ویا بیشتر از3 معامله همزمان باز نخواهم کرد.
  • ضرر انباشته من در هفته از 2000 دلار عبور نخواهد کرد. اگر به این هدف برسم، معامله را برای هفته متوقف خواهم کرد.
  • سود انباشته من در هفته از 3000 دلار عبور نخواهد کرد. اگر به این هدف برسم، معامله را برای هفته متوقف خواهم کرد.
  • در زمانهای که آمادگی ندارم و یا شرایط بازار برابم مناسب نیست معامله نمیکنم تا از سرمایه ام محافظت کنم.

مانند هر چیز دیگری در زندگی، بهترین راه برای تکمیل مدیریت سرمایه خود در معاملات فارکس، تمرین است. می توانید این کار را در یک حساب آزمایشی، کاملا رایگان انجام دهید. با یک حساب آزمایشی بدون ریسک معامله کنید.

یک حساب معاملاتی آزمایشی مکانی ایده آل برای معامله گران مبتدی است که بتوانند معاملات خود را کامل کنند و برنامه مدیریت سرمایه فارکس خود را اصلاح کنند! قبل از اینکه به بازار ریل بروید، ترید با سرمایه مجازی را در شرایط واقعی بازار تمرین کنید! برای باز کردن یک حساب آزمایشی میتوانید اینجا کلیک کنید کلایمکس پرایم.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.