رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

نظم در معامله گری

ایجاد نظم و انضباط در معامله گری

معاملات فارکس به همان اندازه که یک رویکرد تحلیلی است یک بازی ذهنی است. به این ترتیب، بسیاری از معامله‌گران مبتدی به دلیل رویکرد معاملاتی غیر انضباطی که به احساسات اجازه می‌دهد بر تصمیم‌گیری آن‌ها غلبه کنند، اشتباهات مهمی مرتکب می‌شوند.

بازارهای فارکس بسیار پرنوسان و سریع هستند و فرصت‌های ناگهانی سودها را به ارمغان می‌آورند همچنین می‌تواند ناگهان بر علیه شما تبدیل شود. اگر معامله‌گران بدون در نظر گرفتن نظم، تسلیم هیجان آن لحظه شوند، ممکن است اشتباهات اساسی و پرهزینه‌ای مرتکب شوند. معامله گران با تجربه به چند استراتژی تکیه می کنند تا انضباط خود را تقویت کنند و از موفقیت مداوم در بازارهای فارکس لذت ببرند.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به برخی از بهترین نکات برای ایجاد نظم و انضباط در معاملات فارکس می‌اندازیم.

1. روانشناسی معاملات خود را درک کنید

همه‌ی افکار، احساسات و عواطف یک معامله گر را می توان بخشی از روانشناسی معاملاتی آنها در نظر گرفت. ترس، طمع، عصبی بودن و نگرانی همگی احساسات منفی هستند که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کرد.

همانطور که بسیاری کشف کرده‌اند، روان‌شناسی معاملات برای بسیاری از معامله‌گران، پیامدهای مضر بیشتری دارد تا خوب. ترس از دست دادن پول ممکن است باعث شود معامله گران معاملات زیان را زودتر ببندند، یا زمانی که ترس از دست دادن پول منجر به طمع غیرضروری می شود، می توانند میزان زیان را دو برابر کنند.

به عنوان مثال، معامله در پشت یک صعود ناگهانی قیمت می تواند منجر به تنش احساسی قابل توجهی شود و بر عکس زمانی که بازار معکوس می شود و در جهت مخالف نوسان می کند، یعنی زمانی که احساسات به اوج خود می رسد.

نوسانات بازار مستلزم معامله گرانی است که بتوانند از جنبه های مثبت و منفی روانشناسی خود بهره ببرند و همچنین احساسات خود را تنظیم کنند تا معامله گران بهتری شوند.

istockphoto 1130771131 170667a istockphoto 1130771131 170667a

2. روی اهداف خود تمرکز کنید

برای تبدیل شدن به یک معامله گر منضبط تر، ابتدا باید یک هدف خاص برای ترید خود ایجاد کنید. اگر روی اهداف بلندمدت خود متمرکز باشید، ممکن است بتوانید حتی زمانی که احساس دلسردی می کنید به راه خود ادامه دهید.

با این حال، اهدافی را برای خود تعیین نکنید که دستیابی به آنها تقریبا غیرممکن است. در حالی که گاهی اوقات انتظارات واقع بینانه ممکن است ناامید کننده باشد، اهداف غیرواقع بینانه مانند کسب یک میلیون دلار در اولین سال تجارت شما ممکن است بسیار بدتراز آن باشد.

به این ترتیب، دو پارامتر وجود دارد که باید در هنگام تعریف ترید خود در نظر داشته باشید: باید واضح باشد و باید قابل دستیابی باشد.

3. یاد بگیرید که احساسات خود را مدیریت کنید

اینکه آیا شما یک معامله گر موفق هستید یا نه بستگی به توانایی شما در کنترل احساسات خود دارد. معامله مداوم نیاز به یک ذهنیت سرد ولی روشن و شفاف دارد.

اگر یک معامله گر حرفه ای هستید، نمی خواهید با قضاوت عجولانه که ممکن است برای شما هزینه داشته باشد، خطر نابودی کل حرفه خود را به جان بخرید. یادگیری نحوه کاهش احساسات می تواند به تجربه زیاد و معاملات زیادی نیاز داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر بخواهید فقط در معاملاتی سرمایه گذاری کنید که فکر می کنید احتمال موفقیت بالایی دارند، حرص و طمع می تواند شروع شود. اگر مراقب نباشید، ممکن است به دلیل حرص و طمع خود در تنگنا قرار بگیرید، حتی اگر خوب کار کرده باشید.

یکی دیگر از عناصر مهم این است که اطمینان حاصل کنید که همیشه به استاپ لاس، هدف، مدیریت سرمایه، و استراتژی درست ترید خود پایبند هستید. اعتماد به نفس بیش از حد می تواند منجر به معاملات درهم و برهم شود، که می تواند به یک روند خوب پایان دهد.

یک منبع رایج اضطراب، ترید بیش از حد گنجایش حساب شما است. اشتباهات شما بزرگ‌تر می‌شوند، زیرا در هنگام معامله با مقدار سرمایه نامناسب، تحت استرس و متحمل شدن زیان بیشتر از حد معمول قرار می گیرید.

یک عامل اضافی که می‌تواند باعث اضطراب ناتوان‌کننده شود، انجام معامله‌ای است که با استراتژی معاملاتی شما سازگار نیست.

fatigue man sleeps his home office desk while trading browsing online stock investments night tired novice male trader sleeping near monitor with stock chart workplace 189498 5836 fatigue man sleeps his home office desk while trading browsing online stock investments night tired novice male trader sleeping near monitor with stock chart workplace 189498 5836

4. از یک ژورنال معاملاتی و یک استراتژی معاملاتی استفاده کنید

وقتی صحبت از معامله گران تازه کار به میان می آید، تفاوت بین استفاده از یک سبک معاملاتی و عدم استفاده ازآن می تواند قابل توجه باشد.

شما می توانید با نوشتن یک برنامه معاملاتی شروع کنید، اما تاثیر احساسات شما بر معاملات شما را به طور کامل از بین نمی برد.

همچنین ممکن است داشتن یک ژورنال معاملاتی فارکس مزایایی داشته باشد، که به شما امکان می دهد عملکرد خود را زیر نظر داشته باشید و اشتباهات گذشته را بررسی کنید و به شما این امکان را می دهد که رفتارهای بد را تغییر دهید و در معاملات آینده خود آگاهی بیشتری کسب کنید.

دفتر شما مکانی عالی برای پیگیری اهداف، برنامه های روزانه، جزئیات معاملات، مشاهدات بازار و موارد دیگر است. هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید بنویسید وجود ندارد.

چرا نگهداری یک دفترچه بسیار مهم است؟ وقتی حافظه محدودی داریم، همه ایده‌ها یا مشاهدات مفیدی را که در سرمان داریم به خاطر نمی‌آوریم. نوشتن چیزها به ما کمک می کند بیشتر آموخته هایمان را به خاطر بسپاریم.

بعداً می توانید چیزهای زیادی از ژورنال معاملاتی خود بیاموزید. این یک راه فوق‌العاده برای درک بهتر عملکردی است که در گذشته انجام داده‌اید.

در نتیجه، نگه داشتن یک دفترچه یادداشت معامله‌گری می تواند الهام بخش شما باشد و بر روی هدف نهایی خود متمرکز کند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، فوراً شروع به استفاده از آن کنید.

tradingprocessandtradingresults 56aa8a873df78cf772b39efd tradingprocessandtradingresults 56aa8a873df78cf772b39efd

5. انجام معاملاتی که با استراتژی شما همسو باشد

اگر معامله‌گران می‌خواهند معاملاتی را مطابق با استراتژی معاملاتی خود انجام دهند، تعصب برای معامله‌گران ضروری است. هدف نهایی اتخاذ تصمیمات صحیح است. وقتی صحبت از معامله به میان می‌آید، تصمیمات زیادی باید گرفته شود که می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و منجر به اشتباه در قضاوت شود.

یک معامله گر تازه کار اغلب بین شانس سود و احتمال ضرر گیر می کند. آنها متخصص برانگیختن واکنش احساسی قوی به شرایط فعلی معاملات هستند.

بلاتکلیفی آنها نتیجه عدم اعتماد به نفس و ظرفیت آنها برای “مدیریت” یک نتیجه مطلوب است. در نتیجه، آن‌ها به عوامل دیگری مانند نتایج تست اخیرشان اجازه داده‌اند که این احساسات را برای آنها ایجاد کنند.

با این حال، یک تصمیم معاملاتی، تمایل تریدر برای ترجیح یک نتیجه احتمالی بر سایر نتایج ممکن در بازار مالی را تعریف می کند.

این سوگیری های معاملاتی توسط عناصر تکنیکال یا فاندامنتال تعیین می شوند که یک چشم انداز خاص را که رفتار بازار را توضیح می دهد، نتیجه گیری می کند. این اغلب مربوط به بازار است که یا صعودی یا نزولی و رنج است، که نشان دهنده روش و رویکرد معاملاتی مناسب در آن است.

6. یک برنامه معاملاتی زمانی ایجاد کنید

اگر به طور منظم تریدر هستید، باید ساعت ها و برنامه های کاری سفت و سخت را رعایت کنید. شما می توانید هر زمان که بخواهید در فارکس معامله کنید زیرا رئیس خود هستید.

با این حال، این ممکن است به بی احتیاطی نیز منجر شود. انسان‌ها در اجرای برنامه‌های خود بسیار بد هستند، زمانی که هیچ‌کس آنها را تماشا نمی‌کند، همکاری نمی‌کند یا به آنها کمک نمی‌کند. بدون تلاش آگاهانه، یک محیط خانگی بهترین مکان برای مدیریت زمان نیست.

برای انجام هر کاری به صورت منظم، ابتدا باید یک برنامه زمان بندی تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. در نتیجه، باید یک برنامه روزانه معاملاتی تنظیم کنید و تا حد امکان به آن پایبند باشید. اگر می خواهید یک نظم و انضباط معاملاتی قوی ایجاد کنید، باید این را در نظر داشته باشید.

7. رویکرد صبورانه را پرورش دهید

معامله‌گری یک تلاش وقت گیر است که مستلزم استقامت است. اگر صبر نداشته باشید زنده ماندن بسیار دشوار است.

برای شروع، به استقامت نیاز دارید تا منتظر بمانید تا یک موقعیت معاملاتی با کیفیت بالا پیش بیاید. تریدرهای بی تجربه گاهی خود را در دنبال کردن بازار خفه می کنند. فرصت های معاملاتی همیشه در بازار زیاد نیست. یک چیدمان خوب معمولاً به زمان نیاز دارد تا ظاهر شود، بنابراین صبورانه منتظر آن باشید.

برای شروع، باید بسیار صبور باشید و برای مدت طولانی منتظر بمانید تا به سود مناسبی در معاملات دست پیدا کنید. در ابتدا، بسیاری از معامله گران جدید تمایل به تسلیم شدن دارند – اما هیچ میانبری برای موفقیت در بازار فارکس وجود ندارد.

شما نباید نگران انجام سریع کارها در معاملات باشید زیرا هیچ ضرب الاجلی وجود ندارد. در صورتی که نتوانید به ضرب الاجل خود دست یابید، هیچ کس به اخراج شما فکر نخواهد کرد. در نتیجه زمان کافی برای موفقیت دارید.

discipline

نتیجه نهایی

انضباط معاملاتی شما در نتیجه پرورش صبر بهبود می یابد. بنابراین، اگر می خواهید نظم و انضباط معاملاتی خود را بهبود بخشید، صبر ضروری است.

بسیاری از کارشناسان و معلمان فارکس نظم و انضباط را به عنوان یکی از اصول اساسی برای یک حرفه معاملاتی موفق در فارکس مطرح می کنند.

یک رویکرد منضبط چندین ویژگی مهم برای ترید خوب را نیاز دارد، از جمله صبر، ذهنیت تحلیلی، یک هدف واقع بینانه و یک استراتژی معاملاتی صحیح.

همانطور که به سفر معاملاتی خود ادامه می دهید، یاد بگیرید که نکات ذکر شده در این مقاله را در رفتارهای معاملاتی روزانه خود ادغام کنید و در کمترین زمان نتایج را مشاهده خواهید کرد.

همانطور که قبلاً در اینجا ذکر کردیم، معامله‌گری فارکس یک تلاش بلندمدت است که برای معامله‌گرانی که یاد می‌گیرند در طول زمان به سود مستمر دست یابند، به جای اینکه همه چیز را در فضای بی‌ثبات و فرصت‌های از دست رفته به خطر بیندازند.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.