رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بعد از انحلال‌های ۶۵ میلیون دلاری بیت‌کوین چه آینده‌ای خواهد داشت؟

  • به نظر می رسد قیمت بیت کوین با وجود فروش 6.5 درصدی اخیر، روایت صعودی خود را حفظ کرده است.
  • نزول ناگهانی باعث شد که 65 میلیون دلار موقعیت های خرید و فروش هر دو نقد شوند.
  • اگر بیت کوین سطح حمایت 21626 دلار را به یک سد مقاومت تبدیل کند، چشم انداز صعودی ممکن است با نقض شود.

قیمت بیت کوین (BTC) پس از فروش روز پنجشنبه در بازار به مرز پایینی ساختار صعودی خود نزدیکتر می شود. این حرکت همچنین باعث شده است که بسیاری از معامله گران آلتکوین غافلگیر شوند و منجر به انحلال ۶۵ میلیون دلاری شود. صرفنظر از این، زمانی است که سرمایه گذاران باید احتیاط کنند زیرا BTC در تلاش است تا جایگاه خود را پیدا کند.

قیمت بیت کوین چراغ خاموش می رود

قیمت بیت کوین به دنبال ریتست و غلبه بر سطح روانی 25000 دلاری خود، پنج H و دو L را ایجاد کرده است. اتصال خطوط روند در سراسر این نقاط نوسان، یک کانال موازی صعودی را نشان می دهد.

نزول روز پنجشنبه باعث شد که قیمت بیت کوین از میانگین متحرک ساده و نمایی 200 ساعته “SMA, EMA” عبور کند و در حال حاضر از خط شکست حرکت “MRI” در 22258 دلار جهش کرده.

این خط شکست در تعیین حرکت بعدی قیمت بیت کوین کلیدی است.

از دیدگاه تکنیکال، شکست سطح حمایت 21,265 دلاری، پایین ترین سطح را ایجاد می کند. چنین تحولی نه تنها باعث هجوم فشار فروش از سوی سرمایه گذاران حاشیه ای می شود، بلکه چشم انداز صعودی را نیز باطل می کند.

فشار فروش ترکیبی به احتمال زیاد از طریق حرکت نمایی 200 روزه در 21,175 دلار و میانگین 200 روزه 19,724 دلار خواهد شکست.

BTC/USDT 1-day chart

یک جزئیات جالب در مورد سطوح فوق این است که آنها با شکاف های ایجاد شده در عمل قیمت بیت کوین که در بورس کالای شیکاگو “CME” مشاهده می شود، منطبق هستند. CME فقط در روزهای هفته اجازه داد و ستد BTC را می دهد، بنابراین نمودار در آخر هفته دارای شکاف است. کارشناسان نمودار دریافته‌اند که شکاف‌ها تقریباً همیشه در نهایت پر می‌شوند. این نشان می دهد که احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا سطح شکاف CME پایین می آید و آن را پر می کند.

اگر قیمت بیت کوین ساختار صعودی مداوم خود را بشکند و سطح حمایت 21625 دلار را به یک مانع مقاومت تبدیل کند، منطقه مهم بعدی شکاف فوری CME خواهد بود که از 19995 دلار به 20.460 دلار گسترش می یابد، همزمان با میانگین 200 روزه.

BTC 1-day CME chart

قطع رابطه با بورس؟

قیمت بیت کوین تا حدی با بازار سهام مرتبط است، زیرا هر دو تحت تأثیر هزینه پول و ارزش دلار آمریکا هستند، که هر دو به سیاست های تصویب شده توسط فدرال رزرو مرتبط هستند.

هنگامی که بین قیمت سهام و بیت کوین قطع ارتباط وجود دارد، همانطور که در جریان فروش اخیر بیت کوین اتفاق افتاد، بنابراین، از این قاعده مستثنی است.

نمودار پیوست شده در زیر نشان می دهد که کاهش اخیر بیت کوین یک رویداد منفرد بوده است. BTC و ETH به شدت کاهش یافتند در حالی که S&P 500 شاهد افزایش بود. در همین حال، قیمت طلا بدون تاثیر باقی ماند.

برای تعیین اینکه آیا این قطع ارتباط کوتاه مدت است یا در طولانی مدت ادامه خواهد داشت خیلی زود است.

BTC vs. ETH vs. Gold vs. S&P500 chart

معامله‌گران احتمالاً باید فلسفه «قبل از جهش» را در رابطه با کاهش کنونی قیمت بیت‌کوین اتخاذ کنند، نه اینکه صرفاً به این موضوع بپردازند.

پس از یک حرکت ناگهانی مانند این، بازار قبل از اینکه دست بعدی خود را نشان دهد به زمان نیاز دارد تا تثبیت شود. تا آن زمان سرمایه گذاران باید محتاط باشند.

اگر سطح حمایت 21625 دلاری یا ساختار صعودی حفظ شود و خریداران حاشیه‌نشین به نجات بیت‌کوین بیایند، سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که قیمت بیت کوین بهبود یابد. در چنین حالتی، غلبه بر 23747 دلار سطح سختی خواهد بود.

انجام موفقیت آمیز این امر مسیر را برای جمع آوری نقدینگی سمت خرید باز می کند که بالاتر از Hهای مساوی تشکیل شده در 25211 دلار است. چرخش این سطح در یک بازه زمانی هفتگی، چشم انداز نزولی را باطل می کند و به طور بالقوه باعث افزایش تا سطح روانی 30000 دلار می شود.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-whats-next-for-btc-after-65-million-worth-liquidations-202303030822

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.