رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

به نظر می رسد XAUUSD پس از تایید 2400 دلار به عنوان حمایت، روند صعودی را افزایش دهد.

  • طلا بر اساس رشد هفتهگی و به بالای 2400 دلار رسید.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت نشان می دهد که چشم انداز صعودی بدون تغییر باقی می ماند.
  • سخنان مقامات فدرال و صورت جلسه FOMC می‌توانند بر عملکرد XAUUSD در هفته آینده تأثیر بگذارند.

قیمت طلا (XAUUSD) در هفته گذشته به روند صعودی خود ادامه داد و در روز جمعه به بالای 2400 دلار رسید و نزدیک به 2 درصد در هفته افزایش یافت. سرمایه گذاران به بررسی دقیق نظرات مقامات فدرال رزرو در هفته آینده ادامه خواهند داد و در صورتجلسه نشست 30 آوریل تا 1 مه به دنبال نکات تازه در مورد زمان چرخش سیاست خواهند بود.

طلا از کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا سود برد

طلا هفته قبل را تحت فشار نزولی آغاز کرد و در روز دوشنبه نزدیک به 1 درصد کاهش یافت. با این حال، در غیاب محرک‌های اساسی، به نظر می‌رسد که اقدام XAUUSD یک اصلاح تکنیکال پس از صعودی بود که در نیمه دوم هفته قبل مشاهده شد بود داشت.

داده های منتشر شده توسط اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) در روز سه شنبه نشان داد که شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در ماه آوریل به طور سالانه 2.2 درصد افزایش یافته است. این رقم به دنبال افزایش 1.8 درصدی ثبت شده در ماه مارس و مطابق با انتظارات بازار بود. واکنش فوری به این داده ها باعث شد که دلار آمریکا (USD) ضعیف شود و به طلا اجازه داد تا قدرت خود را بازیابد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در مجمع عمومی سالانه انجمن بانکداران خارجی در اواخر روز، خاطرنشان کرد که داده‌های PPI متناقض است و تکرار کرد که سیاست محدودکننده ممکن است برای کاهش تورم بیشتر از حد انتظار طول بکشد. این نظرات به USD کمک کرد تا سقوط خود را محدود کند و XAUUSD صعودی را متوقف کرد.

در روز چهارشنبه، BLS گزارش داد که تورم سالانه در ایالات متحده، همانطور که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود، از 3.5 درصد در ماه مارس به 3.4 درصد در آوریل کاهش یافت. در همین دوره، تورم اصلی CPI، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، به 3.6 درصد رسید و برآوردهای تحلیلگران را برآورده کرد. بر اساس ماهانه، CPI و CPI اصلی هر دو 0.3٪ افزایش یافتند. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از گزارش تورم آوریل بیش از 2 درصد کاهش یافت و به طلا اجازه داد به سمت 2400 دلار بالاتر برود. در همین حال، داده های دیگر از ایالات متحده نشان داد که خرده فروشی در ماه آوریل بدون تغییر در 705.2 میلیارد دلار باقی مانده است.

در نیمه دوم هفته، مقامات فدرال‌رزرو لحن محتاطانه‌ای را در مورد زمان‌بندی چرخش سیاست اتخاذ کردند و به دلار کمک کردند تا جای پای خود را پیدا کند. به نوبه خود، طلا در روز پنجشنبه کاهش یافت.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که نیازی به کاهش نرخ بهره در کوتاه مدت نمی بیند. ویلیامز در مصاحبه ای اختصاصی به رویترز گفت: “یک تحول مثبت پس از چند ماه، جایی که داده ها ناامید کننده بودند.” توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، به CNBC گفت که آخرین داده های CPI نشان می دهد که تورم در جایی نیست که فدرال رزرو در تلاش برای رسیدن به آن است و رئیس فدرال رزرو آتلانتا، بوستیک، استدلال کرد که کاهش مداوم تورم می تواند کاهش نرخ سیاستی را در اواخر سال مناسب کند. .

فعالیت در بازارهای مالی در نیمه اول روز جمعه آرام بود. با افزایش جریان های آخر هفته، طلا در سشت آمریکا به سمت شمال رفت و به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته یعنی بالای 2400 دلار رسید.

سرمایه گذاران طلا در انتظار سخنان مقامات فدرال و صورت جلسه FOMC هستند

داده‌های اولیه PMI تولید و خدمات S&P Global برای ماه می، انتشار داده‌های سطح بالای هفته آینده از ایالات متحده در روز پنجشنبه خواهد بود. در صورتی که این داده ها به زیر 50 برسد و نشان دهنده انقباض در فعالیت های تجاری بخش خصوصی باشد، دلار آمریکا می تواند با واکنش فوری تحت فشار فروش مجدد قرار گیرد و در را برای افزایش قیمت XAUUSD باز کند. از سوی دیگر، اگر بررسی‌های PMI به شتاب در نرخ رشد بخش خصوصی اشاره کند، دلار می‌تواند تقاضا و خرید را پیدا کند.

در طول هفته آینده، چندین سیاستگذار فدرال رزرو سخنرانی خواهند کرد. بر اساس CME FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر با احتمال 33 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست را در ماه سپتامبر بدون تغییر باقی می گذارد. اگرچه بعید است مقامات فدرال رزرو بگویند که آیا سپتامبر زمان مناسبی برای کاهش نرخ بهره خواهد بود یا خیر، اظهار نظر آنها در مورد چشم انداز اقتصادی و تحولات تورم می تواند بر شانس کاهش نرخ تاثیر بگذارد. اگر سیاستگذاران قبل از در نظر گرفتن یک محور سیاستی، نیاز به دیدن چندین داده تورم ماهانه خوب را تکرار کنند، سرمایه‌گذاران می‌توانند احتمال کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر دوباره ارزیابی کنند و به دلار آمریکا کمک کنند که انعطاف‌پذیر بماند و صعود طلا را محدود کند. در صورتی که مقامات نگرانی خود را در مورد کاهش شرایط در بازار کار ویا عدم اطمینان فزاینده پیرامون چشم انداز رشد بیان کنند، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده ممکن است کاهش یابد و به XAUUSD اجازه دهد تا شتاب صعودی داشته باشد.

در بیانیه سیاستی که پس از نشست 30 آوریل تا 1 مه منتشر شد، فدرال رزرو اعلام کرد که “در ماه های اخیر، پیشرفت بیشتری به سمت هدف کمیته تورم 2 درصدی وجود نداشته است”. روز چهارشنبه، فدرال رزرو صورتجلسه آن جلسه را منتشر خواهد کرد و سرمایه گذاران بحث های سیاست گذاران در مورد چشم انداز نرخ را در مواجهه با آمار تورم قوی سه ماهه اول بررسی خواهند کرد. اگر این نشریه نشان دهد که برخی از سیاست گذاران به سمت کاهش نرخ واحد در سال 2024 تمایل دارند، دلار می تواند قدرت بیشتری پیدا کند. از سوی دیگر، XAUUSD می‌تواند روند صعودی خود را افزایش دهد اگر این گزارش نشان دهد که سیاست گذاران همچنان طرفدار بیش از یک کاهش نرخ هستند.

image 638515535585825255 image 638515535585825255

چشم انداز تکنیکال طلا

در نمودار روزانه، شاخص RSI بالای 60 باقی می ماند و طلا در کانال صعودی از اواسط آوریل باقی می گذارد که منعکس کننده سوگیری صعودی است. هنگامی که طلا 2400 دلار (سطح ایستا، سطح روانی) را به عنوان حمایت تایید کرد، ممکن است با مقاومت موقت در 2425 دلار (میانه کانال صعودی) قبل از 2430 دلار (سطح استاتیک) و 2500 دلار روبرو شود.

از جنبه نزولی، به نظر می رسد حمایت قوی در 2335-2330 دلار شکل گرفته است، جایی که میانگین حرکت ساده 20 روزه (SMA) و حد پایین کانال صعودی هم تراز هستند. اگر این حمایت شکسته شود، فروشندگان تکنیکال می توانند اقدام کنند. در این سناریو، 2300 دلار (سطح روانی) و 2290 دلار (میانگین 50 روزه) می توانند به عنوان سطوح حمایت بعدی در نظر گرفته شوند.

image 638515537903084726 image 638515537903084726

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-xau-usd-looks-to-extend-uptrend-once-it-confirms-2-400-as-support-202405171444

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.