رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD می‌تواند نزول کند البته در صورتی که نتواند قیمت 2400 دلار را پس بگیرد.

  • طلا پس از شکستن به زیر سطح 2400 دلار به شدت سقوط کرد و یک سری صعود دو هفته ای را شکست.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت کاهش حرکت صعودی را برجسته می کند.
  • داده‌های مربوط به تورم PCE و نظرات مقامات فدرال رزرو می‌تواند باعث حرکت XAUUSD در هفته آینده شود.

طلا (XAUUSD) پس از ثبت بالاترین رکورد جدید در ابتدای هفته در 2450 دلار، اصلاح عمیقی انجام داد و پس از شکستن سطح 2400 دلار در روز چهارشنبه، افت قیمت خود را شتاب داد. نظرات سیاستگذاران فدرال رزرو و داده های شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) برای آوریل که هفته پیش رو برنامه ریزی شده است، می تواند بر عملکرد قیمت XAUUSD تأثیر بگذارد.

فروشندگان تکنیکال پس از کاهش قیمت طلا به زیر 2400 دلار وارد عمل شدند

انتشار خبر جان باختن ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سانحه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی باعث شد تا در ابتدای هفته تنش های جغرافیایی تشدید شود. در نتیجه، طلا از جریان های امن سود برد و رکورد جدیدی را با 2450 دلار در ساعات اولیه سشن آسیایی ثبت کرد. با این حال، از آنجایی که حال و هوای بازار در اواخر روز شروع به بهبود کرد، XAUUSD بخش بزرگی از صعود روزانه خود را پس گرفت و در روز دوشنبه با افزایش نسبتاً بالایی بسته شد.

در غیاب انتشار داده‌های پرتأثیر، اظهارنظرهای تندروانه سیاست‌گذاران فدرال رزرو به دلار آمریکا (USD) کمک کرد تا در برابر رقبای خود در روز سه‌شنبه انعطاف‌پذیر بماند و حفظ جایگاه برای طلا دشوار باشد. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گفت که فدرال رزرو باید در مورد اولین حرکت نرخ بهره محتاط باشد و افزود که ممکن است لازم باشد این حرکت دیرتر انجام شود تا مشکلی برای سرمایه گذاری و سایر موارد ایجاد نشود. در همین حال، کریستوفر والر، عضو فدرال رزرو، خاطرنشان کرد که قبل از اینکه از تسهیل سیاست پولی حمایت کند، باید چندین ماه دیگر از آمار تورم خوب ببیند.

روز چهارشنبه، طلا به کاهش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده ادامه داد. پس از سقوط به زیر سطح کلیدی 2400 دلار، فروشندگان تکنیکال وارد عمل شدند و باعث شدند که XAUUSD پایین بیاید. بعداً در همان روز، صورتجلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو در تاریخ 30 آوریل تا 1 مه نشان داد که برخی از سیاست‌گذاران مایلند در صورت لزوم در افزایش نرخ‌ها تجدیدنظر کنند و اجازه ندهند طلا بهبود یابد.

داده های منتشر شده توسط S&P Global در روز پنجشنبه نشان داد که فعالیت های تجاری در بخش خصوصی در ماه می با قوی ترین سرعت خود در بیش از دو سال گذشته گسترش یافته است. S&P Global Composite PMI از 51.3 در آوریل به 54.4 افزایش یافت، در حالی که PMI خدمات و PMI تولید به ترتیب به 54.8 و 50.9 بهبود یافتند. کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار در S&P Global، در اظهار نظر در مورد یافته های این نظرسنجی ها، گفت: «رشد اقتصادی ایالات متحده پس از دو ماه رشد آهسته تر، با داده های اولیه PMI که سریع ترین رشد را در مدت کمی بیش از دو سال در ماه می نشان می دهد، دوباره شتاب گرفته است. Market Intelligence و افزود: «داده‌ها اقتصاد ایالات متحده را در مسیر افزایش تولید ناخالص داخلی قوی دیگر در سه ماهه دوم قرار می‌دهد». به دنبال داده های PMI، دلار به افزایش قدرت خود ادامه داد و طلا به ضعیف ترین سطح خود در دو هفته اخیر به زیر 2330 دلار در جلسه آمریکا رسید.

بهبود ملایمی که در روحیه ریسک مشاهده شد، رشد دلار را محدود کرد و به طلا کمک کرد تا در آخر هفته جایگاه خود را پیدا کند.

سرمایه‌گذاران طلا روی داده‌های تورم کلیدی و سخنرانی فدرال رزرو تمرکز کردند

دفتر اقتصادی ایالات متحده در نیمه اول هفته آینده هیچ گونه اطلاعاتی با تأثیرگذاری بالا ارائه نخواهد داد. از این رو، فعالان بازار به نظرات سیاستگذاران فدرال رزرو توجه زیادی خواهند کرد. ابزار CME FedWatch در حال حاضر نشان می دهد که بازارها با احتمال تقریبا 50٪ قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست را در ماه سپتامبر بدون تغییر باقی می گذارد. در صورتی که مقامات فدرال رزرو اعلام کنند که احتمالا تا پایان سال صبر می کنند و قبل از کاهش نرخ سیاستی، به دنبال چندین ماه متوالی داده های تورم مطلوب هستند، موقعیت بازار نشان می دهد که دلار می تواند قدرت بیشتری کسب کند و XAUUSD را کاهش دهد.

روز پنجشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) دومین برآورد از داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر خواهد کرد. بازنگری مثبت در این داده ها می تواند از دلار حمایت کند.

داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) برای ماه آوریل، سنجش ترجیحی فدرال رزرو برای تورم، توسط BEA در روز جمعه منتشر خواهد شد. به صورت ماهانه، شاخص قیمت اصلی PCE در ماه مارس 0.3 درصد افزایش یافت. افزایش 0.4 درصدی یا بالاتر در شاخص قیمت اصلی ماهانه PCE در ماه آوریل می تواند منجر به انتظارات برای عدم تغییر در نرخ سیاستی فدرال رزرو در ماه سپتامبر شود و باعث تقویت دلار در آستانه پایان هفته شود. از سوی دیگر، نرخ 0.2 درصد یا کمتر از آن می‌تواند خوش‌بینی نسبت به از سرگیری روند کاهش تورم را احیا کند و باعث افزایش قیمت طلا شود.

image 638521572529974230 image 638521572529974230

چشم انداز تکنیکال طلا

در نمودار روزانه، شاخص RSI به سمت 50 کاهش یافت و طلا تا حد پایین کانال صعودی که از اواسط آوریل آمده بود، سقوط کرد که منعکس کننده از دست دادن قدرت صعودی است.

در جهت نزولی، حمایت فوری در 2320 دلار (فیبوناچی 23.6% اصلاحی از حرکت اواسط آوریل) قبل از 2310 تا 2300 دلار (میانگین حرکت 50 روزه (SMA)، سطح روانی) و 2260 دلار (فیبوناچی 38.2% اصلاحی) قرار دارد.

از طرف دیگر، 2400 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) به عنوان مقاومت قوی قبل از 2440-2450 دلار (نقطه میانی کانال صعودی، بالاترین سطح قیمت) قرار می‌گیرد.

image 638521572738675535 image 638521572738675535

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-xau-usd-could-extend-correction-if-it-fails-to-reclaim-2-400-202405241422

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.