رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

چشم انداز تکنیکال، حرکت خنثی را به هفته NFP تبدیل می کند

  • طلا در هفته قبل نتوانست حرکت قاطعی در هر دو جهت انجام دهد.
  • تصویر تکنیکال کوتاه مدت یک چشم انداز خنثی را برجسته می کند.
  • انتشار داده های سطح بالای هفته آینده از ایالات متحده می تواند بر ارزش طلا تأثیر بگذارد.

به دنبال کاهش شدید دو هفته قبل، طلا (XAUUSD) در هفته قبل تحت فشار افزایش ارزش دلار آمریکا (USD) و افزایش بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده، برای بازگشت مجدد تلاش کرد. انتشار داده های کلان سطح بالا از ایالات متحده در هفته آینده می تواند به طور قابل توجهی بر قیمت گذاری بازار چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد و اقدام بزرگ بعدی را در XAUUSD آغاز کند.

خریداران طلا در حاشیه هستند

با بسته ماندن بازارهای ایالات متحده به مناسبت تعطیلات روز یادبود در روز دوشنبه، طلا اندکی افزایش یافت و روز را در محدوده مثبت بسته بود. در همین حال، گزارش ها مبنی بر حمله هوایی اسرائیل به کشته شدن حداقل 45 نفر در رفح در روز یکشنبه باعث شد که سرمایه گذاران در آغاز هفته موضع محتاطانه ای اتخاذ کنند و به طلا کمک کرد تا جایگاه خود را حفظ کند.

در روز سه‌شنبه، داده‌های ایالات متحده نشان داد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس (CB) از 97.5 در آوریل به 102.00 در ماه می بهبود یافته است. دانا پترسون، اقتصاددان ارشد در CB، با ارزیابی یافته‌های این نظرسنجی، گفت: «بازار کار قوی همچنان ارزیابی کلی مصرف‌کنندگان از وضعیت فعلی را تقویت می‌کند. دیدگاه‌ها در مورد شرایط فعلی بازار کار در ماه مه بهبود یافت، زیرا تعداد کمتری از پاسخ‌دهندگان گفتند که مشاغل به سختی به دست می‌آید، که بر کاهش جزئی تعداد افرادی که می‌گفتند مشاغل فراوان هستند، غلبه کرد. داده‌های اطمینان خوش‌بینانه، همراه با اظهارنظرهای تندروانه نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، که استدلال می‌کرد در صورت شکست بیشتر تورم، فدرال رزرو حتی می‌تواند نرخ‌های بهره را افزایش دهد، بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا را افزایش داد و از دلار حمایت کرد و صعود XAUUSD را محدود کرد.

بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در روز چهارشنبه به افزایش خود ادامه داد و حرکت نزولی که در وال استریت مشاهده شد به دلار کمک کرد تا قدرت بیشتری پیدا کند. به نوبه خود، طلا تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت و نزدیک به 1 درصد در روز کاهش یافت. با کاهش ارزش معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در سشن معاملاتی اروپا در روز پنجشنبه، طلا کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در سه هفته اخیر نزدیک به 2320 دلار رسید.

دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) روز پنجشنبه اعلام کرد که رشد سالانه واقعی تولید ناخالص داخلی آمریکا (GDP) را از 1.6 درصد در برآورد اولیه به 1.3 درصد در سه ماهه اول کاهش داده است. بازده 10 ساله ایالات متحده با واکنش اولیه به تجدید نظر در تولید ناخالص داخلی به سمت جنوب چرخید و در را برای یک بازگشت متوسط ​​در XAUUSD باز کرد.

گزارش BEA در روز جمعه حاکی از آن است که تورم در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) اندازه‌گیری می‌شود، در ماه آوریل روی سطح سالانه 2.7 درصد ثابت ماند. این میزان با افزایش ماه مارس مطابقت داشت و مطابق با انتظارات بازار بود. به صورت ماهانه، شاخص قیمت PCE طبق پیش بینی 0.3 درصد افزایش یافت. در نهایت، شاخص قیمت اصلی PCE، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، 2.8 درصد به صورت سالانه افزایش یافت و همچنین برآوردهای تحلیلگران را برآورده کرد. بازده 10 ساله ایالات متحده پس از این ارقام کاهش یافت و به طلا اجازه داد تا بالاتر از 2350 دلار صعود کند.

سرمایه گذاران طلا تمرکز خود را به گزارش مشاغل ایالات متحده تغییر می دهند

سند اقتصادی ایالات متحده داده های PMI تولید ISM را برای ماه می در روز دوشنبه ارائه می دهد. در اوایل این ماه، S&P Global گزارش داد که PMI اولیه تولید در ماه می از 51.3 به 54.4 رسیده و به دلار کمک کرده تا تقاضا را پیدا کند. از این رو، دلار آمریکا می تواند جایگاه خود را حفظ کرده و صعود XAUUSD را در روز دوشنبه در صورتی که PMI تولید ISM به محدوده بالای 50 بازگردد، محدود باشد.

در روز چهارشنبه، تغییرات استخدامی ADP و داده‌های PMI خدمات ISM برای ماه می توسط فعالان بازار از نزدیک مشاهده می‌شود. واکنش بازار به این داده‌ها می‌تواند ساده باشد، با آمار خوش‌بینانه که از دلار آمریکا حمایت می‌کند و بالعکس، اما قبل از گزارش مشاغل کلیدی روز جمعه در ماه می، کوتاه مدت باقی می‌ماند.

به دنبال افزایش چشمگیر 315,000 ثبت شده در ماه مارس، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در آوریل 175,000 افزایش یافت. دلار تحت فشار شدید فروش با واکنش فوری قرار گرفت زیرا سرمایه گذاران این کاهش شدید در NFP را نشانه ای از کاهش شرایط بازار کار ارزیابی کردند. با این وجود، سیاستگذاران فدرال رزرو اطلاعات ناامیدکننده مشاغل را کم اهمیت جلوه دادند و مجدداً تأکید کردند که قبل از بررسی کاهش نرخ سیاست، به دنبال داده های چند ماهه تورم خوب هستند. در اوایل هفته، آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، خاطرنشان کرد که بازار کار قوی‌ترین بخش اقتصاد ایالات متحده است و استدلال کرد که تورم می‌تواند بدون افزایش معنی‌دار نرخ بیکاری به کاهش خود ادامه دهد.

در صورتی که NFP در ماه مه 150000 یا کمتر افزایش یابد، واکنش بازار در کوتاه مدت احتمالا باعث فروش دلار می شود و به قیمت طلا اجازه می دهد به سمت شمال حرکت کند. افزایش بین 200000 تا 250000 می تواند به عنوان یک عدد “به اندازه کافی خوب” در نظر گرفته شود تا فدرال رزرو روی دینامیک تورم متمرکز بماند و نتواند تأثیر طولانی مدتی بر ارزش دلار داشته باشد. از سوی دیگر، افزایش شدید NFP به میزان 250,000 یا بیشتر می‌تواند باعث شود که بازارها به سمت کاهش 25 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی در سال 2024 متمایل شوند و به افزایش بازدهی دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در آخر هفته دامن بزنند. در این سناریو، طلا می تواند به شدت کاهش یابد.

image 638527626116907215 image 638527626116907215

چشم انداز تکنیکال طلا

در نمودار روزانه، شاخصRSI به سمت 50 حرکت می کند که نشان دهنده عدم قطعیت طلا است.

فیبوناچی 23.6% اصلاحی از حرکت اواسط فوریه، میانگین حرکت 50 روزه (SMA) و حد پایین کانال صعودی حمایت قوی در 2330 دلار را تشکیل می دهند. اگر XAUUSD از این سطح پایین بیاید و از آن به عنوان مقاومت استفاده کند، فروشندگان تکنیکال می توانند اقدام کنند. در این مورد، 2300 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) می تواند به عنوان حمایت موقت قبل از 2260 دلار (فیبوناچی 38.2٪ اصلاحی) دیده شود.

در روند صعودی، میانگین 20 روزه به عنوان اولین مقاومت در 2360 دلار بالاتر از 2400 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) و 2440 دلار (سطح استاتیک) قرار می گیرد.

image 638527625392468355 image 638527625392468355

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-technical-outlook-turns-neutral-heading-into-nfp-week-202405311432

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.