رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD برای جذب خریداران باید بالای 2030 دلار تثبیت شود

  • طلا برای جمع آوری شتاب جهت دار با مشکل مواجه است.
  • داده های تورم PCE ایالات متحده در این هفته می تواند به XAUUSD کمک کند تا از محدوده خود خارج شود.
  • به نظر می رسد مقاومت کلیدی کوتاه مدت برای این جفت ارز در 2030 دلار تشکیل شده باشد.

طلا XAUUSD در کانال نسبتاً باریکی نوسان داشت، زیرا نتوانست از فشار فروش گسترده در اطراف دلار آمریکا (USD) در هفته قبل سود ببرد. با این وجود، XAUUSD در نهایت صعود هفتگی کوچکی را ثبت کرد. داده های تورم از ایالات متحده توسط سرمایه گذاران به دقت زیر نظر خواهد بود، اما خریداران می توانند تا زمانی که این جفت ارز بالای 2030 دلار تثبیت نشود، برای احتمال روند صعودی ثابت مردد باقی بمانند.

قیمت طلا در تلاش است تا حرکت صعودی را به دست آورد

طلا روز دوشنبه افزایش یافت، اما رشد فلز زرد محدود شد و شرایط معاملات به دلیل تعطیلات روز رئیس جمهور در ایالات متحده ضعیف بود. بهبود وضعیت ریسک در روز سه‌شنبه، یافتن تقاضا را برای دلار دشوار کرد و XAUUSD موفق شد صعود‌های روزانه کوچکی را ثبت کند.

فدرال رزرو در صورتجلسه نشست سیاست ژانویه روز چهارشنبه اعلام کرد که اکثر سیاستگذاران به خطرات مرتبط با حرکت خیلی سریع برای تسهیل سیاست اشاره کردند. علاوه بر این، این نشریه نشان داد که مقامات بر عدم اطمینان در مورد مدت زمان مورد نیاز سیاست محدودکننده تاکید کردند. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده تقریباً 1 درصد در روز افزایش یافت و به طلا اجازه نداد بر اساس قدرت گیری هفتگی خود افزایش یابد.

در طی ساعات معاملاتی آسیایی در روز پنجشنبه، جریان‌های ریسک بر بازارهای مالی تسلط یافتند و باعث فروش دلار شد. شاخص‌های اصلی وال استریت به‌طور قاطعانه‌ای بالاتر باز شدند و S&P 500 بیش از 1 درصد رشد کرد تا به بالاترین حد خود برسد، در حالی که nasdaq به دلیل افزایش سهام فناوری، 3 درصد افزایش یافت. بعداً در سشن آمریکا، انتشار داده‌های خوش‌بینانه ایالات متحده به بازدهی اوراق آمریکا اجازه داد تا بیشتر رشد کند و علیرغم ضعف گسترده دلار، کسب حرکت صعودی را برای طلا دشوار کرد. تعداد درخواست‌های اولیه برای مزایای بیکاری در هفته منتهی به 17 فوریه با 12000 کاهش به 201000 مورد کاهش یافت و بررسی‌های S&P Global PMI نشان داد که فعالیت‌های معاملاتی در بخش خصوصی در اوایل فوریه با سرعت مناسبی به رشد خود ادامه دادند. به نوبه خود، بازده 10 ساله ایالات متحده به بالاترین سطح خود از اواخر نوامبر به بالای 4.35 درصد رسید.

در همین حال، کریستوفر والر، عضو فدرال رزرو روز پنجشنبه با اشاره به نیاز به مشاهده شواهد بیشتر از کاهش تورم گفت که آنها برای شروع کاهش نرخ بهره عجله ندارند. والر استدلال کرد: «کاهش زودهنگام می‌تواند پیشرفت مهار تورم را خراب کند و آسیب قابل‌توجهی به اقتصاد وارد کند».

واکنش بازار در آستانه آخر هفته کم بود و طلا در محدوده هفتگی خود در روز جمعه باقی ماند.

قیمت طلا می تواند به داده های تورم PCE ایالات متحده در هفته آینده واکنش نشان دهد

سند اقتصادی ایالات متحده اطلاعات سفارشات کالاهای بادوام را برای ماه ژانویه در روز سه شنبه ارائه خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که به صورت ماهانه، سفارشات کالاهای بادوام پس از ثابت ماندن در دسامبر، 4.5 درصد کاهش یابد. اگرچه بعید است که این داده ها واکنش قابل توجهی در بازار ایجاد کند، یک آمار مثبت غیرمنتظره می تواند از دلار حمایت کند.

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) دومین تخمین از رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه چهارم سال 2023 را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد. بازارها تجدید نظر در رشد سالانه 3.3 درصدی اعلام شده در برآورد اولیه را پیش بینی نمی کنند.

در روز پنجشنبه، ژانویه، داده های شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) توسط فعالان بازار بررسی می شود. شاخص قیمت اصلی PCE، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم، به دنبال افزایش 0.2 درصدی ثبت شده در دسامبر، به صورت ماهانه 0.4 درصد افزایش یافته است.

بازارها نسبتاً مطمئن هستند که فدرال رزرو در جلسه سیاست گذاری ماه مارس نرخ بهره را در محدوده 5.25٪ -5.5٪ بدون تغییر باقی می گذارد. بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال کاهش نرخ در ماه می در حال حاضر 20 درصد است. موقعیت بازار نشان می دهد که دلار آمریکا فضای زیادی برای صعود ندارد حتی اگر داده های تورم PCE تأیید کند که تا ژوئن یک چرخش سیاست فدرال رزرو وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، نرخ تورم ماهانه ۰.۲ درصدی یا پایین‌تر از نرخ مرکزی PCE می‌تواند انتظارات برای کاهش نرخ در ماه می را احیا کند. در این سناریو، بازدهی ایالات متحده می تواند پایین تر باشد و به طلا اجازه دهد حرکت صعودی دهد.

در سشن معاملات آسیایی روز جمعه، سرمایه گذاران توجه زیادی به داده های PMI تولیدی NBS و PMI غیر تولیدی NBS از چین خواهند داشت. در صورتی که هر دوی این PMI در محدوده رشد بالای 50 قرار گیرند، طلا می تواند از خوش بینی افزایش یافته برای چشم انداز بهبود تقاضا بهره مند شود.

image 638442953836351050 image 638442953836351050

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه تا 50 عقب نشینی کرد که نشان دهنده فقدان قدرت صعودی است. فیبوناچی 23.6% اصلاحی آخرین روند صعودی سطح محوری 2020 دلار را تشکیل می دهد. در صورتی که XAUUSD به زیر این سطح سقوط کند و آن را به عنوان مقاومت تأیید کند، ممکن است با حمایت قوی در بین 2005 تا 2000 دلار “میانگین حرکت ساده 100 روزه (SMA)، سطح روانی” قبل از هدف قرار دادن 1980 دلار (فیبوناچی اصلاحی 38.2 درصد) مواجه شود.

در روند صعودی، 2030 دلار (میانگین 50 روزه، سطح استاتیک) به عنوان مقاومت فوری همسو می شود. بسته شدن کندل روزانه بالاتر از این مانع می تواند خریداران تکنیکال را جذب کند و در را برای یک گام بالاتر به سمت 2050 دلار (سطح استاتیک) و 2065 دلار (سطح استاتیک) باز کند.

image 638442961887014961 image 638442961887014961

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-xau-usd-needs-to-stabilize-above-2-030-to-attract-buyers-202402231431

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.