رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD در تلاش برای افزایش رشد برای دومین هفته متوالی است

  • طلا شتاب صعودی را به خود اختصاص داد، اما این افزایش هفتگی خود را در آخر هفته از بین برد.
  • شاخص تکنیکال کوتاه مدت هنوز بر افزایش حرکت صعودی تاکید نکرده است.
  • سرمایه گذاران هفته آینده اخبار جنگ و اخبار ایالات متحده را زیر نظر خواهند داشت.

پس از شروع آرام در هفته قبل، طلا (XAUUSD) از محدوده معاملاتی محدود خود در روز پنجشنبه خارج شد و به بالاترین سطح دو هفته ای بالای 2360 دلار رسید. با این حال، تقویت مداوم دلار در آستانه آخر هفته، باعث شد این جفت ارز رشد خود را از بین ببرد. سرمایه گذاران بر سرفصل های سیاستمداران و اطلاعات کلیدی منتشر شده از ایالات متحده در هفته آینده متمرکز خواهند بود.

فروشندگان طلا همچنان فعال هستند

به دنبال کاهش هفته گذشته، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در روز دوشنبه بالاتر رفت، زیرا مقامات فدرال رزرو  لحن محتاطانه ای را در مورد کاهش سیاست ها اتخاذ کردند و اجازه ندادند طلا افزایش یابد. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس در آخر هفته گفت که این یک “پیش بینی منطقی” است که فدرال رزرو تا دسامبر برای کاهش نرخ بهره صبر کند و افزود که بانک مرکزی در موقعیت بسیار خوبی برای دریافت اطلاعات بیشتر قبل از تصمیم گیری قرار دارد. علاوه بر این، پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، خاطرنشان کرد که ممکن است فدرال رزرو نیاز داشته باشد نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تر از آنچه بازارها در حال حاضر انتظار دارند، در جایی که هستند نگه دارد.

روز سه‌شنبه، انتشار داده‌های اقتصاد کلان ناامیدکننده از ایالات متحده، قدرت گرفتن دلار آمریکا (USD) را دشوار کرد و به XAUUSD کمک کرد تا جایگاه خود را حفظ کند. اداره سرشماری ایالات متحده گزارش داد که خرده‌فروشی در ماه مه تنها 0.1% افزایش یافت، در حالی که خرده‌فروشی ex Autos 0.1% کاهش یافت. هر دوی این گزارش ها کمتر از انتظارات بازار بود.

با بسته ماندن بازارهای ایالات متحده به مناسبت تعطیلات ژوئن در روز چهارشنبه، حجم معاملات کاهش یافت و طلا نتوانست حرکت محسوسی در هر دو جهت انجام دهد و تقریباً روز را بدون تغییر بسته کرد.

تنش‌های جغرافیایی و سیاستمداران روز پنجشنبه پس از گزارش‌هایی مبنی بر تأیید حمله ارتش اسرائیل به لبنان و اعلام آمادگی آنها برای «جنگ همه جانبه» در پاسخ به افزایش آتش بین‌المللی، دوباره تشدید شد. به نوبه خود، طلا شتاب صعودی گرفت و به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته، بالای 2360 دلار رسید. در همین حال، داده های ایالات متحده نشان داد که ادعاهای اولیه بیکاری هفتگی از 243،000 در هفته قبل به 238000 در هفته منتهی به 15 ژوئن کاهش یافت.

در روز جمعه، دلار آمریکا در برابر داده‌های خوش‌بینانه در برابر همتایان خود مقاوم بود و باعث شد که XAUUSD سودهای روز پنجشنبه را پاک کند. S&P Global Manufacturing PMI در ایالات متحده در برآورد فوری ژوئن از 51.3 در ماه مه به 51.7 افزایش یافت، در حالی که PMI خدمات از 54.8 به 55.1 رسید که نشان دهنده گسترش مداوم فعالیت های تجاری بخش خصوصی با سرعتی قوی است.

سرمایه گذاران طلا در حین ارزیابی اخبار سیاستمداران منتظر داده های ایالات متحده هستند

در نیمه اول هفته آینده، تقویم اقتصادی ایالات متحده هیچ گونه اطلاعاتی را ارائه نخواهد کرد که تأثیر زیادی داشته باشد که به طور بالقوه بر ارزش طلا تأثیر قابل توجهی داشته باشد. از این رو، سرمایه گذاران همچنان بر سرفصل های مربوط به مناقشه خاورمیانه و سیاستمداران متمرکز خواهند بود. تشدید بیشتر تنش‌های جغرافیایی می‌تواند به طلا اجازه دهد تا حرکت صعودی داشته باشد.

روز پنجشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) اصلاح نهایی رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر خواهد کرد. در روز جمعه، BEA داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) را برای ماه می منتشر می‌کند، معیار مورد نظر فدرال رزرو برای نرخ تورم.

احتمالاً سرمایه‌گذاران به گزارش تورم ماهانه اصلی PCE واکنش نشان خواهند داد، که قیمت‌های اقلام بی‌ثبات، مانند غذا و انرژی را حذف می‌کند و با اثرات پایه مخدوش نمی‌شود. در ماه آوریل، شاخص قیمت اصلی PCE 0.2٪ افزایش یافت. خواندن 0.2 درصد یا پایین تر، می تواند انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر را احیا کند و باعث شود دلار تحت فشار فروش قرار گیرد. از سوی دیگر، خواندن 0.3 درصد یا بالاتر، می تواند باعث افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شود و XAUUSD را وادار کند که روند کاهشی را تا آخر هفته کاهش دهد.

image 638545781117098678 image 638545781117098678

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه برای اولین بار در دو هفته گذشته در روز پنجشنبه به بالای 50 صعود کرد اما در روز جمعه به سمت این سطح عقب نشینی کرد. علاوه بر این، طلا علیرغم بسته شدن کندل روزانه به بالاتر از میانگین حرکت 20 روزه و 50 روزه (SMA) در روز پنجشنبه، نتوانست رشد بیشتری داشته باشد، که نشان دهنده فقدان حرکت صعودی است.

2340-2345 دلار (میانگین 20 روزه، میانگین 50 روزه) به عنوان ناحیه محوری برای XAUUSD تراز می شود. در صورتی که طلا در بالای این ناحیه تثبیت شود، 2380 دلار (سطح استاتیک) می تواند به عنوان مقاومت بعدی قبل از 2400 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) دیده شود.

از جنبه نزولی، اگر طلا شروع به استفاده از 2340-2345 دلار به عنوان مقاومت کند، فروشندگان می توانند 2300 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) و 2285 دلار (سطح استاتیک) را هدف قرار دهند.

image 638545781437086216 image 638545781437086216

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-xau-usd-struggles-to-extend-gains-for-a-second-consecutive-week-202406211451

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.