رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD در دومین هفته رشد خود با احتمال کاهش تورم آمریکا کاهش می‌یابد.

  • طلا در این هفته به بالاترین سطح یک ماهه خود بالای 2050 دلار صعود کرد.
  • چشم انداز تکنیکال به یک شیب صعودی در کوتاه مدت اشاره دارد.
  • داده های بازار کار فوریه از ایالات متحده می تواند واکنش بزرگی را در XAUUSD ایجاد کند.

جفت ارز طلا XAUUSD  پس از گذراندن نیمه اول هفته با تثبیت در کانال محدود شد، شتاب صعودی را گرفت و به بالاترین سطح خود از اوایل فوریه به بالای 2050 دلار در روز جمعه رسید. چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت XAUUSD نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای برای خریداران ارائه می‌دهد، اما سرمایه‌گذاران می‌توانند هنگام واکنش به داده‌های بازار کار فوریه از ایالات متحده در این هفته، تکنیکال را نادیده بگیرند.

با کاهش بازدهی اوراق آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت

در غیاب انتشار داده‌های کلان سطح بالا، عملکرد بازارهای مالی در ابتدای هفته کم بود و طلا دو روز اول معاملاتی را با تغییرات جزئی بسته بود. داده های ایالات متحده در روز سه شنبه نشان داد که سفارشات کالاهای بادوام 6.1 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته است، اما این آمار نتوانست واکنش قابل توجهی را ایجاد کند.

روز چهارشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) اعلام کرد که رشد سالانه تولید ناخالص داخلی (GDP) را از 3.3 درصد در برآورد اولیه به 3.2 درصد بازبینی کرده است. دلار آمریکا (USD) در ساعات معاملاتی آمریکا تحت فشار فروش متوسطی قرار گرفت و به XAUUSD اجازه داد تا روز را در محدوده مثبت به پایان برسانند.

طلا در روز پنجشنبه با رسیدن به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر در 2050 دلار، شتاب صعودی داشت.

به گزارش BEA، تورم در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) اندازه‌گیری می‌شود، در ژانویه به 2.4 درصد کاهش یافت. این رقم به دنبال افزایش 2.6 درصدی ثبت شده در دسامبر و مطابق با انتظارات بازار بود. شاخص قیمت مرکزی PCE، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای نرخ تورم، 0.4 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت که همچنین با برآوردهای تحلیلگران مطابقت داشت. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده با واکنش فوری به داده های تورم PCE به زیر 4.3 درصد کاهش یافت و به XAUUSD کمک کرد تا بالاتر رود.

با این حال، برخی اظهارات محتاطانه مقامات فدرال رزرو در مورد چشم انداز سیاست، به دلار کمک کرد تا جایگاه خود را حفظ کند و صعود طلا را در آستانه آخر هفته محدود کرد. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، اشاره کرد که ممکن است شروع کاهش نرخ بهره در تابستان مناسب باشد، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، استدلال کرد که کاهش سریع نرخ ها می تواند باعث گیر افتادن تورم شود، و رئیس فدرال رزرو کلیولند، لورتا مستر، گفت که آنها نمی توانند انتظار داشته باشند. کاهش تورم سال گذشته ادامه دارد.

روز جمعه، طلا به بالاترین سطح ماهانه خود به بالای 2050 دلار رسید و بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در سشن معاملاتی اروپا کاهش یافت.

قیمت طلا می تواند روند صعودی را بر اساس گزارش مشاغل در ایالات متحده افزایش دهد

روز سه‌شنبه، PMI خدمات ISM در سند اقتصادی ایالات متحده معرفی می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که عنوان PMI در ماه فوریه بالای 50 باقی بماند و نشان‌دهنده گسترش مداوم در فعالیت‌های تجاری بخش خدمات باشد. در ژانویه، شاخص قیمت‌های پرداختی نظرسنجی PMI از 56.7 در دسامبر به 64 رسید که نشان‌دهنده شتاب در تورم هزینه ها است. افزایش مشابه در مولفه تورم در ماه فوریه می‌تواند به دلار آمریکا کمک کند و با واکنش فوری بر XAUUSD تاثیر بگذارد.

تغییرات استخدامی ADP برای ماه فوریه و ژانویه JOLTS Job Openings، که در روز چهارشنبه منتشر می شود، اولین انتشار داده های مربوط به اشتغال در هفته خواهد بود. در ژانویه، حقوق و دستمزد بخش خصوصی 107000 افزایش یافت. نرخ زیر 100000 در تغییر اشتغال ADP می تواند به شرایط ضعیف تر در بازار کار اشاره کند و بر دلار آمریکا تاثیر بگذارد. در مورد گزارش JOLTS، تعداد فرصت‌های شغلی از اکتبر در حدود 9 میلیون نفر در نوسان بوده است. اگر تغییر قابل توجهی در این داده ها ایجاد نشود، سرمایه گذاران احتمالاً از واکنش نشان دادن قبل از گزارش مشاغل فوریه جمعه خودداری می کنند.

در ژانویه، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 353000 افزایش یافت و مجدداً وقفه دیگری در نرخ سیاستی فدرال رزرو در ماه مارس تایید کرد. شاخص قیمت مصرف کننده قوی و شاخص قیمت تولید کننده در ماه ژانویه، همراه با داده های چشمگیر بازار کار، انتظارات برای تاخیر بیشتر در محور سیاست را احیا کرد. بر اساس CME FedWatch Tool، قیمت بازارها به احتمال 24 درصد از 25 واحد پایه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مه و تقریباً 75 درصد احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ژوئن پس از توقف در ماه های مارس و می، وجود دارد.

کاهش شدید رشد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، به زیر 150000، می‌تواند باعث شود سرمایه‌گذاران احتمال کاهش نرخ در ماه مه را مجددا ارزیابی کنند و با واکنش فوری باعث فروش دلار شود. از سوی دیگر، آمار نزدیک به 200000 می تواند برای اطمینان دادن به بازارها از سالم بودن بازار کار کافی باشد تا فدرال رزرو چرخش سیاست را تا ژوئن به تعویق بیندازد. موقعیت بازار نشان می دهد که دلار در این سناریو فضای بیشتری برای صعود دارد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هفته آینده گزارش سیاست پولی شش ماهه را ارائه خواهد کرد. پاول به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در کمیته خدمات مالی مجلس و کمیته امور بانکی، مسکن و امور شهری مجلس سنا گزارش خواهد داد.

image 638448972698346093 image 638448972698346093

چشم انداز تکنیکال طلا

طلا روز پنجشنبه پس از ناکامی در کاهش از سطح 2040، بالاتر از میانگین حرکت 50 روزه (SMA) که در حال حاضر روی 2035 دلار قرار دارد، بسته شد. علاوه بر این، شاخص RSI در نمودار روزانه برای اولین بار از اوایل فوریه به 60 صعود کرد که نشان دهنده افزایش ادامه دار حرکت صعودی است.

در روند صعودی، 2060 دلار (سطح ایستا) به عنوان مقاومت موقت جلوتر از 2080 دلار (نقطه پایان روند صعودی اکتبر تا دسامبر) و 2100 دلار (سطح روانی) قرار می گیرد. در صورتی که XAUUSD کمتر از 2035 دلار (میانگین 50 روزه) برگشت داشته باشد، 2020 دلار (میانگین 100 روزه، فیبوناچی 23.6% اصلاح) می تواند به عنوان سطوح حمایتی مهم قبل از اینکه فروشندگان بتوانند 2000 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) را هدف قرار دهند، دیده شود.

image 638448971470191600 image 638448971470191600

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-xau-usd-locks-in-second-week-of-gains-as-us-inflation-abates-202403011329

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.