رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD با افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به رکورد جدیدی می رسد

  • کندل طلا برای سومین هفته متوالی در محدوده مثبت بسته شد.
  • چشم انداز تکنیکال XAUUSD به شرایط اشباع زیاد خرید اشاره دارد.
  • داده های تورم فوریه در تقویم اقتصادی ایالات متحده در هفته آینده تعیین کننده خواهد بود.

طلا XAUUSD با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و فشار فروش گسترده پیرامون دلار آمریکا (USD) شتاب صعودی را به خود اختصاص داد و به بالاترین حد خود بالای 2180 دلار در این هفته رسید. این جفت از نظر تکنیکال پیش از انتشار آمار تورم کلیدی ایالات متحده در هفته آینده،در حالت بیش از حد خرید باقی می ماند.

قیمت طلا بیشترین افزایش یک هفته ای از اکتبر را به ثبت رساند

طلا پس از پایان هفته گذشته با افزایش نزدیک به 2 درصدی در روز جمعه، هفته جدید را با ثبات آغاز کرد. پس از اینکه XAUUSD به بالای 2100 دلار صعود کرد، خریداران تکنیکال علاقه نشان دادند و به جفت ارز کمک کردند تا بالاتر بروند.

داده های ایالات متحده در روز سه شنبه نشان داد که PMI خدمات ISM از 53.4 در ژانویه به 52.6 در ماه فوریه کاهش یافته است. شاخص قیمت‌های پرداخت‌شده، جزء تورم بررسی PMI، از 64 به 58.6 کاهش یافت، در حالی که شاخص اشتغال به 48 کاهش یافت و کاهش در حقوق و دستمزد بخش خدمات را برجسته کرد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به زیر 4.2 درصد رسید و پس از این داده ها، دلار تحت فشار فروش قرار گرفت و به طلا اجازه داد حرکت صعودی خود را حفظ کند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گزارش سیاست پولی شش ماهه را ارائه کرد و روز چهارشنبه در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان گزارش داد. پاول تکرار کرد که داده های دریافتی تعیین کننده زمان شروع کاهش نرخ سیاستی است و توضیح داد که آنها مایلند اطمینان بیشتری داشته باشند که تورم قبل از اتخاذ یک اقدام سیاسی به طور پایدار به سمت 2 درصد حرکت می کند. هنگامی که از پاول در مورد چشم انداز اقتصادی سوال شد، گفت که دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم اقتصاد “در کوتاه مدت با خطر رکود قابل توجهی قرار دارد یا با آن مواجه است.” اگرچه پاول از ارائه یک سرنخ تازه در مورد زمان بندی سیاست محوری خودداری کرد، اما در را به روی کاهش نرخ در ژوئن نبست. به نوبه خود، جریان های ریسک در اواسط هفته بر بازارهای مالی تسلط یافتند، و باعث شد که یک پای دیگر از ضعف گسترده دلار آمریکا آغاز شود که منجر به افزایش روند صعودی طلا شد.

اوایل پنجشنبه، چین، بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان، گزارش داد که مازاد معاملاتی از 75.43 میلیارد دلار در دسامبر به 125.16 میلیارد دلار در دوره ژانویه تا فوریه افزایش یافته است. این آمار از انتظار بازار 103.7 میلیارد دلار فراتر رفت و به XAUUSD اجازه داد در سشن معاملاتی آسیایی بالاتر رود. در نیمه دوم روز، پس از اینکه اداره آمار نیروی کار ایالات متحده (BLS) هزینه های کار واحد در سه ماهه چهارم را از 0.5 درصد به 0.4 درصد کاهش داد، بازدهی 10 ساله آمریکا به ضعیف ترین سطح خود در یک ماه به زیر 4.1 درصد رسید. در برآورد اولیه علاوه بر این، وزارت کار ایالات متحده گزارش داد که در هفته منتهی به 12 مارس، 217,000 ادعای اولیه بیکاری وجود داشته است که مطابق با آمار هفته قبل است. طلا روز پنجشنبه هفتمین روز معاملاتی متوالی را در محدوده مثبت بسته و به بالاترین رکورد تاریخی خود بالای 2160 دلار رسید.

BLS روز جمعه گزارش داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ایالات متحده در ماه فوریه 275000 افزایش یافت. این رقم از انتظار بازار 200000 فراتر رفت. در یک نکته منفی، افزایش 353000 در ژانویه به 229000 کاهش یافت. سایر جزئیات گزارش مشاغل نشان می دهد که نرخ بیکاری از 3.7 درصد به 3.9 درصد افزایش یافته است در حالی که نرخ مشارکت نیروی کار در 62.5 درصد ثابت مانده است. دلار با واکنش اولیه دوباره تحت فشار فروش قرار گرفت و طلا به بیش از 2180 دلار صعود کرد.

قیمت طلا می تواند واکنشی کوتاه مدت به داده های تورم داشته باشد

BLS داده های شاخص قیمت مصرف کننده برای ماه فوریه را در روز سه شنبه منتشر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که به‌صورت ماهانه، CPI و Core CPI، که قیمت‌های نوسان مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، به ترتیب 0.4 درصد و 0.3 درصد افزایش می‌یابند.

CME FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها با احتمال تقریباً 80 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ سیاست را کاهش دهد، در حالی که احتمال کاهش 25 واحدی نرخ در ماه می حدود 25 درصد است.

قبل از نشست ژوئن، سرمایه گذاران سه انتشار دیگر CPI، به استثنای فوریه، برای ارزیابی خواهند داشت. از این رو، گزارش CPI در فوریه بعید است که موقعیت بازار را به شکل قابل توجهی تغییر دهد. فقط آمار ماهانه Core CPI نزدیک به 0% می تواند انتظارات برای کاهش نرخ در ماه مه را احیا کند و بر دلار آمریکا تاثیر بگذارد. اگرچه بعید است که افزایش قوی CPI اصلی در ماه فوریه باعث شود فعالان بازار به سمت عدم تغییر در نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن متمایل شوند، واکنش اولیه می تواند با توجه به ماهیت فروش بیش از حد دلار، موجب اصلاح نزولی در XAUUSD شود.

گزارش های اقتصادی ایالات متحده فروش خرده فروشی فوریه را در روز پنجشنبه و فدرال رزرو اطلاعات تولید صنعتی فوریه را در روز جمعه منتشر خواهد کرد.

در همین حال، فدرال رزرو پیش از نشست سیاست پولی 19 تا 20 مارس در دوره خاموشی خواهد بود. پس از داده‌های تورم روز سه‌شنبه، تریدرها می‌توانند برای فرصت‌های معاملاتی، تمرکز خود را به تحولات تکنیکال در XAUUSD معطوف کنند.

image 638455055818516814 image 638455055818516814

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

طلا از مرز بالای کانال صعودی که از ماه اکتبر به دست آمده بود شکست و شاخص RSI در نمودار روزانه به بالاترین سطح خود از آگوست 2020 به بالای 80 رسید و شرایط خرید بیش از حد را برجسته کرد. اگرچه ممکن است در شرایط کنونی بازار تحلیل خلاف روند طلا خطرناک باشد، معامله گران می توانند به دنبال فرصت هایی برای موقعیت های خرید خود باشند. سطح 2,140 دلار (All Time High) قبلی به عنوان اولین حمایت قبل از 2,120 دلار (حد بالای کانال صعودی) و 2,100 دلار (سطح روانی، نقطه میانی کانال صعودی) قرار می گیرد.

تعیین اهداف صعودی برای XAUUSD دشوار است زیرا در قلمروی ناشناخته معامله می شود. از طرفی، سطح 2200 دلاری می تواند به عنوان یک مقاومت روانی عمل کند.

image 638455055438203914 image 638455055438203914

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-xau-usd-reaches-fresh-record-highs-as-fed-rate-cut-bets-mount-202403081438

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.