رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریدارها نشانه‌هایی از حرکت نشان می‌دهند، چشم‌ها به پاول و گزارش مشاغل ایالات متحده است.

  • قیمت طلا در ماه مارس در وضعیت ثابتی آغاز شد.
  • اگر 1840 دلار به عنوان حمایت تایید شود، XAUUSD می تواند 1865 دلار را هدف قرار دهد.
  • شهادت پاول، رئیس FOMC و گزارش مشاغل ایالات متحده هفته آینده از نزدیک مشاهده خواهد شد.

قیمت طلا هفته را با روند صعودی آغاز کرد و به دلیل امید به بهبود چشم انداز تقاضا به روند صعودی خود ادامه داد. علیرغم افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، XAUUSD در روز جمعه به بالای 1840 دلار صعود کرد و یک زنجیره نزول چهار هفته ای را شکست. شهادت دو روزه جروم پاول، رئیس FOMC و گزارش مشاغل فوریه از ایالات متحده، فعالیت این فلز گرانبها را در هفته آینده هدایت خواهد کرد.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

اداره سرشماری ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که سفارشات کالاهای بادوام در ایالات متحده 4.5 درصد به صورت ماهانه در ژانویه کاهش یافته است. این گزارش بدتر از انتظار بازار برای کاهش 4 درصدی بود و یافتن تقاضا را برای دلار آمریکا “USD” دشوار کرد. در نتیجه، XAUUSD پس از بسته شدن چهار روز معاملاتی قبلی در محدوده منفی، صعود روزانه ثبت کرد.

فعالیت بازار در روز سه‌شنبه همچنان متلاطم بود زیرا جریان‌های پایان ماه، همبستگی‌های بین بازاری را مخدوش کردند. هیئت کنفرانس گزارش داد که مؤلفه انتظارات تورمی مصرف کننده یک ساله در نظرسنجی اعتماد مصرف کننده آن از 6.7 درصد در ژانویه به 6.3 درصد در فوریه کاهش یافته است، و اجازه نمی دهد که بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده افزایش یابد.

در طول ساعات معاملات آسیایی در روز چهارشنبه، داده‌های چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان، نشان داد که فعالیت اقتصادی در بخش تولید با سرعتی قوی‌تر از آنچه انتظار می‌رفت در فوریه افزایش یافت و PMI تولید NBS از 50.1 به 52.6 بهبود یافت. با احیای این داده ها خوش بینی برای بهبود چشم انداز تقاضا برای این فلز گرانبها، قیمت طلا در روز چهارشنبه به روند صعودی خود ادامه داد. اگرچه گزارش ISM Manufacturing PMI از ایالات متحده نشان داد که تورم ورودی در بخش تولید در ماه فوریه پس از کاهش در چهار ماه گذشته به طور غیرمنتظره ای افزایش یافت، XAUUSD موفق شد جایگاه خود را حفظ کند.

در روز پنجشنبه، انتشار فصلی اداره آمار نیروی کار ایالات متحده نشان داد که هزینه های نیروی کار واحد در سه ماهه چهارم 3.2 درصد افزایش یافته است و با حاشیه وسیعی از انتظار بازار 1.6 درصد پیشی گرفته است. داده های تورم دستمزد داغ باعث افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شد و مرجع 10 ساله به بالاترین سطح خود از اوایل نوامبر یعنی به بالای 4 درصد رسید. این پیشرفت باعث شد که خریدارهای XAUUSD به حاشیه بروند. با این حال، در اواخر سشن آمریکا، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، حمایت خود را از افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس اعلام کرد و گفت که ممکن است در اواسط تا اواخر تابستان در چرخه انقباض وقفه ایجاد شود. این اظهارات جریان های ریسک را بازگرداند و رشد دلار را محدود کرد و به قیمت طلا اجازه داد خریدار پیدا کند.

اوایل روز جمعه، Caixin Services PMI از چین در ماه فوریه در مقایسه با انتظار بازار 50.5 به 55 رسید و قیمت طلا را تقویت کرد.

در نهایت، ISM اعلام کرد که PMI خدمات در ماه فوریه از 55.2 در ژانویه به 55.1 رسیده است. این قرائت بالاتر از انتظار بازار 54.5 بود. جزئیات بیشتر این نشریه نشان داد که شاخص قیمت پرداخت شده در مقایسه با انتظارات بازار 64.5 به 65.6 کاهش یافته است و شاخص اشتغال از 50 به 54 بهبود یافته است. در پشت نظرسنجی خوش بینانه PMI، دلار آمریکا توانست ضررهای خود را محدود کند. و صعود XAUUSD را در آستانه آخر هفته محدود نگه دارد.

هفته بعد چه خواهد شد؟

جروم پاول، رئیس FOMC در روز سه‌شنبه در برابر کمیته بانکی سنا و روز چهارشنبه در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان درباره گزارش سیاست پولی شش ماهه فدرال رزرو شهادت خواهد داد. در گذشته، پاول همان اظهارات آماده شده را در هر دو جلسه بیان کرد. از این رو، بازارها به شهادت او در روز سه شنبه توجه زیادی خواهند داشت.

از سوی دیگر، پاول می‌تواند از تعهد به اندازه افزایش نرخ بعدی خودداری کند و رویکرد وابسته به داده را تکرار کند. در این سناریو، احتمالاً اقدامات بازار پیش از گزارش مشاغل فوریه روز جمعه متلاطم باقی خواهد ماند.

پیش بینی می شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” در ایالات متحده به دنبال افزایش چشمگیر 517،000 در ژانویه، 35000 در فوریه کاهش یابد. اگر NFP یک بار دیگر صعودی را شگفت‌زده کند و به بالای 100000 برسد، دلار آمریکا می‌تواند در روز جمعه قدرت بیشتری پیدا کند، به خصوص اگر پاول همانطور که در بالا توضیح داده شد به رویکرد وابسته به داده پایبند باشد. از سوی دیگر، قرائت منفی می تواند موج فروش دلار را با واکنش فوری ایجاد کند و به افزایش قیمت طلا کمک کند.

فعالان بازار جزئیات زیربنایی گزارش بازار کار را نیز بررسی خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود که بر اساس سالانه تورم دستمزد، همانطور که با میانگین درآمد ساعتی اندازه‌گیری می‌شود، از 4.4 درصد در ژانویه به 4.5 درصد افزایش یابد. فدرال رزرو نگران است که افزایش دستمزدها منجر به افزایش انتظارات تورمی شود و کاهش فشار قیمت ها را برای آنها دشوار کند. از این رو، کاهش این مولفه باید بر دلار و بالعکس تأثیر بگذارد. در نهایت، پیش بینی می شود که نرخ مشارکت نیروی کار از 62.4 درصد به 62.3 درصد کاهش یابد. در صورت بهبود قابل توجهی در این داده ها، این نشان می دهد که کارفرمایان ممکن است مجبور به ارائه حقوق بالاتر به کارمندان بهتر یا افراد بیشتری به دنبال کار نباشند. به نوبه خود، می توان آن را به عنوان یک توسعه منفی USD ارزیابی کرد.

calender

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

قیمت طلا به بالای 1830 دلار صعود کرد، جایی که سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% آخرین روند صعودی قرار دارد و توانست در آنجا باقی بماند. هنگامی که XAUUSD بالای 1840 دلار “میانگین حرکت ساده 20 روزه” تثبیت شود، می تواند 1865 دلار “میانگین 50 روزه” و 1880 دلار “فیبوناچی 23.6% اصلاحی” را هدف قرار دهد.

از سوی دیگر، اگر XAUUSD بتواند در کندل روزانه زیر 1830 دلار بسته شود، فروشندگان می توانند اقدام کنند. در آن سناریو، 1810 دلار “سطح ایستا’ به عنوان حمایت موقت جلوتر از 1800 دلار “سطح روانی، SMA 100 روزه” و 1790 دلار “فیبوناچی 50% اصلاحی” قرار می‌گیرد.

در همین حال، شاخص “RSI” در نمودار روزانه به بالای 50 می رسد که نشان می دهد فروشندگان فعلاً علاقه به کار ندارند.

Gold price technical outlook

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet تصویر متفاوتی را برای XAUUSD در کوتاه‌مدت نشان می‌دهد و میانگین هدف یک هفته‌ای آن در 1845 دلار است. سوگیری صعودی در نمای یک ماهه دست نخورده باقی می ماند.

Gold price forecast poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-bulls-show-signs-of-life-eyes-on-powell-and-us-jobs-report-202303031537

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.