رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

شرایط فروش بیش از حد می تواند به XAUUSD کمک کند تا جای خود را پیدا کند

  • با افزایش بازدهی اوراق قرضه، طلا به روند کاهشی خود ادامه داد.
  • تصویر تکنکیال کوتاه مدت به شرایط فروش بیش از حد XAUUSD اشاره دارد.
  • داده‌های تورم سپتامبر می‌تواند اقدام بزرگ بعدی را در این جفت ارز آغاز کند.

قیمت طلا پس از کاهش 3 درصدی در هفته قبل، این هفته کاهش خود را افزایش داد و بیش از 1 درصد کاهش یافت. افزایش بازده اوراق قرضه جهانی همچنان به شدت بر XAUUSD فشار می آورد زیرا بازارها تأثیر آخرین انتشار داده های قوی اقتصاد کلان ایالات متحده را بر چشم انداز سیاست فدرال رزرو ارزیابی کردند. اسناد اقتصادی هفته آینده دارای داده های شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” بسیار مهم از ایالات متحده خواهد بود که می تواند افزایش نرخ دیگر فدرال رزرو در سال 2023 را تایید یا رد کند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

اگرچه کنگره آمریکا با تمدید بودجه جاری تا 17 نوامبر از تعطیلی دولت در آخرین لحظه اجتناب کرد، اما بازارها برای شروع هفته جدید ریسک گریز بودند. بلاتکلیفی پیرامون سیاست ایالات متحده باعث شد تا یک مرحله دیگر از فروش اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده آغاز شود و بازده اوراق قرضه 10 ساله روز دوشنبه بیش از 2 درصد افزایش یافت و باعث شد XAUUSD در قلمرو منفی بسته شود. در همین حال، داده‌های چین در آخر هفته نشان داد که بخش خصوصی در ماه سپتامبر به کاهش شتاب رشد خود ادامه داد و PMI تولیدی Caixin و PMI خدمات به ترتیب به 50.6 و 50.2 کاهش یافتند.

اداره آمار کار ایالات متحده “BLS” روز سه شنبه گزارش داد که تعداد فرصت های شغلی در آخرین روز کاری آگوست از 8.8 میلیون در جولای به 9.6 میلیون نفر افزایش یافت. این گزارش شرایط سخت بازار کار را برجسته کرد و شرط‌های مناقشه‌آمیز فدرال رزرو را جذب کرد. به نوبه خود، بازدهی اوراق ایالات متحده به افزایش خود ادامه داد و به طلا اجازه نداد تا دوباره رشد کند.

داده های اقتصاد کلان از ایالات متحده، کسب قدرت بیشتر را برای USD دشوار کرد و به XAUUSD کمک کرد تا در اواسط هفته قدرت بگیرد. پردازش خودکار داده ها “ADP” روز چهارشنبه گزارش داد که اشتغال در بخش خصوصی ایالات متحده در ماه سپتامبر 89000 نفر افزایش یافته است. این رقم به دنبال افزایش 180000 واحدی ثبت شده در ماه اوت بود و انتظار بازار 153000 را با اختلاف زیادی از دست داد. داده‌های دیگر نشان می‌دهد که PMI خدمات ISM کمی پایین‌تر از 54.5 در ماه آگوست به 53.6 در ماه سپتامبر رسیده است تا مطابق با پیش‌بینی تحلیل‌گران باشد. در یک نکته نگران کننده، شاخص سفارش های جدید این نظرسنجی به شدت از 57.5 به 51.8 کاهش یافت. در غیاب انتشار داده‌های پر تاثیر، XAUUSD در روز پنجشنبه در کانالی محدود در حدود 1820 دلار به نوسان ادامه داد.

BLS در گزارش مشاغل روز جمعه اعلام کرد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” در ایالات متحده در ماه سپتامبر 336000 افزایش یافت. علاوه بر این، انتشار‌های NFP در ماه جولای و آگوست به ترتیب ۷۹۰۰۰ و ۴۰۰۰۰ مورد اصلاح شدند. با این بازنگری ها، اشتغال در جولای و آگوست مجموعا 119000 نفر بیشتر از آنچه قبلا گزارش شده بود، است. BLS خاطرنشان کرد. دلار در سشن آمریکا پس از اصلاح دو روزه تقویت شد و قیمت صعودی XAUUSD را در آستانه آخر هفته محدود ماند.

هفته بعد چه می شود؟

روز چهارشنبه، فدرال رزرو صورت‌جلسه سیاست گذاری سپتامبر را منتشر خواهد کرد.

خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی در سپتامبر تأیید کرد که سیاست‌گذاران افزایش نرخ بهره را تا قبل از پایان سال 25 واحد پایه دیگر مناسب می‌دانند. از آنجایی که این صورت‌جلسه به دلیل افزایش شدید بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده از آن زمان به بعد نمی باشد، سرمایه گذاران می توانند هر گونه اظهارات مناقشه‌آمیز را نادیده بگیرند. مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، در حالی که در باشگاه اقتصادی نیویورک صحبت می کرد، گفت که پس از افزایش اخیر در بازده اوراق قرضه آمریکا، نیازی به انقباض بیشتر نیست.

گزارش تورم ماه سپتامبر از ایالات متحده در روز پنجشنبه توسط فعالان بازار به دقت مشاهده خواهد شد. انتظار می‌رود که شاخص CPI قیمت مصرف کننده و CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، هر دو 0.3 درصد به صورت ماهانه افزایش پیدا کنند. در ماه سپتامبر، قیمت نفت بیش از 8 درصد افزایش یافت. از این رو، افزایش بیشتر از پیش‌بینی‌شده در CPI ماهانه ممکن است شگفت‌انگیز نباشد. علاوه بر این، قیمت نفت در ماه اکتبر نزدیک به 10 درصد کاهش یافته است که نشان می دهد تاثیر افزایش قیمت انرژی بر تورم CPI احتمالا کوتاه مدت خواهد بود. با این حال، اگر CPI اصلی 0.5٪ یا بالاتر باشد، واکنش اولیه می تواند دلار را تقویت کند و XAUUSD را تحت فشار قرار دهد. از سوی دیگر، نرخ تورم ملایم در سطح یا کمتر از انتظارات بازار می‌تواند شرط‌های فدرال رزرو را برآورده کند و به طلا کمک کند تا به سمت شمال حرکت کند.

در روز جمعه، سپتامبر، تراز معاملاتی و داده های CPI از چین در تقویم اقتصادی نمایش داده می شود. در صورت افزایش مازاد معاملاتی چین در کنار افزایش قابل توجه CPI ماهانه، که نشان دهنده بهبود فعالیت مصرف کننده است، طلا می تواند در سشن معاملات آسیایی قدرت بیشتری پیدا کند.

سرمایه گذاران همچنین نظرات سیاست گذاران فدرال رزرو را در هفته آینده بررسی خواهند کرد. اگر مقامات اذعان کنند که افزایش بازدهی می تواند به آنها اجازه دهد تا نرخ سیاستی را برای بقیه سال ثابت نگه دارند، XAUUSD می تواند کشش بیشتری پیدا کند. در مقابل، در صورتی که سیاستگذاران افزایش بازدهی را کم اهمیت جلوه دهند و بر نیاز به انقباض بیشتر تاکید کنند، بازده اوراق قرضه T 10 ساله ایالات متحده می تواند تا 5 درصد افزایش یابد. با توجه به ابزار CME Group FedWatch، بازارها با احتمال 64 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست را در محدوده فعلی 5.25٪ -5.5٪ برای بقیه سال باقی می گذارد. موقعیت‌یابی در بازار نشان می‌دهد که دلار بسته به جهتی که سرمایه‌گذاران به آن تمایل دارند، با یک ریسک دو طرفه مواجه است.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه این هفته به زیر 20 کاهش یافت تا شرایط فروش بیش از حد برای XAUUSD را برجسته کند. آخرین باری که RSI به زیر این سطح نزول کرد، در پایان سال 2016، طلا یک جهش مجدد داشت و در هفته اول سال 2017 بیش از 4 درصد افزایش یافت. فروشندگان می توانستند به حاشیه رفته و به جف اجازه دهند قبل از تصمیم گیری، اصلاحات صعودی انجام دهند.

سطح 1840 دلار “فیبوناچی 50% اصلاحی روند صعودی بلندمدت” به عنوان اولین مقاومت همسو می شود. بسته شدن کندل روزانه بالاتر از این آستانه می‌تواند راه را برای افایش بیشتر به سمت محدوده 1890 تا 1900 دلار باز کند ” فیبوناچی 38.2% اصلاحی، میانگین ساده 20 روزه “SMA”، سطح روانی”.

در جهت نزولی، به نظر می رسد که حمایت موقت با قیمت 1815 دلار جلوتر از 1800 دلار “سطح روانی، فیبوناچی 61.8% اصلاحی” تشکیل شده است. در صورت شکست بعدی، فروشندگان تکنیکال می‌توانند اقدامی انجام دهند و باعث کاهش XAUUSD به سمت حمایت ثابت بعدی در 1780 دلار شوند.

دیدگاه تکنیکال

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-oversold-conditions-could-help-xau-usd-find-a-foothold-202310061451

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.