رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آیا سطح نزولی نزدیک به 1930 دلار تست خواهد شد؟

  • داده‌های ید چین، کاهش تنش‌های جغرافیایی این هفته بر طلا تأثیر گذاشت.
  • به نظر می رسد حمایت قابل توجهی در منطقه 1925-1930 دلاری شکل گرفته است.
  • داده های تورم اکتبر ایالات متحده می تواند اقدام بزرگ بعدی را در XAUUSD آغاز کند.

پس از چندین تلاش ناموفق برای تثبیت قیمت بالای 2000 دلار در اوایل ماه جاری، طلا این هفته اصلاح عمیقی را انجام داد و به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به یک ماه اخیر به زیر 1950 دلار رسید. هفته آینده، چندین انتشار داده های سطح بالا از ایالات متحده – از جمله شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” برای ماه اکتبر – و نظرات مقامات فدرال رزرو می تواند اقدام XAUUSD را هدایت کند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

چشم‌انداز سیاست محتاطانه فدرال رزرو و داده‌های ناامیدکننده مشاغل اکتبر از ایالات متحده، دلار آمریکا “USD” را مجبور کرد در هفته گذشته زیان‌های سنگینی را در برابر رقبای خود متحمل شود. در غیاب محرک‌های اساسی در روز دوشنبه، دلار آمریکا توانست برخی از زیان‌های خود را پاک کند و باعث شد که XAUUSD پایین‌تر بیاید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با ای بی سی نیوز گفت که اسرائیل تا زمانی که همه گروگان ها توسط حماس آزاد نشوند اجازه آتش بس عمومی را نخواهد داد، اما افزود که او آماده “مکث های کوتاه” است. در همین حال، بنا بر گزارش ها، شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از یک جلسه خصوصی در اواخر روز دوشنبه نتوانست درباره پیش نویس قطعنامه ای برای پایان دادن به مناقشه به توافق برسد. با این وجود، درگیری در نوار غزه مهار شد و نگرانی ها در مورد بحران گسترده در خاورمیانه را کاهش داد و تقاضای پناهگاه امن برای طلا را محدود کرد.

روز چهارشنبه، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به 4.5 درصد کاهش یافت و دلار برای ادامه عملکرد بهتر از رقبای خود تلاش کرد. با این حال، XAUUSD نیز روی پای عقب ایستاد و روند کاهشی خود را افزایش داد. داده‌های چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان، نشان داد که مازاد معاملاتی در ماه اکتبر از 77.71 میلیارد دلار در ماه سپتامبر به 56.5 میلیارد دلار کاهش یافت. این آمار تخمین تحلیلگران برای مازاد 81.9 میلیارد دلاری را نادیده گرفت و بر طلا تأثیر گذاشت.

اوایل پنجشنبه، اداره ملی آمار چین گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه اکتبر 0.1 درصد کاهش یافته است. این رقم نگرانی‌ها در مورد فعالیت مصرف‌کنندگان را احیا کرد و یافتن جای پای طلا را دشوار کرد.

وزارت کار روز پنجشنبه گزارش داد، تعداد درخواست‌های اولین بار برای دریافت مزایای بیکاری در ایالات متحده در هفته منتهی به 4 نوامبر از 220000 در هفته گذشته به 217,000 کاهش یافت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر روز پنجشنبه هنگام شرکت در صندوق بین المللی پول “IMF” بر رویکرد بانک مرکزی وابسته به داده ها به سیاست تاکید کرد. پاول گفت: «ما بر اساس مجموع داده‌های دریافتی و پیامدهای آن بر چشم‌انداز فعالیت‌های اقتصادی و تورم تصمیم‌گیری می‌کنیم.» با این حال، او خاطرنشان کرد که آنها مطمئن نیستند که به یک سیاست “به اندازه کافی محدود کننده” دست یافته اند تا تورم را در طول زمان به هدف 2 درصد کاهش دهند. این اظهار نظر باعث افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا شد و طلا را از کاهش هفتگی خود باز داشت.

هفته بعد چه میشود؟

اداره آمار کار ایالات متحده آمار تورم اکتبر را روز سه شنبه منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود که شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” به صورت ماهانه 0.1٪ افزایش یابد و انتظار می رود که CPI Core، که قیمت های مواد غذایی و انرژی نوسان ندارد، 0.3٪ افزایش یابد. CME Group FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها با احتمال 90 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست را بدون تغییر در 5.25٪ -5.5٪ در ماه دسامبر باقی می گذارد. موقعیت‌یابی بازار نشان می‌دهد که واکنش به گزارش تورم قوی‌تر از پیش‌بینی‌شده احتمالاً شدیدتر از یک انتشار معمولی است.

در صورتی که CPI اصلی با سرعتی سریعتر از حد انتظار افزایش یابد، سرمایه گذاران می توانند چشم انداز نرخ بهره را دوباره ارزیابی کنند و به دلار آمریکا کمک کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرد. در این سناریو، بازدهی 10 ساله ایالات متحده ممکن است شروع به بالا رفتن کند و باعث شود که XAUUSD افت کند. از سوی دیگر، کاهش شاخص CPI ضعیف 0.2 درصد یا پایین‌تر می‌تواند یافتن تقاضا را برای دلار دشوار کند، اما طلا می‌تواند برای جمع‌آوری حرکت صعودی مشکل داشته باشد مگر اینکه تنش‌های جغرافیایی دوباره تشدید شود.

در روز چهارشنبه، اکتبر داده‌های خرده‌فروشی در اسناد اقتصادی ایالات متحده نمایش داده می‌شود. افزایش غیرمنتظره 0.5٪ یا بالاتر می تواند فعالیت قوی مصرف کننده را برجسته کند و باعث تقویت بیشتر دلار در اواسط هفته شود.

در هفته آینده، سرمایه گذاران همچنان به نظرات مقامات فدرال رزرو توجه خواهند کرد. اگر سیاست‌گذاران لحن منفی را اتخاذ کنند و عدم تغییر سیاست را پس از داده‌های تورم تایید کنند، دلار ممکن است تحت فشار نزولی شدید قرار گیرد. اگرچه موقعیت بازار نشان می دهد که چنین تصمیمی تا حد زیادی قیمت گذاری شده است، یک تغییر واضح در زبان ارائه می تواند انتظارات کاهش نرخ را در سال 2024 احیا کند و راه را برای پیشرفت ثابت XAUUSD باز کند. در مقابل، در صورتی که مقامات وابستگی به داده ها را تکرار کنند و پیش از ارائه راهنمایی بیشتر در مورد چشم انداز نرخ بهره، منتظر دیدن آمارهای تورم و اشتغال در نوامبر باشند، احتمالاً افزایش این جفت محدود باقی می ماند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه تا 50 عقب نشینی کرد که منعکس کننده از دست دادن حرکت صعودی در XAUUSD است. به نظر می رسد حمایت قابل توجهی در منطقه 1925-1930 دلاری شکل گرفته است، جایی که میانگین حرکتی 200 روزه (SMA)، میانگین 100 روزه و میانگین 50 روزه همگرا هستند. اگر طلا به زیر آن منطقه سقوط کند و شروع به استفاده از آن به عنوان مقاومت کند، 1900 دلار “سطح روانی، سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصد از روند صعودی بلندمدت” می تواند به عنوان هدف نزولی بعدی قبل از 1875 دلار “سطح ایستا” تعیین شود.

در روند صعودی، 1960 دلار ” فیبوناچی 23.6% اصلاحی” به عنوان مقاومت فوری قبل از 1975 دلار “میانگین 20 روزه” همسو می شود. بسته شدن کندل روزانه بالاتر از آن می تواند خریداران را جذب کند و در را برای بازگشت قیمت به 2000 دلار “سطح روانی، سطح ایستا” باز کند.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-bears-commitment-will-be-tested-near-1-930-202311101515

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.