رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریدارها دلگرم شدند زیرا در مقابل مناقشه‌آمیزی فدرال‌رزرو، افت‌ قیمت طلا محدود باقی می‌ماند

  • XAUUSD علیرغم تقویت گسترده دلار آمریکا در این هفته توانست حمایت خود را پیدا کند.
  • فدرال رزرو برای مدت طولانی تری در را برای سیاست های پولی سخت تر باز گذاشت.
  • چشم انداز تکنیکال نبود حرکت جهت دار در کوتاه مدت را برجسته می کند.

قیمت طلا هفته را با روند صعودی آغاز کرد و به بالاترین سطح خود از اوایل سپتامبر نزدیک به 1950 دلار رسید و در نیمه دوم هفته مسیر خود را معکوس کرد. تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، XAUUSD در روز پنجشنبه به زیر 1920 دلار سقوط کرد. با این وجود، این جفت قبل از تعطیلات آخر هفته دوباره قدرت خود را به دست آوردند و هفته را تقریباً بدون تغییر به پایان رساندند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

قیمت طلا در روز دوشنبه رشدهای اندکی را ثبت کرد زیرا بهبود شرایط ریسک گریزی، یافتن تقاضا را برای دلار آمریکا “USD” در ساعات معاملاتی آمریکا دشوار کرده است. با توجه به اینکه سرمایه گذاران در آستانه اعلام سیاست های فدرال رزرو به حاشیه رفتند، XAUUSD تلاش کرد تا حرکت صعودی خود را حفظ کند.

فدرال رزرو پس از نشست سپتامبر همانطور که پیش بینی شده بود، نرخ بهره خود را بدون تغییر در 5.25٪ -5.5٪ باقی گذاشت. خلاصه‌ی اصلاح شده پیش بینی های اقتصادی – که به عنوان نمودار نقطه ای نیز شناخته می شود – نشان داد که بانک مرکزی ایالات متحده قصد دارد یک بار دیگر نرخ بهره را قبل از پایان سال افزایش دهد. علاوه بر این، این نشریه نشان داد که سیاستگذاران انتظار داشتند که نرخ سیاست در سال 2024 به میزان 50 واحد، در مقایسه با پیش‌بینی کاهش نرخ 100 واحدی در نمودار نقطه‌ای ژوئن کاهش یابد.

جروم پاول، رئیس FOMC، در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست گفت: «اکثر سیاستگذاران معتقدند که احتمال افزایش نرخ بهره بیشتر از این مناسب نباشد. او همچنین تاکید کرد که فدرال رزرو آماده است تا در صورت نیاز نرخ بهره را افزایش دهد. اگرچه واکنش اولیه بازار «شایعه را بخر، واقعیت را بفروش» باعث فروش دلار شد و به XAUUSD اجازه داد تا به قوی‌ترین سطح خود در نزدیک به سه هفته گذشته در 1947 دلار برسد، اما دلار پس از فرونشستن گرد و غبار دوباره قدرت خود را جمع کرد.

در حالی که سرمایه گذاران در روز پنجشنبه تجدید نظرهای تند خود را روی نمودار نقطه ای ارزیابی کردند، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در کنار شاخص USD بالاتر رفت و XAUUSD را به زیر 1920 دلار رساند. در این میان، تصمیمات بانک مرکزی انگلستان و بانک ملی سوئیس مبنی بر ثابت نگه داشتن غیرمنتظره نرخ بهره، تفاوت سیاست بین فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی بزرگ را برجسته کرد. خروج سرمایه از فرانک سوئیس و پوند استرلینگ باعث تقویت بیشتر دلار در نیمه دوم هفته شد.

بازره اوراق قرضه پس از رسیدن به بالاترین سطح از سال 2007 به بالای 4.5 درصد در روز پنجشنبه، دوباره روز جمعه کاهش یافت و به افزایش قیمت طلا کمک کرد. انتشار داده های نهایی هفته از ایالات متحده نشان داد که فعالیت های معاملاتی در بخش خصوصی در اوایل سپتامبر تقریباً رکود داشته است، به طوری که S&P Global Composite PMI به 50.1 کاهش یافته است. سیان جونز، اقتصاددان اصلی در S&P Global Market Intelligence، درباره یافته‌های نظرسنجی‌های PMI، اظهار داشت: «داده‌های PMI در ماه سپتامبر به نگرانی‌ها در مورد مسیر شرایط تقاضا در اقتصاد ایالات متحده به دنبال افزایش نرخ بهره و افزایش تورم افزوده است.

هفته بعد چه اتفاقی می‌افتد؟

سفارشات کالاهای بادوام آگوست روز چهارشنبه در سند اقتصادی ایالات متحده ارائه می شود. اگرچه این داده‌ها معمولاً واکنش قابل‌توجهی در بازار ایجاد نمی‌کنند، گزارش منفی قابل‌توجهی در 2- یا کمتر از 2 درصد پس از انقباض 5.2 درصدی جولای می‌تواند نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز اقتصادی ایالات متحده احیا کند. وقتی از پاول پرسیده شد که آیا فرود نرم را سناریوی اصلی خود می خواند، “نه، من این کار را انجام نمی دهم.” در نهایت، این ممکن است توسط عواملی که در پایان روز خارج از کنترل ما هستند، تصمیم گیری شود، اما من فکر می کنم این امکان پذیر است.

بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، بازارها همچنان با احتمال 55 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری ثابت نگه دارد. از این رو، در صورت مشاهده نشانه هایی از کاهش شتاب در فعالیت های اقتصادی، بازارها می توانند در مورد تمایل فدرال رزرو برای تشدید بیشتر سیاست ها تصمیم گیری داشته باشند. پاول در جلسه اذعان کرد: “خطر انقباض بیش از حد و کم‌تر شدن در حال بررسی هست، ما باید راه خود را به سطح مناسبی از محدودیت پیدا کنیم.”

در نیمه دوم هفته، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده “BEA” گزارش نهایی رشد سالانه تولید ناخالص داخلی “GDP” را برای سه ماهه دوم منتشر خواهد کرد که پیش بینی می شود کمی بالاتر از 2.1 به 2.2 درصد بازبینی شود. در برآورد بعدی در روز جمعه، BEA شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی “PCE” را منتشر خواهد کرد، که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، داده‌های ماه اوت است. انتظار می‌رود که به صورت ماهانه، شاخص قیمت اصلی PCE، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، 0.2 درصد افزایش یابد تا با افزایش ماه جولای مطابقت داشته باشد. اگر تفاوت قابل توجهی با برآورد بازار وجود نداشته باشد، واکنش بازار به این داده ها می تواند کوتاه مدت باقی بماند.

چندین سیاستگذار فدرال رزرو، از جمله سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون و رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، در اوایل ماه جاری خواستار پیشبرد سیاست پولی صبورانه شدند. اکنون که دوره خاموشی تمام شده است، فعالان بازار به نظرات مقامات فدرال رزرو توجه زیادی خواهند کرد. اگر مقامات بیشتری ترجیح خود را برای عدم تغییر سیاست در سال جاری اعلام کنند، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده می تواند عقب نشینی کند و به XAUUSD کمک کند تا جایگاه خود را حفظ کند.

حتی اگر دلار در برابر همتایان خود انعطاف‌پذیر بماند و بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا نزدیک به بالاترین حد چند ساله ثابت بماند، قیمت طلا همچنان می‌تواند بالاتر برود. قیمت XAUUSD در ماه سپتامبر، 0.7% کاهش یافت، در حالی که جفت XAUEUR و XAUGBP به ترتیب 1.2% و 2.7% افزایش یافتند. همبستگی مثبت ضعیف بین این جفت‌ها نشان می‌دهد که طلا می‌تواند به یافتن تقاضا ادامه دهد در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال جایگزین مطمئن‌تری برای این ارزها هستند.

به طور خلاصه، ممکن است ترید روی افزایش مداوم قیمت طلا در کوتاه‌مدت خطرناک باشد، اما نزول احتمالاً در شرایط فعلی بازار محدود باقی خواهد ماند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت، بلاتکلیفی XAUUSD را برجسته می کند. این جفت در نیمه دوم هفته در حدود 1920 تا 1925 دلار نوسان داشت، جایی که میانگین 20 روزه، 50 روزه و میانگین 200 روزه “SMA” با هم همگرا می شوند. علاوه بر این، شاخص RSI پس از نوسان بین 40 و 60 در اوایل هفته، به 50 بازگشت که نشان دهنده عدم حرکت جهت دار است.

در روند صعودی، 1940 دلار “میانگین 100 روزه” به عنوان مقاومت فوری قبل از 1950 دلار ” فیبوناچی 23.6% اصلاحی آخرین روند صعودی” همسو می شود. بسته شدن کندل روزانه بالاتر از آن می تواند خریداران تکنیکیال را جذب کند و در را برای یک سطح بالاتر به 1980 دلار “سطح استاتیک” باز کند.

اگر این جفت کاهش شدیدی به زیر 1920 دلار داشته باشد و آن سطح را به عنوان مقاومت تأیید کند، منطقه 1900-1890 دلاری “فیبوناچی 38.2% اصلاحی، سطح ایستا، سطح روانی” می تواند به عنوان هدف نزولی بعدی قبل از 1875 دلار “سطح ایستا، مقاومت سابق” تعیین شود.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-bulls-encouraged-as-losses-remain-limited-in-face-of-hawkish-fed-202309221414

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.