رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بانک های مرکزی راه را برای کاهش نرخ بهره در ژوئن هموار می کنند

  • فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا پیام های خوش بینانه محتاطانه ای ارائه کردند.
  • در هفته آینده با رونمایی ایالات متحده از شاخص قیمت مصرف کننده، تورم در کانون توجه قرار می گیرد.
  • پس از همراستایی داده های ایالات متحده با خواسته های فدرال رزرو، حرکت صعودی EURUSD افزایش یافت.

جفت ارز EURUSD در روز جمعه به 1.0981 رسید که بالاترین حد در دو ماه اخیر بود و هفته را در حدود 1.0950 به پایان رساند. تقاضا برای دلار آمریکا کم بود، که باید به این جفت ارز کمک می کرد تا بیشتر پیش برود، اما اخبار دلسرد کننده اروپا باعث شد که پیشرفت یورو محدود شود. تا پایان هفته، ارز مشترک به عنوان ضعیف ترین رقیب دلار آمریکا بود.

تمرکز بر بانک های مرکزی بود، زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در برابر کنگره ایالات متحده درباره سیاست پولی گزارش داد، در حالی که بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیم خود را در مورد سیاست پولی ارائه کرد.

بانک های مرکزی محتاطانه خوشبین هستند

پاول، رئیس فدرال رزرو، پیام خوش‌بینانه محتاطانه‌ای را تکرار کرد و گفت که نرخ‌ها احتمالاً در اوج خود هستند، و افزود که سیاست‌گذاران مایلند مطمئن‌تر باشند که تورم به‌طور پایدار به سمت هدف تورم ۲ درصدی حرکت می‌کند تا محدودیت‌های پولی را کاهش دهد. علاوه بر این، پاول خاطرنشان کرد که هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم اقتصاد “در کوتاه مدت یا در معرض خطر رکود قابل توجهی قرار دارد.” پاول از ارائه تاریخ مشخصی برای کاهش نرخ خودداری کرد، اما تکرار کرد که احتمالا امسال خواهد بود.

سخنان او تأثیر مثبتی بر دلار آمریکا نداشت، بلکه بر احساسات تأثیر مثبت داشت. بازارهای سهام به ضررهای اولیه هفتگی بازگشتند و پیشرفت های خود را از سر گرفتند. در همان زمان، بازده اوراق قرضه دولتی کاهش یافت و نرخ اوراق 10 ساله خزانه داری به 4.03 درصد در روز جمعه کاهش یافت که کمترین میزان در بیش از یک ماه گذشته بود.

در آن سر اقیانوس، بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیم خود را در مورد سیاست پولی اعلام کرد. بانک مرکزی برای چهارمین جلسه متوالی نرخ ها را معلق نگه داشت و نرخ تسهیلات سپرده را 4 درصد و نرخ عملیات بازپرداخت اصلی را 4.5 درصد نگه داشت. علاوه بر این، سیاست گذاران پیش بینی های تازه ای ارائه کردند و چشم اندازهای رشد و تورم را به سمت پایین بازبینی کردند. رئیس کریستین لاگارد و شرکا راه را برای کاهش نرخ بهره در اواخر امسال هموار کردند و خاطرنشان کردند که پیشرفت خوبی در کاهش تورم داشته اند.

عدم تعادل

از نظر داده، سیگنال های ترکیبی از هر دو سواحل اقیانوس اطلس می آمد. S&P Global برآوردهای نهایی شاخص‌های مدیران خرید (PMIs) فوریه را منتشر کرد، با بازبینی‌های صعودی در بازده خدمات که PMI ترکیبی را برای آلمان، منطقه یورو و ایالات متحده افزایش داد. با این حال، PMI رسمی خدمات ISM ایالات متحده از 53.4 به 52.6 کاهش یافت و 53.0 مورد انتظار را نیز از دست داد، این گزارش حاکی از گسترش این بخش برای چهاردهمین ماه متوالی است.

علاوه بر این، خرده‌فروشی در منطقه یورو در ماه ژانویه 0.1 درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در همان ماه 8.6 درصد سالانه کاهش یافت. در نهایت، اتحادیه اروپا هیچ رشد اقتصادی در سه ماهه آخر سال 2023 را تأیید نکرد، زیرا رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) به 0٪ QQ رسید.

وضعیت اشتغال آمریکا

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) روز چهارشنبه گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد تعداد فرصت‌های شغلی در آخرین روز کاری ژانویه به 8.86 میلیون نفر در ژانویه رسیده است که نسبت به 8.88 میلیون نفر، اندکی کاهش یافته است. آمار در دسامبر قبلاً 9.02 میلیون تخمین زده می‌شد و بازنگری نزولی مورد استقبال بازارهای مالی قرار گرفت، زیرا معمولاً گشایش‌های بالا حاکی از تقاضای قوی برای نیروی کار و شرایط تنگ بازار است در حالی که ارقام کاهشی نشان می‌دهد که فدرال رزرو برای کاهش نرخ‌ها به آن نیاز دارد.

علاوه بر این، بررسی ADP در مورد ایجاد مشاغل خصوصی نشان داد که 140 هزار موقعیت جدید در ماه فوریه اضافه شده است. این رقم 150 هزار مورد انتظار را از دست داد، اما آنقدر بد نبود که به یک نگرانی تبدیل شود.

سرانجام، روز جمعه، این کشور گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را منتشر کرد. اقتصاد ایالات متحده در ماه فوریه 275 هزار موقعیت شغلی جدید اضافه کرد که بیش از انتظارات 200 هزار نفر بود. سرفصل ماه ژانویه از 353 هزار نفر که قبلاً تخمین زده شده بود به 229 هزار کاهش یافت. علاوه بر این، نرخ بیکاری به 3.9٪ جهش کرد، در حالی که میانگین درآمد ساعتی 4.3٪ بر اساس سالانه افزایش یافت که کمتر از انتظار بازار و 4.4٪ در ژانویه بود.

ارقام مربوط به اشتغال ایالات متحده با الزامات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره مطابقت دارد. در نتیجه، دلار آمریکا بیشتر سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران به دنبال گزینه های با بازده بهتر بودند.

تورم هفته آینده در کانون توجه قرار می گیرد

این که آیا اشارات بانک‌های مرکزی به کاهش نرخ بهره در ژوئن محتمل است یا خیر، هفته آینده مشخص خواهد شد، زیرا اقتصادهای بزرگ به‌روزرسانی‌های تورم را منتشر خواهند کرد. ایالات متحده سه شنبه هفته آینده شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) فوریه را منتشر خواهد کرد، نرخ قبلی 3.1 درصد سالانه بود. قرائت تورم اصلی سالانه ژانویه 3.9 درصد ثبت شد، یک پرچم قرمز که بعداً توسط شاخص قیمت مصرفی شخصی (PCE) ملایم‌تر، شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو، کاهش یافت. در روز پنج‌شنبه، ایالات متحده از خرده‌فروشی فوریه و شاخص قیمت تولیدکننده فوریه (PPI) رونمایی می‌کند، که آمار اصلی سالانه قبلی 2٪ بود. در نهایت، این کشور برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان مارس را در روز جمعه منتشر خواهد کرد.

در اروپا، آلمان تخمین نهایی شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) فوریه را منتشر خواهد کرد که انتظار می رود 2.7٪ سالانه تایید شود. علاوه بر این، اتحادیه اروپا شاخص PPI ژانویه را معرفی خواهد کرد که انتظار می رود نسبت به سال گذشته 2.8 درصد کاهش یابد.

EURcalen 638455073342110262 EURcalen 638455073342110262

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD آماده است تا صعود خود را در روزهای آینده تمدید کند. در حال حاضر پس از ملاقات با خریداران در حدود 50% اصلاحی در 1.0917 در اوایل روز جمعه، درست زیر 61.8% اصلاح فیبوناچی از ریزشی 1.1139-1.0694 در 1.0971 معامله می شود.

نمودار هفتگی نشان می دهد که این جفت ممکن است رشد خود را در سشن آتی ادامه دهد، زیرا شاخص های تکنیکال به سمت شمال می چرخند و با قدرت ناهموار در بالای خطوط میانی خود قرار می گیرند. شاخص مومنتوم در سطوح خنثی پیش می‌رود و تردیدها را نسبت به افزایش‌های بیشتر مایوس میکند، شاخص RSI روی 57 قرار دارد و به سمت شمال می‌رود. در عین حال، این جفت بالاتر از میانگین حرکت 20 روزه صعودی (SMA) است، در حالی که میانگین 200 روزه در حوالی 1.1140 ایستاده است و ناحیه مقاومت را تقویت می کند.

به طور روزانه، جفت EURUSD به نظر می‌رسد که برای افزایش پیشروی خود آماده است. بیش از همه میانگین‌های حرکت خود که محدود به محدوده 20 پیپی است، در حال توسعه است. با این حال، میانگین 20 روزه به زیرمیانگین های بالاتر می رسد که نشان دهنده افزایش علاقه خرید است. در همان زمان، شاخص های تکنیکال تا حدی قدرت صعودی خود را در نزدیکی مقادیر بیش از حد خرید از دست داده اند، اما هیچ نشانه دیگری از فرسودگی صعودی وجود ندارد.

علاقه مجدد خرید فراتر از 1.0970 باید به نفع ادامه صعود به سمت بالای محدوده 1.1140، با سطح مقاومت موقت در 1.1060 باشد. حمایت نزولی 38.2 درصدی روزانه در 1.0865 قرار دارد، با شکست زیر آن به منطقه قیمت 1.0800  وجود دارد.

EUR USD 638455073577924406 EUR USD 638455073577924406

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-central-banks-paving-the-way-for-june-rate-cuts-202403081508

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.