رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

فدرال رزرو بین یک  موقعیت بد و بدتر در مورد سیاست پولی تصمیم خواهد گرفت.

  • بانک مرکزی اروپا علیرغم نابسامانی مالی به افزایش برنامه ریزی شده 50 واحدی ادامه داد.
  • فدرال رزرو آمریکا چهارشنبه آینده تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.
  • EURUSD آمریکا برای چهارمین هفته متوالی فاز تلفیقی خود را تمدید کرد و منتظر سرنخ های جدید مرتبط با بانکداری بود.

بازارهای مالی این هفته در میان نگرانی‌ها در مورد سلامت بخش بانکی در مسیر پر دست انداز قرار گرفتند. جفت EURUSD بین 1.0515 و 1.0759 معامله شد تا بالاتر از  1.0600 قرار گیرد که نسبت به افتتاحیه روز دوشنبه اندکی کاهش داشت.

یک فاجعه بانکی در راه است

پس از آنکه جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، برای نجات سپرده‌گذاران بانک سیلیکون ولی “SVB” و Signature Bank برای جلوگیری از بحران مالی بزرگ‌تر، وارد عمل شد، هفته با هدف فعالان بازار شروع شد که مثبت بمانند. پس از سقوط SVB، تنظیم کننده های آمریکایی SB را در 12 مارس تعطیل کردند تا از تشدید بحران بانکی جلوگیری کنند.

به نظر می‌رسید که وضعیت مهار شده باشد، اگرچه علاقه‌های سفته‌بازی برای بازنگری در سیاست‌های پولی آینده عقب‌نشینی کرد. بحران بانکی ایالات متحده می تواند تا حدی توسط فدرال رزرو ایالات متحده  و سیاست های پولی اتخاذ شده به دلیل همه گیری ویروس کرونا توضیح داده شود. نقدینگی عظیم در سال اول با انقباض مناقشه‌آمیز که از اوایل سال 2022 شروع شد، با جهش معیار نرخ بهره ایالات متحده از 0٪ به 5٪ در کمتر از یک سال، دنبال شد. اوراق قرضه دولتی ارزش خود را از دست داد و هزینه های استقراض در نتیجه سیاست های فدرال رزرو افزایش یافت و بر سرمایه بانک ها تأثیر گذاشت.

با این حال، جو بازار دوباره در اواسط هفته بدتر شد زیرا سهام Credit Suisse Group AG بیش از 30 درصد قبل از توقف معاملات سقوط کرد. بخش بانک‌های اروپا در میان ترس‌های سرایت سقوط کرد و تا زمانی که بانک ملی سوئیس “SNB” و سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس “FINMA” اواخر روز چهارشنبه اعلام کردند که Credit Suisse الزامات سرمایه‌ای که بر بانک‌ها تحمیل شده است را برآورده کرده است و آنها نقدینگی را تامین خواهند کرد. در صورت لزوم اعتبار سوئیس پس از اینکه سهامدار اصلی آن، عمار الخضعیری، رئیس بانک ملی عربستان، ارائه کمک مالی به این شرکت را رد کرد، سقوط کرد.

سرانجام در روز پنجشنبه، چندین بانک بزرگ ایالات متحده 30 میلیارد دلار سپرده به First Republic Bank “FRC.N” تزریق کردند که همچنین از مشکلات نقدینگی رنج می برد در حالی که سپرده گذاران عجله داشتند که پس انداز خود را از این موسسه خارج کنند.

این احتمال به پایان نرسیده است و بازارها در روزهای آینده بیشتر در مورد مسائل سرمایه درگیر خواهند شد.

بانک مرکزی اروپا تحویل داده است

با وجود آشفتگی بانکی، بانک مرکزی اروپا “ECB” نرخ های معیار خود را 50 واحد پایه “bps” افزایش داد. بیانیه همراه نشان داد که سیاستگذاران پیش‌بینی کرده‌اند که تورم در سال 2023 به طور متوسط 4.6 درصد خواهد بود، در حالی که انتظار می‌رود رشد به 1.6 درصد در سال‌های 2024 و 2025 افزایش یابد.

رئیس کریستین لاگارد در پی تصمیم بانک مرکزی اروپا سخنرانی کرد و آن را با گفتن اینکه بانک های اروپایی انعطاف پذیر هستند آغاز کرد. وی افزود که سیاست گذاران از نزدیک “تنش های فعلی بازار” را زیر نظر دارند و افزود که آماده هستند تا در صورت لزوم برای حفظ ثبات قیمت و ثبات مالی در منطقه یورو واکنش نشان دهند.

لاگارد همچنین گفت که با وجود آشفتگی بخش بانکی، پس از افزایش نرخ‌ها، هیچ تعاوضی بین ثبات قیمت و سرمایه گذاری وجود ندارد، و به وضوح خاطرنشان کرد که تمرکز بانک مرکزی همچنان بر رسیدگی به موضوع ثبات قیمت‌ها است. EURUSD برای یافتن مسیر تلاش می کرد زیرا سرمایه گذاران سعی می کردند چیزی از کلمات او در بیاورند و پس از فرونشستن گرد و غبار در اطراف سطح 1.0600 معلق بودند.

نبرد برای خوش بین بودن روز جمعه از سر گرفته شد، اما پس از اعلام رسمی ورشکستگی SVB، در حالی که سهام First Republic به شدت سقوط کرد و بازارهای سهام را پایین آورد،این نبرد به شدت شکست خورد.

فدرال رزرو در مرحله بعدی قرار می گیرد

فدرال رزرو ایالات متحده تصمیم سیاست پولی خود را چهارشنبه آینده اعلام خواهد کرد. بازارهای مالی پیش از وقوع بحران بانکی در بحبوحه شهادت حاشیه برانگیز رئیس جروم پاول، انتظار افزایش 50 واحدی نرخ بهره را داشتند. با این حال، در زمان نگارش، ابزار CME FedWatch شانس 25 bps را در 76٪ نشان می دهد، در حالی که شانس 50 bps اکنون از جدول خارج شده است. آیا فدرال رزرو برای جلوگیری از هرج و مرج مناقشه‌آمیز خواهد ماند یا محتاط خواهد بود؟

این می‌تواند یک سناریوی باخت و باخت برای بانک مرکزی آمریکا باشد، زیرا اگر سیاست‌گذاران ایالات متحده افزایش 50 واحدی را انتخاب کنند و موسسات مالی تحت فشار باشند و اگر آنها به سمت حرکت گسسته‌تری بروند، به بازارها می‌گویند که نگران هستند و همچنین می‌توانند در حالی که برای مدت طولانی‌تری با فشارهای تورمی بالا مقابله می‌کنند، به بحران دامن بزنند؟

فراتر از تصمیم فدرال رزرو، تقویم کلان اقتصادی شامل برآوردهای اولیه PMI جهانی S&P در ماه مارس خواهد بود که سلامت کسب و کار را در اقتصادهای بزرگ اندازه گیری می کند. ایالات متحده همچنین سفارشات کالاهای بادوام در ماه فوریه را منتشر خواهد کرد که 0.3 درصد افزایش یافته است.

eurcale

چشم انداز تکنیکال EURUSD

با وجود دامنه نوسان معاملاتی، EURUSD برای چهارمین هفته متوالی در سطوح فیبوناچی باقی ماند. پایین ترین سطح هفتگی فقط در 50% اصلاحی در 1.0515 تعیین شد، در حالی که فروشندگان در حدود 1.0745 افزایش یافتند، یعنی 61.8% اصلاحی همان کاهش. این جفت در حال حاضر در میانه راه بین چنین سطوحی معامله می شود و باید برای حرکت جهتی واضح تر تسلیم شد.

نمودار هفتگی نشان می دهد که حرکت اصلاحی با تثبیت شاخص های تکنیکال در سطوح مثبت، شتاب خود را از دست داده است. این جفت همچنین هفته را بالاتر از میانگین حرکت ساده 20 روذه صعودی به پایان می رساند و در حال حاضر حمایت دینامیک را در حدود 1.0590 ارائه می کند یعنی میانگین 100روزه، از سوی دیگر، کشش رو به پایین را بسیار بالاتر از سطح نشان می دهند.

نمودار روزانه همچنین نشان می دهد که این جفت همچنان به دنبال جهت است. شاخص Momentum اطراف خط وسط خود قرار دارد، در حالی که RSI به سمت شمال حرکت می کند اما در حدود 48 است. در همین حال، میانگین صعودی 100 روزه حمایت را در 1.0560 فراهم می کند، اما این جفت در حال حاضر در تلاش برای غلبه بر میانگین ضعیف 20 روزه است. فقدان قدرت جهت دهی مشهود است و فعالان بازار فقط می توانند امیدوار باشند که اعلامیه های فدرال رزرو به این تساوی پایان دهد.

حمایت فوری در حدود 1.0590 و به دنبال آن سطح فیبوناچی فوق در 1.0515 قرار می گیرد. شکست به زیر آن باید باعث کاهش بیشتر شود، یعنی به سمت منطقه 1.0400.

فروشنده‌ها احتمالاً به دفاع از منطقه 1.0740/50 ادامه خواهند داد، اگرچه مقاومت های بزرگ احتمالاً درست بالای منطقه ساخته می‌شوند. اگر آنها فعال شوند، ناحیه 1.0820/40 نمایان می شود.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش بینی FXStreet نشان دهنده موضع خنثی سرمایه گذاران در EURUSD است. این جفت در چشم انداز هفتگی و ماهانه در اطراف سطح فعلی شناور است، بدون تفاوت معنی داری بین خریدار و فروشنده. در چشم انداز وسیع تر، خریدارها کنترل را به دست می گیرند، زیرا 57 درصد از کارشناسان نظرسنجی برای اهداف بالاتر شرط بندی می کنند، که این جفت به طور متوسط در 1.0804 دیده می شود.

نمودار نمای کلی نشان می‌دهد که میانگین‌های حرکت هفتگی و ماهانه ثابت هستند، اگرچه میانگین‌های طولانی‌تر قدرت صعودی پیدا می‌کنند و به سمت شمال بالای 1.0800 حرکت می‌کنند. اکثر اهداف بالقوه در حدود 1.0900 جمع می شوند.

EUR/USD sentiment poll منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-between-a-rock-and-a-hard-place-the-fed-will-decide-on-monetary-policy-202303171536

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.