رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آمار تورم برای رسیدن به آن یا شکستن آن

  • ارقام مربوط به رشد منطقه یورو حاکی از انقباض شدید اقتصادی در سه ماهه سوم است.
  • گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، بازار کار قوی آمریکا را نشان داد.
  • تداوم نزولی EURUSD، برابری این جفت را قبل از پایان سال نشان می دهد.

جفت ارز EURUSD به پایین ترین سطح سال 2023 یعنی 1.0447 رسید و بخشی از زیان هفتگی خود را در آستانه پایان هفته در حدود 1.0520 کاهش داد. دلار آمریکا قدرت کلی خود را به دلیل نگرانی های مداوم در مورد آینده اقتصادی حفظ کرد، اگرچه شرایط خرید بیش از حد باعث کاهش اصلاحی در اواسط هفته شد.

در پایان، آنچه واقعاً اهمیت دارد این است که بازده اوراق قرضه دولتی به بالاترین حد چند ساله رسید در حالی که بازارهای سهام با تداوم فشارهای تورمی زیان‌های قابل توجهی را به ثبت رساندند و بازار کار نه چندان فشرده فضایی را برای فدرال رزرو ایجاد کرد تا شرایط پولی را بیشتر کند. در نتیجه، دلار آمریکا هفته را با لحنی قدرتمند به پایان رساند.

در طول نیمه اول هفته، سرمایه گذاران به آمار مرتبط با رشد توجه کردند و نتوانست روحیه‌شان را تقویت کند. S&P Global نسخه‌های نهایی شاخص‌های مدیر تولید سپتامبر “PMIs” را منتشر کرد که تأیید می‌کند اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم سال به شدت کاهش یافته است، با بازنگری اندکی در برخی از شاخص‌های ناشی از عقب‌ماندگی. از سوی دیگر، PMI رسمی تولید ISM ایالات متحده در ماه سپتامبر با 51.2 چاپ شد، در حالی که شاخص خدمات در 50.1 چاپ شد که هم نشان دهنده گسترش در بخش مربوطه و هم نشان دهنده انعطاف پذیری اقتصادی ایالات متحده است.

اشتغال و تورم همچنان در توجهات

ارقام مربوط به اشتغال ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد نشان داد که این بخش همچنان ضعیف است و این خبر خوبی برای فدرال رزرو نیست، زیرا ممکن است برای مهار تورم نیاز به نگه داشتن نرخ های بیشتر برای مدت طولانی تری داشته باشد. بر اساس گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، این کشور در ماه سپتامبر 336000 موقعیت شغلی جدید اضافه کرد که تقریباً دو برابر انتظارات بازار را افزایش داد. نرخ بیکاری در 3.8٪ ثابت ماند، در حالی که نرخ مشارکت نیروی کار در 62.8٪ تأیید شد. این آمار بازدهی خزانه داری 10 ساله را به 4.887% رساند، که بالاترین میزان از سال 2007 بود، در حالی که اوراق دو ساله تا 5.15% ارائه شد، نه چندان دور از بالاترین قیمت چند ساله که در اواسط سپتامبر در 5.20% ثبت شده بود.

تورم هفته آینده به کانون توجه بازخواهد گشت، زیرا آلمان شاخص هماهنگ شده قیمت های مصرف کننده “HICP” سپتامبر را منتشر خواهد کرد در حالی که ایالات متحده از شاخص قیمت تولید کننده “PPI” برای همان ماه رونمایی خواهد کرد. کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده “FOMC” صورتجلسه جلسه سپتامبر را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

در نهایت، ایالات متحده از شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” سپتامبر در روز پنجشنبه و برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده اکتبر میشیگان را در روز جمعه رونمایی خواهد کرد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD از زمانی که در اواسط ژوئیه به 1.1275 رسید و دوازده هفته متوالی در نقطه قرمز بسته شد، در حالت نزولی بوده است. این جفت ارز به شدت بیش از حد فروخته می شود زیرا پیشرفت های اصلاحی کم عمق و کوتاه مدت هستند، اما هیچ نشانه تکنیکال از پایین آمدن میان مدت وجود ندارد.

نمودار هفتگی نشان می دهد که این جفت ربزش خود را به زیر میانگین حرکت 100 روزه “SMA” برای چهارمین هفته متوالی رسانده است. علاوه بر این، شاخص های تکنیکال به طور محکم در سطوح منفی به سمت جنوب حرکت می کنند بدون اینکه نشان دهنده خستگی در روند نزولی باشند.

چشم انداز EURUSD مطابق نمودار روزانه نزولی است. شاخص های تکنیکال پس از اصلاح شرایط شدید فروش بیش از حد، کاهش خود را در سطوح منفی از سر گرفتند که نشان دهنده تسلط فروشندگان بود. در همان زمان، یک میانگین کاملاً نزولی 20 روزه سطح صعودی را در حدود 1.0610 پوشش می دهد در حالی که شیب نزولی خود را بسیار کمتر از شیب نزولی میانگین های بالاتر حفظ می کند.

20 SMA فوق الذکر به عنوان یک سطح مقاومت فوری جلوتر از منطقه 1.0700 عمل می کند، با یک اصلاح تندتر در این ناحیه به هدف قیمتی 1.0840/60 خواهد رسید. در مقابل، شکستن از 1.0447، منطقه 1.0320/40 و به دنبال آن منطقه قیمتی 1.0260 را نشان می دهد.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که با وجود افزایش ریسک اصلاح صعودی، فروشنده‌ها همچنان پیشتاز هستند. این جفت به طور متوسط، در کوتاه مدت خنثی، اما در نمایش های ماهانه و سه ماهه صعودی دیده می شود. این جفت در چشم انداز سه ماهه در حدود 1.0800 مشاهده می شود که برای تایید تغییر روند کافی نخواهد بود.

در نهایت، نمودار نمای کلی به نفع ادامه نزولی است، زیرا سه میانگین حرکتی کشش نزولی، با شیب های نزولی قوی، و در پایین ترین حد چند ماهه جدید به دست آوردند. حتی بیشتر از آن، کف های پایین تر دیده نمی شوند، به طوری که این جفت در هفته های آینده به پایین ترین سطح 1.0300 خواهد رسید. در نمای ماهانه، بیشتر اهداف بین 1.0400 و 1.0800 جمع می شوند، در حالی که محدوده در نمای سه ماهه به سختی افزایش می یابد. در مقابل، پیشروی فراتر از 1.1000 کمتر به نظر می رسد.

نظرسنجی احساسی EURUSD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-inflation-figures-to-make-it-or-break-it-202310061459

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.