رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریدار ها قبل از اعلام تورم PCE ایالات متحده اعتماد به نفس پیدا می کنند

  • نشست FOMC نشان داد که مقامات قبل از کاهش نرخ بهره منتظر خواهند ماند.
  • کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا در ماه ژوئن بسیار محتمل شده است.
  • حالت صعود EURUSD زمانی که به منطقه قیمتی 1.0900 میرسد، می تواند شتاب بیشتری بگیرد.

جفت ارز EURUSD صعود خود را متوقف کرد و هفته را با زیان اندک در منطقه 1.0840 به پایان رساند و فروشندگان را درست جلوتر از مرز 1.0900 ملاقات کرد. با توجه به گمانه زنی هایی که فدرال رزرو  کاهش نرخ بهره را تا جایی که می تواند به تعویق می اندازد، دلار آمریکا در بیشتر هفته افزایش یافت، اما نتوانست افزایش قابل توجهی را ثبت کند.

چه اتفاقی برای دلار آمریکا افتاد؟

سخنرانان فدرال رزرو در طول هفته به خبرها سرازیر شدند اما هیچ تاثیری بر قیمت ها نداشتند زیرا پیام های معروف را تکرار می کردند. با این حال، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه با انتشار صورتجلسه نشست ماه مه فدرال رزرو، نکات حیاتی را در بازارها ثبت کرد.

این سند نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران برای کاهش نرخ‌ها عجله ندارند، و با کمی خوش بینی، اولین نرخ ممکن است در سپتامبر رخ دهد. علاوه بر این، برخی از سیاستگذاران تمایل به سفت شدن بیشتر نشان دادند، خطی که ریسک گریزی را تحریک کرد و به طور موقت به نفع دلار بود. همچنین این داده ها از ارقام خوش‌بینانه اقتصاد کلان سود برد، زیرا ایالات متحده (ایالات متحده) مطالبات اولیه بیکاری را برای هفته منتهی به 17 مه منتشر کرد که نسبت به 223 هزار نفر قبلی به 215 هزار کاهش یافت و بهتر از 220 هزار مورد پیش‌بینی شده توسط فعالان بازار بود. همچنین، S&P Global برآوردهای اولیه شاخص‌های مدیریت خرید ماه مه (PMIs) را منتشر کرد که نشان می‌دهد طبق داده‌های موقت، رشد فعالیت‌های تجاری به سرعت به سریع‌ترین نرخ خود در کمتر از دو سال اخیر رسیده است. PMI ترکیبی از 51.3 در آوریل به 54.4 بهبود یافت، در حالی که PMI تولیدی پس از چاپ 50 در ماه قبل به 50.9 بهبود یافت. در نهایت، شاخص خدمات به 54.8 رسید که بالاترین میزان در یک سال گذشته بود.

جفت یورو/دلار در روز پنجشنبه در 1.0804 به کف رسید و پیش از پایان هفتگی رشد یافت، زیرا شرکت کنندکان بازار تمایلی به خرید دلار ندارد.

چرا یورو نمی تواند حرکت کند؟

در همین حال، یورو نتوانست از ضعف گسترده دلار آمریکا علیرغم تشویق اطلاعات محلی استفاده کند. بانک تجاری هامبورگ (HCOB) از برآوردهای اولیه شاخص های مدیران خرید ماه مه (PMIs) برای منطقه رونمایی کرد. این نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری آلمان برای دومین ماه متوالی و با سرعت بیشتری افزایش یافته است. بهبود اقتصادی منطقه یورو نیز در ماه مه شتاب گرفت، در حالی که نرخ تورم هزینه های ورودی و قیمت تولید از آوریل کاهش یافت. PMI مرکب اتحادیه اروپا به بالاترین میزان خود در دوازده ماه گذشته به 52.3 رسید، در حالی که شاخص آلمان به 52.2 رسید که اوج یک ساله نیز بود.

به غیر از آن، آلمان رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه اول را با 0.2 درصد QoQ تأیید کرد، در حالی که بر اساس برآوردهای اولیه، اعتماد مصرف‌کننده در منطقه یورو در ماه می از -14.7 قبلی به -14.3 افزایش یافت.

آنچه در واقع مانع از افزایش ارزش یورو در برابر همتای آمریکایی خود می شود، بانک مرکزی اروپا (ECB) است. مقامات بانک مرکزی اروپا پشت کاهش نرخ بهره در ژوئن هستند. هیچ بحثی در این مورد وجود ندارد. برخی از اعضا کمی محتاط تر هستند و به نیاز به داده ها برای تأیید آن اشاره می کنند. دیگران مناقشه‌آمیزتر هستند و تقریباً این حرکت را قبول می‌کنند. در واقع، اکنون تمرکز به ماه جولای و اینکه آیا بانک مرکزی اروپا تا آن زمان کاهش دوم نرخ بهره را ارائه خواهد کرد، تغییر کرده است.

ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، روز جمعه گفت که “بسته به کاهش نرخ داده های دریافتی در ژوئن ممکن است مناسب باشد، اما مسیر بعد از ژوئن بسیار نامشخص تر است.”

در نتیجه، کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن کاملاً قیمت گذاری شده است. اما لازم به یادآوری است که تأثیر منفی شدیدی بر یورو خواهد داشت، که مانع از آن می شود که شرکت کنندگان بازار با خوشحالی به خرید آن جهش کند.

تورم در کانون توجه

هفته آینده سرنخ های بیشتری در مورد سلامت اقتصادها و اقدامات بانک های مرکزی آینده در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد داد. تمرکز بر تورم خواهد بود زیرا ایالات متحده شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) آوریل را منتشر می کند که شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو است. در سراسر اروپا، آلمان و اتحادیه اروپا برآوردهای اولیه شاخص هماهنگ شده قیمت مصرف کننده (HICP) را منتشر خواهند کرد.

در آلمان، از نظرسنجی ماه مه IFO در مورد وضعیت کسب و کار پرده برداری خواهد کرد، در حالی که ایالات متحده تجدید نظر در تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر خواهد کرد.

و البته، سیاستگذاران متعددی در جریان خواهند بود، اگرچه به نظر سخت می‌رسد که نظرات آنها تأثیراتی بر EUR/USD خواهند داشت.

EURcalen 638521593379149868 EURcalen 638521593379149868

چشم انداز تکنیکال EURUSD

طبق نمودار هفتگی، جفت ارز EURUSD از نقطه نظر تکنیکال خنثی است. شاخص‌های تکنیکال در سطوح خنثی و اندکی پایین‌تر می‌روند و حرکت مثبت مشاهده شده در ابتدای ماه را کاملاً از بین می‌برند. در همان زمان، این جفت در میانه راه بین میانگین حرکت 100 و 200 روزه (SMAs) بدون جهت حرکت می کند، در حالی که، حمایت دینامیک را در حدود 1.0640 ارائه می کند. در نهایت، این جفت یک هفته را گذراندند و به میانگین 20 روزه ثابت رسیدند، که نشانه دیگری از عدم وجود قدرت جهت است.

با این حال، به نظر می رسد که خریداران به صورت روزانه اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند. شاخص تکنیکال پس از اصلاح شرایط خرید بیش از حد و نزدیک شدن به خطوط میانی خود، با ترس شیب صعودی خود را بازیابی می کنند. علاوه بر این، میانگین 20 روزه شیب صعودی خود را حفظ می کند و در حال حاضر از بالای 200 میانگین عبور می کند. در نهایت، میانگین 100 روزه حمایت دینامیک را در منطقه قیمت 1.0810 ارائه می‌کند و خریداران در سه روز گذشته در اطراف این سطح افزایش یافته‌اند.

پیشروی واضح فراتر از آستانه 1.0900 حالت صعودی را نشان میدهد و ناحیه مقاومت بعدی در 1.0980 – 1.1000 قرار دارد. فراتر از آن، EURUSD می تواند صعود خود را به سمت منطقه 1.1120 گسترش دهد. از سوی دیگر، این جفت ارز باید منطقه 1.0800-1.0810 را بشکند تا حالت نزولی را تجربه کند و سطح حمایت بعدی در 1.0720 است.

EUR USD 638521593229307241 EUR USD 638521593229307241

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-bulls-gain-confidence-ahead-of-us-pce-inflation-202405241455

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.