رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در آینده، داده‌های اشتغال ایالات متحده به هفته نوسانی اشاره دارد

  • بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه تشکیل جلسه می‌دهد و کاهش نرخ‌ها در آن قیمت‌گذاری شده است.
  • تمرکز در ایالات متحده بر روی داده های اشتغال قبل از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی خواهد بود.
  • چشم انداز بلندمدت جفت ارز EURUSD پس از گذراندن سه هفته زیر 1.0900 خنثی شد.

جفت ارز EURUSD بیشتر هفته گذشته را در سطوح آشنا سپری کرد که بخشی از آن به دلیل فقدان داده های مربوط به اقتصاد کلان در نیمه اول هفته و تا حدی در میان نظرات مقامات مختلف فدرال رزرو بود. سیاستگذاران آمریکایی به تلاش برای کاهش امیدها برای کاهش نرخ بهره ادامه دادند و بازارها را در حالت ریسک گریز نگه داشتند. در آن سر اقیانوس، نمایندگان بانک مرکزی اروپا (ECB) تمایل خود را برای کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن حفظ کردند، اما هشدار دادند که کاهش در ماه جولای هنوز محقق نشده است.

اما بازارهای مالی سرنخ‌های جالبی فراتر از پیام‌های شناخته شده بانک‌های مرکزی دریافت کردند. تمرکز روی ارقام مرتبط با تورم بود که به EURUSD کمک کرد تا پایان هفته قبل به آستانه 1.0900 نزدیک شود.

تورم از مواضع بانک های مرکزی

آلمان گزارش داد که شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) 0.2 درصد افزایش یافت و انتظارات را برآورده کرد، در حالی که HICP سالانه 2.8 درصد افزایش یافت که از 2.4 درصد قبلی و بالاتر از برآورد بازار 2.7 درصد افزایش یافت. همچنین، شاخص HICP منطقه یورو در ماه مه بیش از حد انتظار افزایش یافت، زیرا رقم سالانه به 2.6 درصد رسید که بالاتر از 2.4 درصد قبلی بود.

سرانجام در روز جمعه، ایالات متحده از شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) آوریل رونمایی کرد. اکثر گزارش‌ها و پیش بینی های قبلی مطابقت داشتند و تورم سالانه 2.7 درصد ثابت بود. در یک نکته مثبت، دفتر تحلیل اقتصادی گزارش داد که تورم ماهانه همانطور که انتظار می رفت 0.3 درصد افزایش داشت، اما گزارش اصلی کمی کمتر از حد انتظار بود.

تورم PCE در آوریل ایالات متحده تسکین اندکی را برای بازارهای مالی به ارمغان آورد، اما اشتباه نکنید. چنین اعدادی خیلی کمتر از نظرات مقامات فدرال رزرو است. کاهش نرخ بهره در ایالات متحده قبل از سپتامبر همچنان خارج از جدول است.

کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در راه است

با فرارسیدن نشست ژوئن ECB، اوضاع می تواند در هفته آینده جالب تر شود: بانک مرکزی تصمیم خود را در روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد و بازارها مشتاقانه منتظر تایید روند کاهش سیاست پولی هستند. انتظار می‌رود شورای حاكم برای هر یك از عملیات‌های تامین مالی اصلی، تسهیلات سپرده‌گذاری و تسهیلات وام‌دهی نهایی، 25 واحد پایه (bps) كاهش دهد. آخرین ارقام تورم منطقه یورو از این موضوع حمایت می کند. شایان ذکر است که این تصمیم مدت ها پیش قیمت گذاری شده است، اما این بدان معنا نیست که بازارهای مالی به این اطلاعیه واکنش نشان نمی دهند.

کاهش نرخ بهره خود می تواند به عنوان واکنش اولیه، یورو را تقریباً 100 پیپ در برابر دلار کاهش دهد. توجهات به سخنان کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و نظرات سیاستگذاران بستگی دارد، همانطور که در بیانیه همراه منعکس شده است. هر چیزی که آنها برای آینده پیش بینی می کنند یا نه، می تواند روند یورو را برای هفته آینده تعیین کند. با این حال، فدرال رزرو تنها یک هفته بعد، در 12 ژوئن تشکیل جلسه خواهد داد، که به این معنی است که سرمایه گزاران به سرعت به سمت ایجاد انتظارات برای چنین چیزی حتی پس از اتخاذ تصمیم بانک مرکزی اروپا خواهد رفت.

اخبار شلوغ ایالات متحده

در همین حال، تقویم ایالات متحده پر از ارقام مرتبط با اشتغال خواهد بود. این کشور گزارش افتتاحیه مشاغل آوریل JOLTS را در روز سه‌شنبه، نظرسنجی ماه می ADP در مورد ایجاد مشاغل خصوصی در روز چهارشنبه و کاهش مشاغل چالش برانگیز را در کنار ارقام بیکاری هفتگی در روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد. همه آمارها ها به عنوان پیش بینی گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) است که در روز جمعه منتشر می شود. نرخ بیکاری در ماه آوریل به 3.9 درصد رسید و فعالان بازار به دنبال نشانه هایی از شل شدن بازار کار خواهند بود.

به غیر از آن، ایالات متحده PMI تولید ISM را در روز دوشنبه و PMI خدمات ISM را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

EURcalen 638527645638568584 EURcalen 638527645638568584

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD برای سومین هفته متوالی زیر 1.0900 معامله می شود که محدود به یک محدوده کاملاً رنج است. این جفت ارز از اواسط ماه مارس زیر سطح باقی مانده است و در آوریل به پایین ترین سطح سال 2024 در 1.0600 رسیده است. احتمال شکست از آن قبل از اعلامیه های بانک های مرکزی در ژوئن بسیار کم خواهد بود.

در نتیجه، نمودار هفتگی یک موضع خنثی ارائه می دهد. EURUSD همچنان حول میانگین حرکت 20 روزه ثابت (SMA) که در حال حاضر در حدود 1.0810 است، حرکت می کند. در همان زمان، این جفت ارز در میانه راه بین میانگین 100 و 200 روزه ثابت قرار دارد و حمایت دینامیک در حدود 1.0640 ارائه می شود. در این میان، شاخص‌های تکنیکال به دور از خط میانی خود قرار نمی‌گیرند و منعکس‌کننده عدم وجود حرکت جهت‌دار هستند.

نمودار روزانه جفت EURUSD نشان می دهد که در حدود 1.0782 به خریداران رسیده است، اصلاح فیبوناچی 38.2% آخرین دوره صعودی بین 1.0600 و 1.0894 اندازه گیری شده است. به طور کلی، این جفت صعودی است، زیرا بالاتر از میانگین های حرکت خود در حال توسعه است، میانگین 20 روزه شیب صعودی خود را پس از عبور از میانگین های بالاتر، که به هر حال بدون جهت باقی مانده اند، حفظ می کند.

شکستن در انتهای بالاتر محدوده باید خریدارها را تشویق کند و EURUSD را به سمت منطقه 1.0980-1.1000 سوق دهد. هنگامی که از آن فراتر رفت، صعود می تواند به سمت منطقه قیمت 1.1120 ادامه یابد.

از لحاظ نزولی، این جفت می‌تواند در ابتدا به سمت منطقه قیمتی 1.0700 سقوط کند، قبل از اینکه برای ری تست پایین‌ترین سطح سال 1.0600 تلاش کند.

EUR USD 638527645786402997 EUR USD 638527645786402997

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-looming-ecb-rate-cut-us-employment-data-hint-at-volatile-week-202405311503

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.