رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تورم ایالات متحده و تصمیمات فدرال رزرو در مرکز توجه قرار دارند

  • بانک مرکزی اروپا یک کاهش شدید نرخ بهره را ارائه کرد و به هیچ اقدامی تا سپتامبر اشاره نکرد.
  • فدرال رزرو ایالات متحده احتمالاً در جلسه هفته آینده سیاست گذاران در جایگاه خود باقی خواهد ماند.
  • EURUSD همچنان قدرت صعودی خود را از دست می دهد، حالت نزولی افزایش می یابد.

جفت ارز EURUSD برای سومین هفته متوالی با تغییرات اندکی در حدود 1.0820 به پایان می رسد و پس از ملاقات با فروشندگان نزدیک به 1.0900 برای چهارمین هفته متوالی. رویدادهای مختلف سطح اول نتوانستند قدرت جهت گیری را در اطراف جفت ایجاد کنند، زیرا سرمایه گذاران هنوز در مورد آینده آینده مطمئن نیستند. آیا بانک های مرکزی برای جلوگیری از رکود اقتصادی به موقع اقدام خواهند کرد یا حرکت خیلی زود منجر به از سرگیری فشارهای تورمی خواهد شد؟ یک چیز واضح این است که سیاست گذاران قبلاً شرط بندی کرده اند و به نظر می رسد مایل به پایبندی به آنها هستند. با این حال، برای روشن کردن آینده به موارد بیشتری نیاز است.

بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را کاهش داد

بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیم خود را در مورد سیاست پولی روز پنجشنبه اعلام کرد. همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد، بانک مرکزی هر کدام از نرخ های بهره را 25 واحد پایه (bps) کاهش داد، به طوری که نرخ های بهره عملیات های تامین مالی اصلی، تسهیلات وام نهایی و تسهیلات سپرده به 4.25، 4.5 و 3.75 درصد کاهش یافت.

اما این همان چیزی بود که بازار آن را یک کاهش شدید در نظر گرفت، زیرا رئیس کریستین لاگارد و انتظارات برای کاهش دیگر نرخ بهره در ماه جولای را کاهش دادند و تأکید کردند که تصمیمات آتی به داده های آتی بستگی دارد. در واقع، لاگارد گفت که داده‌های بیشتری در زمان برگزاری جلسات پیش‌بینی در دسترس خواهد بود، که نشان می‌دهد ممکن است تنها در سپتامبر دوباره نرخ بهره را کاهش دهند.

در پیش بینی های به روز شده اقتصاد کلان در مقایسه با نشست ماه مارس، چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) برای سال 2024 افزایش یافته است، برای سال 2025 اندکی کاهش یافته و برای سال 2026 بدون تغییر باقی مانده است. و در سال 2025 به 2.2 درصد رسید و چشم انداز سال 2026 بدون تغییر در 1.9 درصد باقی ماند.

جفت EURUSD با این بیانیه تقاضای کوتاه مدت را برآورده کرد اما در زیر آستانه 1.0900 باقی ماند زیرا اخبار تقریباً مطابق با انتظارات بازار بود.

اشتغال ایالات متحده پیش از CPI، فدرال رزرو

در ایالات متحده، تمرکز بر اشتغال بود. این کشور گزارش نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش کار در آوریل (JOLTS) را منتشر کرد که نشان می‌دهد تعداد فرصت‌های شغلی در آخرین روز کاری ماه به 8.059 میلیون رسیده است که کمتر از 8.355 میلیون مورد بازبینی شده در ماه مارس است. علاوه بر این، نظرسنجی پردازش خودکار داده ها (ADP) نشان داد که بخش خصوصی 152 هزار موقعیت جدید در ماه می ایجاد کرد که کمتر از 173 هزار مورد پیش بینی فعالان بازار و کاهش نسبت به 188 هزار نفر قبلی است. بیشتر مرتبط، گزارش ADP نشان داد که دستمزد سالانه 5 درصد افزایش یافته است. همچنین، مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 31 می 229 هزار افزایش یافت که بدتر از 220 هزار مورد پیش بینی شده و بالاتر از افزایش هفتگی قبلی 221 هزار نفر بود.

سرانجام در روز جمعه، ایالات متحده گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه مه را منتشر کرد. اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) گزارش داد که اقتصاد 272 هزار کارمند جدید در ماه اضافه کرد که بسیار بیشتر از 185 هزار کارمند مورد انتظار است. علاوه بر این، نرخ بیکاری از 3.9 درصد در آوریل به 4 درصد افزایش یافت، در حالی که نرخ مشارکت نیروی کار از 62.7 درصد به 62.5 درصد کاهش یافت. در نهایت، میانگین درآمد ساعتی 4.1 درصد در سال و 0.4 درصد در ماه گذشته افزایش یافت که از انتظارات فراتر رفت.

دلار آمریکا با این خبر افزایش یافت و یورو/دلار پس از ناکامی مکرر در افزایش صعودی بیش از 1.0900 به سمت منطقه قیمتی 1.0820 عقب نشینی کرد. این اخبار اساساً هیچ کاهش نرخ بهره را توسط فدرال رزرو ارائه نمی دهد، زیرا در حالی که بازار کار در تنگنا قرار دارد، تورم همچنان داغ است.

تصمیم فدرال رزرو برای حفظ آرامش

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) هفته آینده یک جلسه دو روزه خواهد داشت تا سرانجام تصمیم خود را در مورد سیاست پولی در روز چهارشنبه اعلام کند. سیاستگذاران در بحبوحه فشارهای تورمی مداوم، از دست دادن سیاست پولی عقب نشینی کردند. پیش از این رویداد، فعالان بازار هیچ اقدامی را تا سپتامبر انتظار ندارند، به این معنی که نرخ بهره معیار برای هفتمین جلسه متوالی در محدوده 5.25٪ – 5.50٪ ثابت پیش بینی می شود.

فدرال رزرو دارای وظایف دوگانه است: دستیابی به حداکثر اشتغال و کنترل تورم. پیش از اعلام بانک مرکزی، این کشور شاخص قیمت مصرف کننده ماه می (CPI) را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد که 0.2 درصد در ماه اوت و 3.4 درصد در سال پیش بینی شده است. با این حال، شایان ذکر است که مقامات فدرال رزرو تصمیم خود را بر اساس این ارقام قرار نمی دهند.

در عوض، آنها به شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) نگاه می کنند. هفته گذشته، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) گزارش داد که تورم، همانطور که توسط PCE اندازه گیری شده است، در آوریل 2.7 درصد سالانه ثابت مانده است، در حالی که گزارش اصلی سالانه 2.8 درصد بوده است، مطابق با انتظارات. بر اساس ماهانه، تورم PCE همانطور که انتظار می رفت 0.3٪ افزایش یافت، اگرچه رقم اصلی 0.2٪ بود، کمی کمتر از پیش بینی ها.

تقویم اقتصاد کلان هفته آینده شامل شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده آلمان (HICP) برای ماه مه و شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده (PPI) برای همان ماه خواهد بود. در نهایت، ایالات متحده تخمین اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان ژوئن را در روز جمعه منتشر خواهد کرد، که پس از 69.1 در ماه می، 73.0 پیش بینی شده است.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

از نظر تکنیکال، حالت تثبیت و نزولی ایجاد می شود. نمودار هفتگی نشان می دهد که شاخص های تکنیکال در حوالی خطوط میانی خود اندکی پایین تر میروند، که برای تایید کاهش کافی نیست، اما نشان می دهد که خریداران تسلیم می شوند. در همان زمان، EURUSD به میانگین حرکت ساده 20 بدون جهت (SMA) چسبیده است و در میانه راه بین میانگین 100 و 200 روزه SMA ثابت قرار دارد، با کوتاه‌تر بودن حمایت دینامیک در منطقه قیمت 1.0640.

نمودار روزانه جفت ارز EURUSD پتانسیل نزولی را نشان می دهد. این جفت به زیرمیانگین 20 روزه خود رسیده است که شیب صعودی خود را از دست داده است. علاوه بر این، به میانگین های 100 و 200 روزه بدون جهت نزدیک می شود و در منطقه قیمت 1.0770-1.0790 حمایت می کند. در نهایت، شاخص های تکنیکال دقیقاً در زیر خطوط میانی خود کشش نزولی پیدا می‌کنند و از یک گسترش نزولی در شکست زیر ناحیه ذکر شده حمایت می‌کنند. پس از پایین آمدن از آن، حمایت بعدی در 1.0720 و در مسیر 1.0640 قرار می گیرد. منطقه 1.0910 مقاومت را ایجاد می کند و به دنبال آن منطقه قیمت 1.0980-1.1000 قرار دارد.

EUR USD 638533691252522824 EUR USD 638533691252522824

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-inflation-and-federal-reserves-decision-take-centre-stage-202406071504

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.