رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

به روز رسانی تورم و رشد برای بازگرداندن بازارها به حالت عادی

  • شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده که برای هفته آینده برنامه ریزی شده است، می تواند لحن را برای بقیه ماه تعیین کند.
  • فعالان بازار پیام های  سیاست گذاران جهانی را قبول ندارند.
  • چشم انداز بلندمدت جفت ارز EURUSD نشان می دهد که فروشنده‌ها کنترل خود را حفظ کرده اند.

هفته ای پر حادثه با معاملات EURUSD با کاهش اندکی در منطقه قیمتی 1.0660 به پایان رسید. این جفت بارها نتوانستند آستانه 1.0700 را دوباره فتح کنند زیرا جهش های فراتر از سطح به سرعت فروشندگان را به خود جذب کرد، اما تقاضا برای دلار آمریکا در طول هفته کم بود.

بانک های مرکزی به خوش بینی محتاطانه دامن می زنند

فعالان بازار مطمئن بودند که بانک‌های مرکزی با وجود هشدار سیاست‌گذاران، افزایش نرخ بهره را تقریباً به پایان رسانده‌اند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز پنجشنبه در سخنرانی در صندوق بین المللی پول “IMF” گفت که اگر شرایط مالی ایجاب کند، مقامات در افزایش نرخ های معیار تردید نخواهند کرد.

در سراسر اروپا، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا “ECB” بارها اظهارات مشابهی را انجام داده است، که نشان می‌دهد تا زمانی که فشار قیمت‌ها به سمت هدف بانک مرکزی کاهش پیدا نکند، افزایش نرخ بهره روی میز باقی می‌ماند.

اما این فقط فدرال رزرو یا بانک مرکزی اروپا نیست. اکثر بانک‌های مرکزی در سراسر جهان چند خط ثابت دارند. یکی این است که آنها با انقباض تمام نمی شوند، و دیگری اینکه نرخ ها برای مدت طولانی تری بالاتر خواهند ماند، و هدف هر دو کاهش گمانه زنی ها در مورد کاهش نرخ برای سال 2024 است. با این حال، تریدرها به طور کامل این را باور ندارد. سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که کاهش در نیمه دوم سال 2024 اتفاق بیفتد و این افزایش‌ها در بحبوحه خطرات رشد اقتصادی از جدول کاری خارج شده‌اند.

پیشرفت اقتصادی ضعیف

سیاستگذاران دلایل خوبی برای زیر نظر گرفتن رشد دارند. اقتصاد ایالات متحده واقعاً انعطاف پذیر است، اما هنوز نجات نیافته. از سوی دیگر، اروپا هنوز نرخ خود را تایید نکرده است. آخرین شاخص‌های مدیر تولیدکننده جهانی S&P “PMI” نشان داد که فعالیت‌های معاملاتی در ابتدای سه ماهه آخر سال در محدوده انقباضی قرار داشته است. خروجی خدمات 48.2 برای آلمان و 46.5 برای منطقه یورو تایید شد. PMI مرکب برای دومی در ماه اکتبر در 46.5 چاپ شد، که بسیار کمتر از 50 است که نشان دهنده گسترش است.

علاوه بر این، آخرین به روز رسانی تولید ناخالص داخلی “GDP” نشان داد که رشد در سه ماهه سوم ضعیف تر از حد انتظار بود و نسبت به سه ماهه قبل 0.1 درصد کاهش داشت، در حالی که نرخ سالانه به شدت کاهش یافت.

در یک نکته مثبت، اتحادیه اروپا گزارش داد که شاخص قیمت تولیدکننده “PPI” در ماه سپتامبر 12.4 درصد کاهش یافته است، در حالی که آلمان شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده را در ماه اکتبر 3 درصد سالانه تایید کرد.

پاسخ های سوالات هفته آینده می آید

فعالان بازار می توانند سرنخ های واضح تری در مورد اقدامات آتی بانک های مرکزی در هفته آینده داشته باشند، زیرا تقویم اقتصاد کلان شامل رویدادهای سطح اول زیادی است. اتحادیه اروپا دومین تخمین تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه سوم را منتشر خواهد کرد که انتظار می‌رود در روز سه‌شنبه 0.1-% QQ برآورد شود، در حالی که آلمان از نظرسنجی ZEW نوامبر در مورد احساسات اقتصادی رونمایی خواهد کرد. در اواخر روز، ایالات متحده شاخص قیمت مصرف کننده اکتبر “CPI” را منتشر خواهد کرد. نرخ تورم سالانه 3.3 درصد است که نسبت به 3.7 درصد قبلی کاهش یافته است، در حالی که انتظار می‌رود تورم سالانه اصلی 4.1 درصد باشد، کمی بالاتر از رقم 4 درصدی سپتامبر.

ایالات متحده فروش خرده فروشی اکتبر و شاخص قیمت تولید کننده را برای همان ماه در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد. سرانجام در روز جمعه، اتحادیه اروپا برآورد نهایی HICP اکتبر را معرفی خواهد کرد.

ارقام ملایم‌تر از حد انتظار مربوط به تورم باید این باور بازار را تأیید کند که بانک‌های مرکزی با افزایش نرخ‌ها کار خود را انجام داده‌اند و خوش‌بینی و در نتیجه تقاضا برای دارایی‌های پربازده را تقویت می‌کنند. برعکس، سرمایه گذاران ممکن است از بازگشت انقباض پولی و عجله به سمت دارایی های امن بیم داشته باشند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت EURUSD در محدوده کاملاً محدودی قرار داشت و به صورت هفتگی High ها و Low ها را ثبت کرده، اگرچه هیچ نشانه دیگری از یک روند صعودی بالقوه وجود ندارد، این جفت در اطراف میانگین حرکتی ساده “SMA” گیر کرده است، در حالی که میانگین 20 روزه شیب نزولی ثابتی دارد و بالاتر از سقف هفتگی 1.0755 قرار دارد. در این میان، شاخص‌های تکنیکال، شتاب مثبت خود را از دست داده‌اند و در سطوح منفی اندکی نزولی شده‌اند، که نشان می‌دهد فروشنده‌ها کنترل را در دست دارند.

نمودار روزانه EURUSD نشان می دهد که این جفت در بالاتر از میانگین 20 روزه صعودی رشد می کند و حمایت دینامیک را در 1.0620 ارائه می کند، در حالی که میانگین های حرکت بالا تر از سطح فعلی پایین تر آمدند و در اطراف 1.0800 همگرا می شوند. در نهایت، شاخص Momentum به شدت پایین تر، درست بالای خط 100 است، در حالی که شاخص RSI در حدود 55 تثبیت می شود، که نشان دهنده عدم علاقه خرید است.

حمایت را می توان در منطقه قیمت 1.0640 یافت، در حالی که شکست از 1.0600 منطقه 1.0520 را در معرض دید قرار می دهد. پایین تر از آن، این جفت می تواند پایین ترین سطح سال را در 1.0447 دوباره ریتست کند.

این جفت باید از بالاترین سطح هفتگی 1.0755 عبور کند تا فروشنده‌ها را در اطراف آستانه 1.0800 را قرار دهد. صعود فراتر از آن هنوز مشخص نیست، اگرچه ناحیه مقاومت مربوطه بعدی در حدود 1.0860 است.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که EURUSD ممکن است در هفته آینده برخی خریداران را جذب کند، اما احتمالاً پس از آن کاهش خود را از سر خواهد گرفت. این جفت با میانگین 1.0705 در کوتاه مدت دیده می شود، که تقریباً ثابت است اما در چشم انداز ماهانه به سمت 1.0618 فرو می رود. فروشنده‌ها 58 درصد در مورد دوم را به خود اختصاص می‌دهند، اما در نمای سه ماهه به 36 درصد کاهش می‌یابند، با میانگین 1.0675.

نظرسنجی احساسی EURUSD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-inflation-and-growth-updates-to-bring-markets-back-to-life-202311101521

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.