رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

دلار آمریکا بار دیگر بر نقش غالب خود در بازارها تاکید می کند

  • فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی متعهد شدند که برای مدت طولانی تری با تورم مقابله کنند و بازارها از این ناامید شدند.
  • اقتصاد منطقه یورو همچنان در حال انقباض است زیرا بانک مرکزی اروپا نمی تواند تعادلی پیدا کند.
  • EURUSD هنوز به کف نرسیده است، احتمالاً در کوتاه مدت از 1.0600 عبور کند.

جفت ارز EURUSD مسیر نزولی را حفظ کرد و در روز جمعه به 1.0614 رسید که پایین ترین رقم از مارس گذشته بود. این جفت به آخر هفته می‌رود و با ادامه شرط‌بندی سرمایه‌گذاران روی دلار آمریکا، چند پیپ بالاتر از سطح آخر حمایتی معامله میشود.

یورو در نیمه اول هفته  تا حدی به دلیل افزایش سود و رویداد های تقویم اقتصاد کلان و جو بهتر بازار پیشرفت کرد،. با این حال، افزایش EURUSD  پیش از مرتبط‌ترین رویداد هفته، یعنی اعلام سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده محدود شد.

فدرال رزرو مکث مناقشه‌آمیزی دارد

همانطور که انتظار می رفت، کمیته بازار آزاد فدرال “FOMC” نرخ بهره معیار را بدون تغییر در 5.25٪ – 5.50٪ باقی گذاشت. تورم در ایالات متحده به طور مداوم از محدوده هدف بانک مرکزی فراتر رفته و حتی در ماه آگوست نیز بالاتر رفته است، اما بسیار کمتر از رکوردهای ثبت شده در اواسط سال 2022 است. فدرال رزرو می تواند مواضع صبر و انتظار داشته باشد و از مزایای انقباض پولی مناقشه‌آمیز بهره مند شود. با این حال، بانک مرکزی عقب ننشست. جروم پاول، رئیس، تعهد FOMC را برای حفظ نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تر برجسته کرد، به این معنی که چرخه انقباض تقریباً به پایان رسیده است، اما کاهش نرخ هنوز در چشم انداز نیست.

پیش‌بینی‌های تازه اقتصادی نشان داد که سیاست‌گذاران معتقدند فشارهای تورمی ادامه خواهد داشت و از این رو، درها را برای افزایش نرخ بهره باز گذاشتند. علاوه بر این، کاهش شدید نرخ بهره برای سال 2024 در حال حاضر 50 واحد پایه “bps” در مقابل 100 واحد پیش‌بینی‌شده در ژوئن برآورد می‌شود. علاوه بر این، آنها انتظار دارند رشد سال آینده از 2.1 درصد در سال جاری به 1.5 درصد کاهش یابد، در حالی که نرخ بیکاری بالاتر از 4.1 درصد نیست. با این حال، این پیش بینی ها بیشتر از محاسبات علمی به امید شبیه است.

در نهایت، پاول گفت که فرود نرم قیمت یک “نتیجه قابل قبول” است اما تصریح کرد که او آن را به عنوان یک حرکت اساسی نمی بیند. پاول گفت: “در نهایت، ممکن است این موضوع توسط عواملی خارج از کنترل ما در پایان روز تصمیم‌گیری شود، اما من فکر می‌کنم این امکان پذیر است. من همچنین فکر می کنم به همین دلیل است که ما در موقعیتی هستیم که دوباره با دقت حرکت کنیم. ما ثبات قیمت‌ها را باز می‌گردانیم و می‌دانیم که باید این کار را انجام دهیم و می‌دانیم که مردم به انجام این کار وابسته هستند.”

اعلامیه فدرال رزرو به سود دلار آمریکا بود، زیرا سرمایه گذاران وحشت زده شدند و به دنبال امنیت در ارز امن بودند. جفت EURUSD قبل از این رویداد حدود 1.0730 معامله می شد و پس از آن بیش از 100 پیپ کاهش یافت.

بانک‌های مرکزی بیشتر در مسیر تعلیق قرار دارند

بانک انگلستان “BoE” نیز تصمیم سیاست پولی خود را در این هفته اعلام کرد و تا حدی سرمایه گذاران را با ثابت نگه داشتن نرخ ها شگفت زده کرد. پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” بریتانیا “انگلستان” در ماه آگوست کمتر از حد انتظار بود، بازارهای مالی به نوعی این احتمال را پیش بینی کردند، اما همچنان، این خبر به سود دلار آمریکا بود. سیاستگذاران بریتانیا مانند همتایان آمریکایی خود، فضایی را برای افزایش بیشتر باقی می‌گذارند و متعهد می‌شوند که برای مدت طولانی‌تری نرخ ها افزایش پیدا کنند.

سرانجام، بانک ژاپن “BoJ” تصمیم خود را روز جمعه اعلام کرد. علی‌رغم اشاره‌های قبلی فرماندار کازوئو اوئدا مبنی بر تغییر بالقوه به سمت «خروج آرام»، بانک مرکزی هیچ تغییری در سیاست پولی فوق‌العاده ضعیف ارائه نکرد و هیچ تغییر سیاستی روی میز پیشنهاد نکرد. مطمئناً تعجب آور نبود، اما ناامیدکننده دیگری برای علاقه به گمانه زنی‌ها بود.

ما کجا هستیم؟

احتمالاً بدنام ترین رفتار مربوط به بازدهی خزانه داری ایالات متحده بود. بازدهی قبل از اعلام فدرال رزرو در حال اجرا بود، اما سود اوراق دو ساله به 5.20 درصد رسید، بالاترین میزان در تقریباً دو دهه بعد از اعلام. در حال حاضر 5.11 درصد است در حالی که اسکناس 10 ساله 4.46 درصد را ارائه می دهد. منحنی معکوس گسترده شد، که نشان دهنده افزایش نگرانی ها در مورد عقب نشینی اقتصادی است.

چرخه انقباض سیاست پولی «تقریباً» به پایان رسیده است، اما بسیار بیشتر از آنچه که یک سال پیش می‌توانست پیش‌بینی می‌کرد، طول می‌کشد. سیاستگذاران جهانی آن را رها نمی‌کنند، زیرا تورم تا حد زیادی از پیش‌بینی‌ها پیشی گرفته است در حالی که بازارهای کار کاملاً فشرده هستند. اقتصاد ایالات متحده ثابت کرده است که انعطاف پذیر است و وضعیت بسیار بهتری نسبت به همتایان اصلی خود دارد.

دلار آمریکا ممکن است اخیراً از ترس ها سود ببرد، اما به خودی خود نیز جذاب است. با توجه به EURUSD، منطقه یورو به انتهای لیست عملکرد اقتصادی نزدیکتر است. علاوه بر این، تصمیم بانک مرکزی اروپا “ECB” برای افزایش 25 واحدی نرخ بهره در اوایل این ماه، خشم دولت‌های محلی را در بحبوحه بدتر شدن شرایط زندگی برانگیخته است.

از سوی دیگر، آمار ایالات متحده حاکی از انقباض ملایم در بخش تولید بود زیرا این شاخص از 47.9 در ماه آگوست به 48.9 رسید، در حالی که تولید خدمات به 50.2 رسید، کمی کمتر از 50.5 قبلی اما همچنان در سطوح انبساطی است. S&P Global Composite PMI در 50.1 تایید شد.

یک بار دیگر تورم در مرکز توجه

تقویم هفته آینده داده های تورم بحرانی را ارائه خواهد کرد. آلمان روز پنجشنبه تخمین اولیه شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” را منتشر خواهد کرد که پیش بینی می شود به شدت کمتر از گزارش نهایی ماه اوت باشد. پیش بینی می شود HICP سالانه 4.6% از 6.1% قبل باشد، در حالی که پیش بینی می شود که گزارش اصلی سالانه 4.7% در مقابل 6.4% ماه قبل منتشر شود. اتحادیه اروپا HICP را برای مدت مشابه برای کل اتحادیه ارائه خواهد کرد، که همچنین کاهش می یابد، اگرچه با کمترین سرعت.

ایالات متحده هزینه های مصرف شخصی اوت “PCE” – شاخص قیمت، گزارش تورم مورد علاقه فدرال رزرو را منتشر خواهد کرد. علاوه بر آمار تورم، این کشور برآورد نهایی تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه دوم را منتشر خواهد کرد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD برای دهمین هفته متوالی در منطقه قرمز بسته می شود و به پایین ترین سطح خود ادامه می دهد که نشان دهنده فشار فروش مداوم در روزهای آینده است. پیشرفت‌های اصلاحی تاکنون زیاد دوام نیاورده‌اند و ظاهراً باید منتظر بماند.

نمودار هفتگی نشان می دهد که میانگین 100 روزه نزولی “SMA” مقاومت دینامیکی ارائه می دهد و شیب نزولی خود را در حدود 1.0730 حفظ می کند. در همین حال، میانگین 20 روزه، مطابق با علاقه فروش مداوم، کشش نزولی دارد. در همین حال، شاخص مومنتوم در سطوح منفی به سمت پایین حرکت می کند، در حالی که شاخص RSI در حدود 41 تثبیت می شود و جهت را به سمت نزول می کشد.

در نمودار روزانه، این جفت در زیر تمام میانگین‌های خود در حال توسعه است، با میانگین 20 روزه که ندول خود را به زیر میانگین‌های بالا تر کشانده، که در حال حاضر روی 1.0737 قرار دارد و ناحیه مقاومتی را تقویت می‌کند. شاخص مومنتوم کاهش خود را به زیر سطح 100 از سر گرفت، در حالی که شاخص RSI در حدود 36 به سمت جنوب حرکت می کند و به نفع شکستن نزولی در آستانه 1.0600 را نشان میدهد.

هدف نزولی بعدی و سطح حمایت مربوطه 1.0515 است، که پایین ترین سطح ماه مارس است، در حالی که شکستن پایین تر از آن می تواند باعث شود که این جفت به سمت منطقه قیمتی 1.0420/40 حرکت کند. همانطور که گفته شد، منطقه 1.0730 مقاومت قوی ارائه می دهد، با شکست بالای آن، مقاومت 1.0800 پیش رو هست.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی FXStreet Forecast، EURUSD در کوتاه مدت تحت فشار باقی خواهد ماند و 71 درصد از کارشناسان نظرسنجی برای سطوح پایین تر در دیدگاه هفتگی ترید می کنند. این جفت در روزهای آینده به طور میانگین 1.0618 مشاهده می شود، با احتمال افزایشی برای اصلاح صعودی پس از آن، زیرا در چشم انداز ماهانه، خریدارها و فروشنده ها تقریباً برابر هستند، اما میانگین هدف به 1.0783 افزایش می یابد. در نهایت، دیدگاه صعودی‌تر در چشم‌انداز سه ماهه مشخص است، با نرخ صعودی تا 52 درصد و کاهش تا 19 درصد که منجر به هدف متوسط 1.0910 می‌شود.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-dollar-reaffirms-its-dominant-role-202309221504

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.