رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD به اصلاح نیاز دارد تا دوباره رشد کند.

  • طلا قبل از بازگشت به روز جمعه، 1900 دلار را ریتست کرد.
  • در صورتی که بازدهی اقتصادی آمریکا به سمت جنوب حرکت کند، رشد XAUUSD می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد.
  • در هفته آینده سرمایه گذاران به داده های تورم ایالات متحده توجه خواهند کرد.

افزایش بازدهی جهانی همچنان بر XAUUSD در طول هفته تاثیر می‌گذاشت، اما خریداران طلا موفق شدند از 1900 دلار دفاع کنند. گزارش کار مختلط روز جمعه به این جفت کمک کرد تا رشد خود را قبل از آخر هفته افزایش دهند. داده‌های تورم ژوئن از ایالات متحده می‌تواند کاتالیزور مهم بعدی باشد، زیرا تأثیر بالقوه آن بر چشم‌انداز نرخ فدرال رزرو است.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

بازارهای مالی در ایالات متحده در روز دوشنبه نیم روز کار کردند و روز سه شنبه به مناسبت تعطیلات روز استقلال بسته ماندند. از این رو، عملکرد معاملاتی در ابتدای هفته کم بود. با این وجود، انتشار ضعیف‌تر از حد انتظار ISM Manufacturing PMI در ماه ژوئن به افزایش قیمت طلا در روز دوشنبه کمک کرد.

از آنجایی که شرایط معامله در اواسط هفته شروع به عادی شدن کرد، جریان های امن در بحبوحه تشدید تنش های ایالات متحده و چین بر فعالیت ها غالب شد. چین کنترل صادرات برخی فلزات مهم را که در تولید خودروهای الکتریکی و نیمه هادی ها استفاده می شود را از اول اوت محدود اعلام کرد. وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت بایدن می تواند به دنبال محدود کردن دسترسی شرکت های چینی به خدمات رایانش ابری ایالات متحده باشد. تلافی دلار آمریکا “USD” از ریسک گریزی بیشتر شد و باعث شد که XAUUSD پایین بیاید.

در جلسه اواخر روز چهارشنبه آمریکا، صورتجلسه نشست سیاستی فدرال رزرو در ژوئن نشان داد که برخی از سیاستگذاران از افزایش ۲۵ واحد پایه “bps” نرخ بهره حمایت می کنند. این نشریه همچنین تکرار کرد که تقریباً همه شرکت‌کنندگان در پیش‌بینی خود افزایش نرخ بهره را در سال 2023 افزایش دادند.

بر اساس داده های منتشر شده توسط Automatic Data Processing “ADP” در روز پنجشنبه، اشتغال در بخش خصوصی ایالات متحده 497000 نفر در ژوئن افزایش یافت. این انتشار بسیار بالاتر از انتظار بازار 228000 بود و در اوایل جلسه آمریکا باعث تقویت دلار شد. علاوه بر این، PMI خدمات ISM از 50.3 در ماه می به 53.9 در ژوئن بهبود یافت و زیرشاخص اشتغال از 49.2 به 53.1 بهبود یافت. از آنجایی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده برای اولین بار از ماه مارس به بالای 4 درصد رسید، پس از انتشار آمارهای خوش بینانه ایالات متحده، طلا به سمت جنوب چرخید و در فاصله 1900 دلاری قرار گرفت.

با این حال، در نیمه دوم سشن آمریکا، دلار قدرت خود را از دست داد و به XAUUSD اجازه داد تا یک بازگشت داشته باشند. به نظر می‌رسد این اقدام محصول علاقه سرمایه‌گذاران به سایر ارزهای اصلی مانند یورو و پوند که با افزایش شدید بازده اوراق قرضه آنها بود. در واقع، جفت‌های XAUEUR و XAUGBP هر دو حدود 0.5% در روز پنجشنبه از دست دادند و کم شدند.

اداره آمار کار ایالات متحده روز جمعه گزارش داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” در ایالات متحده در ماه ژوئن 209000 افزایش یافته است. این رقم کمتر از انتظار بازار 225000 بود و باعث شد که دلار دوباره تحت فشار فروش قرار گیرد. جزئیات زیربنایی گزارش مشاغل نشان داد که نرخ بیکاری از 3.7 درصد به 3.6 درصد کاهش یافته و تورم دستمزد سالانه در 4.4 درصد ثابت مانده است. دلار برای بهره مندی از این انتشارات تلاش کرد و قیمت طلا در آستانه آخر هفته به 1930 دلار افزایش یافت.

هفته بعد چه اتفاقی می‌افتد؟

شتاب دهنده بالقوه بعدی برای XAUUSD، داده های تورم ژوئن ایالات متحده در روز چهارشنبه خواهد بود. بازارها انتظار دارند که شاخص قیمت مصرف کننده سالانه “CPI”، به اصطلاح تورم کل، کمتر از 3.5 درصد به صورت سالانه در ماه ژوئن افزایش یابد که نسبت به افزایش 4 درصدی ثبت شده در ماه می کمتر است. پیش‌بینی می‌شود که CPI ماهانه، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، 0.3 درصد افزایش یابد. آمار 0.1 درصد یا پایین تر احتمالاً بر دلار تأثیر می گذارد، زیرا برخلاف دیدگاه فدرال رزرو در مورد ثابت ماندن تورم اصلی است. حتی اگر نرخ تورم طبق پیش بینی کاهش یابد، CPI ماهانه 0.4٪ یا بالاتر می تواند از دلار حمایت کند و جذب خریداران طلا XAUUSD را دشوار کند.

در سشن آسیایی روز پنجشنبه، داده های تراز معاملات چین به دقت بررسی خواهد شد. صادرات چین در ماه مه 7.5 درصد به صورت سالانه کاهش یافت و مازاد معامله به 65.81 میلیارد دلار رسید. انقباض بیشتر در صادرات و کاهش مازاد معاملات می تواند نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصادی چین و تأثیر منفی احتمالی آن بر تقاضای طلا در آینده را احیا کند. بعداً در روز، اداره آمار کار ایالات متحده ارقام شاخص قیمت تولید کننده “PPI” را برای ماه ژوئن منتشر خواهد کرد.

فعالان بازار به بررسی دقیق نظرات مقامات فدرال رزرو ادامه خواهند داد. پیش از نشست سیاست گذاری 25 تا 26 جولای، فدرال رزرو در 15 جولای وارد دوره خاموشی می شود. هفته آینده پنجره سیاست گذاران برای هدایت انتظارات بازار خواهد بود. در صورتی که اظهارنظرهای ناخواسته موجب بازدهی 10 ساله ایالات متحده به ناحیه 3.75 درصدی تثبیت شود، XAUUSD می‌تواند شتاب صعودی بگیرد. از سوی دیگر، اگر بازدهی 10 ساله بالای 4 درصد تثبیت شود، احتمالاً تلاش‌های برای افزایش این شاخص محدود باقی خواهد ماند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه به 50 در روز جمعه رسیده که نشان دهنده عدم علاقه فروشنده به آن است. هنگامی که XAUUSD بالای 1930 دلار تثبیت شد “میانگین حرکت ساده 20 روزه ، خط روند نزولی”، می تواند 1950 دلار “میانگین 100 روزه”، 1960 دلار “23.6% فیبوناچی اصلاحی آخرین روند صعودی، SMA 50 روزه” را هدف قرار دهد. و 1980 دلار”سطح استاتیک”.

در جهت نزولی، 1900 دلار ” فیبوناچی 38.2% اصلاح، سطح روانی” به عنوان حمایت قوی دست نخورده باقی می ماند. بسته شدن کندل های روزانه کمتر از این سطح می‌تواند فروشندگان را جذب کند و راه را برای نزولی بیشتر به سمت 1870 دلار “SMA 200 روزه” باز کند و 1845 دلار “تعادل 50 درصد فیبوناچی” به عنوان اهداف بعدی در جهت نزولی دیده شود.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

با وجود بازگشت روز جمعه، نظرسنجی پیش بینی FXStreet نشان می دهد که انتظار می رود سوگیری نزولی در کوتاه مدت دست نخورده باقی بماند. میانگین هدف یک هفته ای به 1917 دلار می رسد. چشم انداز یک ماهه با میانگین هدف 1937 دلار قرار دارد.

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-xau-usd-needs-pullback-in-yields-to-extend-rebound-202307071524

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.