رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بیت‌کوین با سقوط به زیر 20000 دلار، پوزیشن‌های 300 میلیون دلاری را نقد می‌کند، آیا کف تشکیل شده است؟

  • قیمت بیت کوین به زیر سطح روانی 20000 دلار رسید.
  • معیارهای زنجیره ای نشان می دهد که تقریباً یک میلیارد دلار بیت کوین قبل از فروش با ضرر رسیده است.
  • چشم انداز نزولی می تواند شاهد کاهش قیمت ارزهای دیجیتال تا 17000 دلار در روزهای آینده باشد، به خصوص اگر سطوح حمایت بحرانی را بشکند.

قیمت بیت کوین شاهد یک اصلاح شدید بود که آن را به زیر سطح روانی کلیدی رساند. فروش گسترده باعث انحلال 303 میلیون دلاری در 24 ساعت گذشته شد زیرا معامله گران غافلگیر شدند. اما چشم انداز بلندمدت نشان می دهد که بیت کوین درست همان جایی است که باید باشد. فرصتی برای افزایش رشد اقتصادی وجود دارد، اما سرمایه گذاران نباید نفس خود را حبس کنند.

پرایس اکشن بیت کوین و جایگاه آن

قیمت بیت کوین نشان می دهد که به شکاف هفتگی ارزش منصفانه “FVG” وارد شده است که در محدوده 20386 دلار تا 17181 دلار است. FVG عدم تعادلی است که زمانی رخ می دهد که یک حرکت بدون اصلاح رخ دهد. در این مورد، عدم تعادلی توسط خریداران BTC در اوایل ژانویه ایجاد شد که منجر به بازدهی 21 درصدی در یک کندل هفتگی شد.

با افزایش سرسام آور قیمت بیت کوین،این شکاف تا جای رفت که توسط کندل بعدی دست نخورده باقی ماند و عدم تعادل در پی آن ایجاد شد. معمولاً این شکاف‌ها با بازگشت دارایی به آن پر می‌شوند و ناکارآمدی‌ها را دوباره متعادل می‌کنند.

نکته جالب توجه برای قیمت بیت کوین، این FVG باعث تغییر در ساختار بازار به نفع خریدارها شد، به عنوان مثال، BTC بالاترین قیمت را نسبت به نوسان 31 اکتبر در 21473 دلار ایجاد کرد. چنین تحولی نشان می دهد که چشم انداز صعودی همچنان در یک بازه زمانی بلند مدت ادامه دارد و اصلاح فعلی فرصت خوبی برای انباشته شدن است.

تا زمانی که قیمت بیت کوین بالای 15462 دلار در نوسان نوامبر 2022 باقی بماند، نمودار هفتگی ساختار صعودی را نشان خواهد داد. با در نظر گرفتن این موضوع، جمع آوری آن بین 20000 تا 18800 دلار بهترین راه به نظر می رسد.

با این حال، سرمایه‌گذاران همچنین باید به شدت مراقب شاخص “RSI” باشند که پس از فروش اخیر به زیر نقطه میانی نزول کرده است. اگر خریدارها کنترل را در دست دارند، RSI هفتگی باید به بالای سطح 50 برود و حفظ شود.

BTC/USDT 1-week chart

الزامات BTC برای بازیابی و افزایش

در نمودار روزانه، قیمت بیت کوین در حال حاضر توسط میانگین حرکت نمایی 200 روزه “EMA” در 20068 دلار حمایت می شود. درست زیر آن میانگین حرکتی 200 روزه “SMA” با 19,320 دلار و نقطه میانی FVG هفتگی 18,783 دلار است.

سطوح فوق به عنوان حمایت عمل خواهند کرد، اما در صورت عدم موفقیت در بالاتر از همه این سطوح، قیمت بیت کوین می تواند بلوک سفارش هفتگی را 16968 دلار نشان دهد.

از دیدگاه محافظه‌کارانه، سرمایه‌گذاران باید تصور کنند که قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا 17000 دلار کاهش یابد و بر این اساس نقدینگی انباشت خود را برنامه‌ریزی کنند.

بهبود قیمت بیت کوین به دو چیز بستگی دارد.

  • رویدادهای اقتصاد کلان حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” و شاخص قیمت مصرف کننده “CPI”.
  • ظرفیت سرمایه گذاران برای انباشت نقدینقی

رویدادهای کلان اقتصادی احتمالاً دوباره نوسانات را تحریک می کنند، بنابراین سرمایه گذاران باید تا پس از این رویدادها در جای خود بمانند. پس از اعلام CPI در 14 مارس، سرمایه گذاران باید به دنبال چند چیز برای سنجش ظرفیت سرمایه گذاران برای انباشت باشند.

نشانه های زنجیره ای از بهبود صعود

الگوی انباشت نهنگ های استیبل کوین: این شاخص قدرت خام افراد با ارزش خالص بالا و آنهای را به دنبال انباشت هستند نشان می دهد. آخرین بار که نهنگ ها از 100،000 تا 10،000،000 استیبل کوین در اختیار داشتند، توانستند بیت کوین را به 25،000 دلار برسانند.

Stablecoin whales supply distribution

تعداد تراکنش‌های نهنگ: این معیار زنجیره‌ای، تعداد تراکنش‌هایی را که 100000 دلار یا بیشتر هستند را دنبال می‌کند و به عنوان نماینده ای از منافع سرمایه‌گذاری این نهنگ‌ها عمل می‌کند. اگر این شاخص پس از یک افت شدید، یک جهش را نشان دهد، می تواند یک فرصت خرید را نشان دهد.

این معیار از اوایل فوریه یک جهش ثابت بالاتر از میانگین 50 روزه را نشان می‌دهد، که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران مدت‌ها قبل از سقوط 9 مارس در حال جابه‌جایی دارایی‌های خود بودند. اگر این نشانگر پس از یک اصلاح شدید روشن شود، می تواند خلاف آن را نشان دهد، یعنی سرمایه گذاران در حال تجمع هستند.

Whale transaction count

توزیع عرضه بیت کوین: این شاخص زنجیره ای، نهنگ های بیت کوین را که بین 100 تا 10000 بیت کوین نگهداری می کنند، نشان می دهد. افزایش در تعداد کیف پول هایی که این مقدار بیت کوین را در خود جای داده اند می تواند نشان دهنده الگوی انباشت در سطوح فعلی باشد و ممکن است نشان دهنده افزایش بالقوه بهبود باشد.

BTC supply distribution

تنها راهی که قیمت بیت کوین می تواند چشم انداز بلندمدت صعودی را باطل کند این است که از مرز 15462 دلار پایین بیاید. عدم موفقیت در بالاتر از این سطح در بازه زمانی هفتگی، فقدان فشار خرید را تایید می‌کند و تز صعودی را باطل می‌کند.

این پیشرفت می تواند منجر به کاهش قیمت بیت کوین به سطح حمایت فوری بعدی در 12898 دلار شود.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-btc-liquidates-300-million-positions-as-it-slips-below-20-000-is-the-crash-done-202303101033

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.