رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD در ناحیه حمایت کلیدی هست که می‌تواند باعث افزایش مجدد شود آن شود.

  • قیمت طلا هر روز از هفته جاری در محدوده منفی بسته شد.
  • XAUUSD با ناحیه حمایت قوی کمی 1800 دلار مواجه است.
  • عملکرد بازده اوراق قرضه آمریکا می تواند بر عملکرد XAUUSD در هفته آینده تأثیر بگذارد.

قیمت طلا در این هفته تحت فشار نزولی مداوم باقی ماند زیرا آخرین اطلاعات اقتصاد کلان از ایالات متحده منتشر شده است که تمایل فدرال رزرو برای حفظ سیاست پولی خود را مجدداً تأیید کرد. XAUUSD روز جمعه کاهش خود را به سمت 1800 دلار افزایش داد و برای چهارمین هفته متوالی در محدوده منفی بسته شد. نظرسنجی‌های PMI ISM و اقدام در بازارهای اوراق قرضه ایالات متحده با نزدیک شدن این جفت به سطوح حمایتی کلیدی، توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر خواهد بود.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

XAUUSD در روز دوشنبه در محدوده بسیار محدودی نوسان داشت زیرا شرایط معاملاتی همچنان ضعیف بود و بازارهای ایالات متحده به مناسبت روز رئیس جمهور بسته ماندند.

در روز سه‌شنبه، نظرسنجی‌های PMI S&P Global نشان داد که فعالیت معاملاتی بخش خصوصی در اقتصادهای بزرگ بهبود یافته و باعث افزایش بازده اوراق قرضه جهانی شد. PMI خدمات در ایالات متحده از 46.8 در ژانویه به 50.5 در اوایل فوریه افزایش یافت و PMI ترکیبی از 46.8 به 50.2 بهبود یافت.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد در S&P Global Market Intelligence، درباره یافته‌های نظرسنجی‌های PMI، گفت: تسریع رشد قیمت بخش خدمات می‌تواند نگرانی‌ها را در مورد “مارپیچ قیمت دستمزد” افزایش دهد و بر درخواست‌ها برای نرخ‌های بهره بالاتر بیفزاید. با افزایش حدود 3 درصدی بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا پس از PMI در روز سه شنبه، قیمت طلا به 1830 دلار کاهش یافت.

اگرچه XAUUSD موفق شد در نیمه اول روز چهارشنبه اصلاحاتی را انجام دهد، اما در ساعات معاملاتی آمریکا تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت.

در صورتجلسه اولین جلسه سیاست FOMC تصدیق شد که تعداد کمی از شرکت کنندگان از افزایش نرخ بهره به میزان 50 واحد پایه “bps” حمایت کردند. با توجه به اینکه جلسه سیاست گذاری قبل از گزارش شغلی چشمگیر ژانویه و داده های نسبتا قوی ماهانه شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” برگزار شد، این اظهارنظر در بیانیه به بازارها اطمینان داد که سیاست گذاران هنوز حتی به کاهش نرخ ها نزدیک نشده اند. علاوه بر این، این نشریه نشان داد که سیاست گذاران در بحبوحه بازگشایی چین و درگیری های روسیه و اوکراین، خطرات صعودی را برای تورم مشاهده کردند. به نوبه خود، دلار آمریکا “USD” قدرت خود را حفظ کرد و این جفت ارز را مجبور کرد که به سمت پایین تر حرکت کند.

روز پنجشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده “BEA” گزارش داد که رشد سالانه تولید ناخالص داخلی واقعی “GDP” را برای سه ماهه چهارم از 2.9 درصد در برآورد اولیه خود به 2.7 درصد بازبینی کرده است. داده‌های دیگر از ایالات متحده نشان می‌دهد که مطالبات اولیه بیکاری هفتگی برای ششمین هفته متوالی زیر 200000 باقی مانده است. از آنجایی که بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا پس از این داده‌ها به راحتی بالای 3.9 درصد باقی ماند، قیمت طلا برای جلب توجه تلاش کرد.

هفته بعد چه خواهد شد؟

روز دوشنبه، اداره سرشماری ایالات متحده اطلاعات سفارشات کالاهای بادوام برای ماه ژانویه را منتشر خواهد کرد. از ابتدای ماه، انتشار داده‌های خوش‌بینانه اقتصاد کلان از ایالات متحده از دلار حمایت می‌کند و واکنش بازار مشابهی را می‌توان انتظار داشت. با این وجود، بعید است که این داده ها به خودی خود تأثیر قابل توجهی بر چشم انداز سیاست فدرال رزرو بگذارد.

در روز سه‌شنبه، نظرسنجی اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس برای ماه فوریه برای انگیزه‌های تازه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. انتظارات تورمی مصرف کننده یک ساله به جای شاخص اعتماد مصرف کننده، می تواند واکنشی را به همراه داشته باشد. در ژانویه، این مؤلفه نظرسنجی از 6.6 درصد در دسامبر به 6.8 درصد افزایش یافت. در صورت عقب نشینی در این رقم، USD می تواند علاقه خود را از دست بدهد و به XAUUSD کمک کند تا بهبودی کوتاه مدت داشته باشند و بالعکس.

ISM PMI تولید و PMI خدمات را به ترتیب در روزهای چهارشنبه و جمعه منتشر خواهد کرد.

اگر گزارش PMI خدمات ISM مجدداً تأیید کند که افزایش هزینه‌های دستمزد به افزایش فشار قیمت‌ها در این بخش کمک می‌کند، احتمالاً دلار آمریکا در برابر رقبای خود موضع خود را حفظ خواهد کرد. از این رو، مؤلفه شاخص قیمت های پرداخت شده توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر خواهد بود.

با این حال، شایان ذکر است که ابزار FedWatch Group CME نشان می دهد که بازارها در حداقل دو افزایش 25 واحدی دیگر نرخ بهره فدرال رزرو، در ماه مارس و می، به طور کامل قیمت گذاری می کنند. علاوه بر این، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر در ژوئن نگه دارد، 25 درصد است.

موقعیت بازار نشان می دهد که دلار آمریکا فضای زیادی برای صعود ندارد، حداقل تا زمانی که گزارش مشاغل فوریه و داده های تورم، افزایش ۲۵ واحدی دیگر در ماه ژوئن را تایید یا رد کند.

بار دیگر، سرمایه گذاران هفته آینده شاهد بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده خواهند بود. 4% به عنوان مقاومت کلیدی برای بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده همسو می شود و در صورت دست نخورده ماندن این سطح ممکن است اصلاح تکنیکال صورت گیرد. در این سناریو، قیمت طلا به دلیل همبستگی معکوس با بازدهی ایالات متحده ممکن است به سمت شمال حرکت کند.

calender

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

شاخص “RSI” در نمودار روزانه نزدیک به 30 باقی می ماند و نشان می دهد که XAUUSD در شرف فروش بیش از حد تکنیکال است. از جنبه نزولی، 1800 دلار “سطح روانی” به عنوان حمایت موقت بالاتر از 1790 دلار “میانگین حرکتی ساده 100 روزه “SMA” و 1780 دلار ” میانگین 200 دوره” قرار می گیرد. در صورتی که این جفت به سمت پایین تر شدن آن سطوح ادامه دهد، RSI روزانه احتمالاً شرایط فروش بیش از حد را نشان می دهد. در آن سناریو، فروشندگان می توانند به حاشیه رفته و منتظر اصلاح تکنیکال باشند.

در روند صعودی، 1830 دلار “سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% آخرین روند صعودی، حمایت قبلی” به عنوان مقاومت کلیدی همسو می شود. با بسته شدن کندل روزانه بالاتر از این سطح، بازیابی بیشتر قیمت به 1860 دلار “میانگین 20 روزه، میانگین 50 روزه” و 1880 دلار “فیبوناچی 23.6% اصلاحی” افزایش می یابد.

Gold price technical analysis

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet به چشم‌انداز کوتاه‌مدت مختلطی اشاره می‌کند که نیمی از کارشناسان در نظر یک هفته‌ای یک سوگیری نزولی اتخاذ کرده‌اند و نیمی دیگر شاهد افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. چشم انداز یک ماهه همچنان صعودی است و میانگین هدف روی 1842 دلار است.

Gold price forecast poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-xau-usd-closes-in-on-key-support-area-that-could-trigger-a-rebound-202302241529

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.