رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

 تجزیه سطوح کلیدی بیت کوین برای سه ماهه دوم سال 2023

  • قیمت بیت کوین در تایم‌فریم هفتگی و ماهانه صعودی به نظر می رسد، که نشان می دهد ادامه روند صعودی، محتمل است.
  • سطوح کلیدی صعودی شامل 35000 دلار و 38500 دلار است.
  • باطل شدن تز صعودی در ری تست سطح 20200 دلار رخ خواهد داد.

با پایان یافتن سه ماهه اول سال 2023، قیمت بیت کوین چشم انداز جالبی را نشان می دهد. بیت کوین از روز اول سال 2023 قدرت خود را نشان داده و تقریباً 70 درصد بازدهی را برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده است. این مقاله سطوح و موانع کلیدی حمایتی را برای سه ماهه دوم سال 2023 تجزیه و تحلیل می کند.

قیمت بیت کوین و بازده تاریخی

قبل از ورود به قیمت بیت کوین، اجازه دهید نگاهی به بازده سه ماهه تاریخی بیت کوین بیندازیم. بازده سه ماهه حدود 68 درصد است که آن را به دومین عملکرد بزرگ از سال 2021 تبدیل می کند.

مشاهدات کلی نشان می دهد که اگر بازده سه ماهه اول “Q1” ناچیز باشد، قیمت بیت کوین در سه ماهه بعدی اشتیاق و افزایش را نشان می دهد. با این حال، بازدهی بیش از 20 درصد در سه ماهه اول به طور کلی با یک اصلاح یا عقب نشینی در سه ماهه بعدی دنبال می شود.

بنابراین معامله‌گران باید نسبت به اصلاح احتمالی محتاط باشند.

وقتی به داده‌های مربوط به سال 2014 نگاه می‌کنیم، می‌توانیم مشاهده کنیم که اگرچه میانگین بازده بیت کوین در سه ماهه اول 2023 5.91 است، اما سه ماهه دوم متوسط بازدهی 32 درصدی دارد. بدیهی است که در سال جاری به دلیل بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان و بانک‌ها، تغییری در روایت وجود دارد.

اگر پیش‌بینی مدیر ارشد فناوری Coinbase در مورد هایپربیت‌کوین‌سازی محقق شود، قیمت بیت‌کوین می‌تواند افزایش پیدا کند.

BTC quarterly returns

سطوح کلیدی ماهانه BTC

قیمت بیت‌کوین درتایم‌فریم ماهانه نشان می‌دهد که نسبت به اوج نوسان ماه آگوست با ۲۵۲۰۵ دلار، بالاترین قیمت را ایجاد کرده است. این تغییر در ساختار بازار نشان می دهد که روند صعودی ادامه دار احتمالاً ادامه خواهد یافت، البته پس از یک اصلاح جزئی.

شاخص “RSI” در حال حاضر زیر خط 50 قرار دارد و تلاش می کند به سمت بالاتر حرکت کند. اگر حرکت صعودی ادامه یابد و به RSI اجازه دهد نقطه میانی را برگرداند، می تواند نشان دهنده ادامه روند صعودی باشد.

حمایت بیشتر از این چشم‌انداز خوش‌بینانه، نوسان‌ساز شگفت‌انگیز “AO” است که کاهش پیوسته در شتاب نزولی را با بسته شدن دو ماه متوالی با مشخصات حرکت صعودی نشان می‌دهد.

یک چرخش RSI به بالای خط 50، اگر با حرکت AO بالای خط صفر همراه شود، یک سیگنال خرید خواهد بود. آخرین باری که این ساختار مشابه شکل گرفت در سال 2019 بود، پس از آن قیمت بیت کوین 233 درصد از 4124 دلار به 13764 دلار افزایش یافت تا یک نوسان بزرگ راه اندازی شود.

بنابراین اگر تاریخ تکرار شود، سطوح کلیدی به سمت بالا شامل

  1. سطح انباشت تقریباً 24700 دلار است.
  2. اهداف یا سطوح سود شامل 35000 دلار و 38500 دلار است

BTC/USD 1-month chart

نمودار 3 روزه قیمت بیت کوین نشان می دهد که فروشنده ها چگونه می توانند به قدرت برسند

نمودار سه روزه قیمت بیت کوین، شکل گیری نزولی احتمالی در اوایل ماه مارس را نشان می دهد. این تنظیم زمانی اتفاق می‌افتد که دارایی زیربنایی بالاترین میزان را تولید کند اما نتواند روند صعودی را حفظ کند. در عوض، برگشت های اصلاحی زیر کندل پایین بین دو سقف بالاتر تشکیل شد.

این کندل پایین به عنوان یک شکستن نزولی شناخته می شود، بسته شدن قاطع در زیر آن با قیمت تقریباً 20200 دلار، خریدارها را به دام می اندازد و احتمالاً باعث افزایش شدید فشار فروش در ری‌تست بعدی از پایین می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، یک شکست نزولی در ماه آگوست تشکیل شد. ری‌تست این شکست پس از تثبیت در زیر آن باعث افزایش غیرمعمول فشار فروش شد.

با بازگشت به چشم انداز فعلی، بیت کوین هنوز 25 درصد از ری‌تست حد بالای نزولی فاصله دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، تنها یک چرخش قاطع از سطح 20200 دلار وجود شکست نزولی را تایید می کند.

عدم بسته شدن در زیر سطح فوق نشان می‌دهد که خریداران در کنترل هستند و می‌تواند به عنوان سکوی پرش برای سطح بعدی عمل کند.

BTC/USD 3-day chart

BTC در تایم‌فریم پایین تر شانس ریزش دارد

نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین نیز شکل گیری نزولی را تایید می کند. ری‌تست شکست باعث نزول می شود که می تواند بیت کوین را به شدت کاهش دهد تا نقدینگی سمت فروش به 26547 دلار برسد.

در برخی موارد، روند نزولی می تواند تشدید شود و 24736 دلار، سطح حمایت کلیدی که در نمودار ماهانه نشان داده شده است، برخورد کند.

BTC/USD 4-hour chart

برای تکرار، قیمت بیت کوین چشم انداز صعودی را در بازه های زمانی ماهانه و هفتگی نشان می دهد، اما فرصتی برای فروشنده ها وجود خواهد داشت که از یک عقب نشینی کوتاه مدت به سطوح تایم‌فریم بالا “HTF” سود ببرند.

اگر قیمت بیت کوین به زیر سطح 20200 دلار سقوط کند و قاطعانه آن را به سطح مقاومت تبدیل کند، چشم انداز صعودی بلندمدت باطل خواهد شد. چنین حرکتی می تواند باعث زنده شدن تز نزولی HTF شود. در چنین حالتی، سرمایه گذاران باید به سطح حمایت 17605 دلاری توجه کنند، جایی که فروشندگان پس از سقوط 44 درصدی در ژوئن 2022 به اوج خود رسیدند.

شکست در این سطح می تواند بیت کوین را به صورت مارپیچی پایین بیاورد تا نقدینگی را که در زیر 15588 دلار باقی مانده است، برسد. در یک حالت بسیار نزولی، قیمت بیت کوین می تواند سطح حمایت 10809 دلاری را نشان دهد. این حرکت نشان‌دهنده کاهش ۸۴ درصدی از بالاترین قیمت تاریخ بیت‌کوین یعنی ۶۸۹۵۸ دلار است و به طور بالقوه نشان‌دهنده کاهش برای بازار نزولی در آینده هست.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-breaking-down-key-btc-levels-to-accumulate-for-q2-2023-202303311245

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.